Reiser opp til min gamle hjemby Narvik i morgen for å gå ut med gamle kjente og returnerer til TRD den 29. Var imidlertid ikke smart nok til å sjekke busstidene (har vel bodd for lenge i Trondheim/Oslo hvor det bare er å gå til nærmeste busstopp/stasjon) og får halvannen times ventetid på EVE før bussen inn til Narvik går. Greit nok, jeg var forberedt på at det nok var redusert tilbud andre juledag. Sjokket kom imidlertid når jeg sjekket returen; flyet mitt går 09:36 fra EVE, men det går ingen busser som korresponderer med flyet, så jeg må ta bussen som går til det første Osloflyet som går fra EVE i syvtiden. Den kjører fra Narvik 05:00:zzz Det skulle gi meg ikke mindre enn tre innholdsløse timer på EVE, i tillegg til de timene jeg ikke kommer til å få sove før bussen går. Billetten var selvsagt av typen Happy = ingen refusjon/ingen endringer, selv om den kostet like mye som en fleksibel billett OSL-TRD. Noen som vet om disse kan endres mot gebyr, slik man kan kan hos DY?
Kan vel si at jeg har lært meg å sjekke busstider til neste gang jeg skal opp i gokk! :sarc

Kan vel si at jeg har lært meg å sjekke busstider til neste gang jeg skal opp i gokk! :sarc