• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

PAX svikt?

LN-KKY

ScanFlyer Blue
http://www.aftenposten.no/reise/article2060618.ece

Samme hvor mye folk klager over Norwegian, så reiser de Norwegian.. uansett om det er forsinket eller ei... Pris er avgjørende for de fleste samme hvor mye de klager...Og der vinner Norwegian på 90% av avgangene sine, hvis man kan planlegge reisen sin litt i forveien:-p
 
Tja, har søkt en del på reiser til London i forbindelse med helger nå på nyåret (jan/feb/mars) og DY taper nesten hver gang. Og ikke bare mot SAS, men BA, NB og Ryanair også. Til å være så stor konkurranse må DY ha et solid belegg på London-ruta si for å kunne ta såpass høye priser så langt frem.

Men at folk går til Norwegian nærmest automatisk - det er sant, de har fått et virkelig solid grep på markedet. Folk tar det for gitt at prisene på DY er billigst.
 
Ja det er sant.. og STN rutene til Norwegian er nesten daglig fulle... mye pax til England
 
Originally posted by LN-KKY

Ja det er sant.. og STN rutene til Norwegian er nesten daglig fulle... mye pax til England

Disse rutene går kjempebra fra både OSL og BGO. Nå er dessuten rutetabellen tilpasset slik at STN og GTW ikke går omtrent samtidig på kvelden, men med noen timers mellomrom. Det sørger for to gode alternativer på ettermiddag/kveld.
 
Nordmenn er ikke annerledes enn folk flest, se Ryanair, klaging, klaging og atter klaging, men hva skjer? Jo gi folket billge nok billetter så driter de i om flyet er på rute, om de må erstatte ødelagt barnevogn selv eller hva som måtte skje.
Fordi i de fleste tilfeller er alt greit og da er den ene eller de 2 gangene akseptable, de glemmer det faktum at kanskje er ikke differansen mellom Dy/Fr og nettverksselskap så stor, og ser på den 50 øringen de sparer.
Lavprisselskapene har lyktes med sitt budskap, nemlig å være synonymt med billige billetter, de sitter i folks underbevisthet, synd men sant, vi vil la oss "lure":rolleyes:
 
Back
Top