Takk for kommentarer og medfølelse[emoji3] Kanskje man skulle driste seg til en liten oppsummering etter å ha flydd business short haul med tre selskaper på 36 timer. Kan i hvert fall konstatere at jeg ikke deler Monsieur Fnate’s begeistring for de flyvende frosker… Nå er grunnlaget mitt noget tynt, men en tur i business til Toronto tidligere i år var heller ikke spesielt overbevisende.
Finnair får absolutt pluss i boka for varmretter, selv på den korte flyvningene mellom
OSL og
HEL. Kjøttbollene med tyttebær og brun saus på den flighten var overlegen vinner. Værre var det med grevling- og spinatlasagnen som smakte nettopp grevling. Artig med en tur på KLM’s nye A321neo hvor de faktisk hadde en grei kald rett og godt utvalg av drikke på en snau times flytur.
Av andre selskaper intra-Europa i C er det vel bare Lufthansa jeg har prøvd i nyere tid, men det er nok kanskje favoritten sammen med Finnair.
Og hva så med
SAS Plus? Sammenlignet med dette vil jeg faktisk påstå at det er et fint produkt, selvsagt mangler det blokkert midtsete. Men jeg tenker at både mat (også inkludert et titalls varianter av kald laks) og ikke minst service er minst på høyden med det jeg har opplevd nå de siste par dagene…
Kort oppsummert så er ikke noe av dette verdt penga i forhold til en økonomibillett.
Så takk for følget til dere som gadd å følge meg på denne lille «mileage consumption run»[emoji3]