Re: Ny tur til Sierra Leone
OK, jeg har mye aa fortelle, og jeg faar starte med ankomstdagen. Jeg landet ved 19 tiden paa kvelden, og ankom hotellet sikkert ved 21 tiden. Jeg hadde besoek av lokale venner som jeg moette forrige tur.
Da de dro rundt midnatt, gikk jeg over gaten for aa kjoepe noe aa drikke, og for aa ha noe i kjoeleskapet. Over gaten sitter det folk og selger litt av hvert. Det er ikke opplyst, annet enn at det er litt lys fra hotellet.
En dame kommer bort til meg og vil bli med meg tilbake. Jeg sier nei. Hun foelger etter meg bort mot hotellet, og mens vi gaar langs veien hopper en mann ut fra bak et tre. Han griper tak i meg og sier det ikke er lov aa ha sex paa stranden. Han holder meg godt fast, og sier at han er politi. Det trodde jeg null og niks paa. Han sa jeg var arrestert og ville bli satt i fengsel. Det ble et basketak, og jeg ble ganske forslaatt. Jeg husker ikke mye av det hele, men husker at jeg klarte aa komme meg loes og ropte paa hjelp. Jeg kom meg inn paa hotellet og inn paa rommet mitt. Jeg var redd han kom etter, og gikk til resepsjonen der det er mange vakter. Men der var min venn politimannen. Hotellfolkene spurte hva som hadde skjedd. Jeg sa at en falsk politimann proevde aa angripe meg. Damen sa at han faktisk ER en politimann. Han kom bort til meg, og det ble paa nytt et leven uten like, men ikke fysisk denne gang. det endte med et forlik paa 150 dollar, og det betalte jeg med glede for aa slippe unna fengsel. Her er nemlig ikke politiet naadige. Og jeg kan bare tenke meg hvordan fengslene er. 150 dollar var ogsaa veldig billig i forhold til prisen damen maatte betale: Hun ble voldtatt.
Jeg vaaknet stiv og stoel i hele kroppen dagen etter. Gul og blaa over hele meg. Skrubbsaar og kullsort i handleddet. Jeg hadde ikke engang merket at jeg hadde brudd i ribbenet under basketaket. Det som gjorde saa vondt.
Jeg var lettet over at det hadde endt bra, men visste lite om at dette bare var begynnelsen.
Historien fortsetter.
Last edited by imm; 08-10-2008 at 22:26.
|