Quote:
Originally Posted by livinspeed
Det hjelper jo fint lite å se an situasjonen før gate i Irland når man har betalt titusener for turen med familien for så å stoppe og snu halvveis grunnet noen gretne grensevakter? Da er det vesentlig lettere å se andre himmelretninger for ferie hvis grensevakter ikke skal sjekke SoMe-konti for negative meninger om blåhvite allierte eller landets regjering.
Dette uten sammenligning mot amerikaneres gjengse mening for øvrig, jeg kjenner mange jeg gjerne skulle besøkt men som også forstår at det er veldig uaktuelt inntil tidligst 21/1/29.
|
Som dc-8-63 sier, der er ingen risiko for å havne i fengsel i Irland, mer eller mindre uten rettigheter. Men det du sier om alternativer, er jo helt sant, og det blir jo interessant å se hvordan det barker i vei utover sommeren når det kommer til ferietrafikken.
Flyselskap som Aer Lingus og, vel også Icelandair, har jo de fleste eggene i USA kurven. Mange andre selskap har veldig mange egg i den samme kurven men har også flere alternativer. Europa-USA v.v. er jo et enormt marked hva volum angår og mange operatører i ymse segmenter.
Antallet amerikanere som besøker Irland er visstnok betraktelig redusert i forhold til i fjor (Irland/Europa begynner vel også å bli dyrt for dem siden USD svekker seg mot EUR). Hvis det nå begynner å bli færre som går den andre veien også kan det fort bli en strevsom sommer. Flyselskapene er jo ikke akkurat kjent for å være veldig raske til å tilpasse seg og de liker jo ikke tilfeldige usikkerhetsmomenter, som vel administrasjonen i USA kan kalles nå. Sparepakkene begynner vel allerede nå å pakkes inn og klargjøres til distribusjon, kan jeg tenke meg.
Det hele ser jo litt ut som Brexit på steroider (alt er jo my større i USA), som jo også var et flott prosjekt som oppnådde ingenting.