Da kom det et rutekutt som egentlig ikke var overraskende, men allikevel litt skuffende at Oslo åpenbart går så dårlig. Dette gjør jo også at BA blir mindre attraktiv for forretningsreisende i og med mange av dem sikkert har hatt nytte av kveldsavgangen fra Oslo (sikkert ganske tynt belegg på den ettersom det der vel er minimalt med transfertrafikk, KLM har vel også probelmer med å fylle kveldsavgangen til
AMS når de kjører med den).
Dette gir jo noen interessante perspektiver: Dersom FR opprettholder frekvensen som de har på Torp til London i vinter vil det si at Ryanair vil ha
flere daglige avganger fra Torp til Stansted enn BA har fra
OSL til Heathrow. Hvem skulle trodd det??
Når det gjelder BA fra
ARN og
CPH (måtte sjekke

) ser det
ikke ut til at det nedjusterer noe der. Skjønt fra
ARN var det litt forvirrende å søke på avganger i mai 2009. Det ser ut som de flyr fem ganger daglig til London, men seks fra London.

Men tydeligvis en grunn til at det ikke kuttes her; mange mai-avganger fra
ARN ser ut til å fylles opp og prisene har økt.
OSL- avgangene har stort sett laveste pris hele veien.
CPH har fortsatt seks daglige. Og fra
ARN og
CPH vet vi jo at det i tillegg er langt flere IC- ruter nonstop.