Desk pilot
ScanFlyer Crusty
Da er det klart. Tilsammen seks flyselskap har lagt inn anbud for flygninger på kortbanenettet.
www.helgeland-arbeiderblad.no/article3902406.ece
www.helgeland-arbeiderblad.no/article3902406.ece
Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Direktflyg hadde tidligere en (kortlevet) rute til OSL, fra Bolränge tror jeg det var...
Direktflyg har vel også flydd mellom ARN OG TRD?
Hvis vi ser på flåten de nye søkerne har tilgjengelig i dag, kan det synes som de har søkt på Fagernes, Røros og Florø. Muligens også Brønnøysund.
Metro, Jetstream og ATR går dårlig på de "rene" kortbanene.
Litt over 2 år siden jeg jobbet i Bergen, tenkte DNU/DOT/Danu fløy til Notodden fremdeles..![]()
Namsos og Rørvik er også 15-setersruter, så her går det fint med Metro og Striiim.Hvis vi ser på flåten de nye søkerne har tilgjengelig i dag, kan det synes som de har søkt på Fagernes, Røros og Florø. Muligens også Brønnøysund.
Metro, Jetstream og ATR går dårlig på de "rene" kortbanene.
Namsos og Rørvik er også 15-setersruter, så her går det fint med Metro og Striiim.
Helt klart, noe må jo jeg også bruke lønna tilTar du på deg regninga ifbm baneforlengelse på begge plassene da?![]()
Bitter kommentar fra DAT i forbindelse med anbudsrunden. De mener at anbudspapirene er utformet slik at i realiteten er det kun Widerøe som kan betjene rutene....
Betyr det at de ikke kan installere slik utstyr i ATR, eller at de ikke gidder å gjøre det? (Økonomisk går det jo ut på et om man har det eller skal installere det, investeringene kommer uansett)
Bitter kommentar fra DAT i forbindelse med anbudsrunden. De mener at anbudspapirene er utformet slik at i realiteten er det kun Widerøe som kan betjene rutene....
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.