View Single Post
Old 07-10-2006, 01:13   #9
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Default Re: Fløy helt uten papirer

Dette er ganske bra jobbet må jeg si. Men artikkelen til dagbladet virker ganske kunnskapsløs også. Man kan kanskje kalle dokumentsjekk for en slags sikkerhetssjekk. Men northport er et handlingsselskap.

NP sine blemmer er tydelige årsaket av personell med usikkerhet. Men det er ting som kan skje hos etablerte aktører og skjer fra tid til annen. Men at man har glippet på dokument-, boarding- og billettsjekk er ganske imponerende.

Hva de mener med punkt 3 om schengen dør for riga og nonschengen for storbritannia skjønner jeg ikke. Enten blir du innenfor schengenområde eller så passerer du passkontrollen ut til nonschengen. Problemet som nok er ment her er det at det er kombigater som kan brukes for begge formål og løsningen for kontroll der er usmidig og uoversiktlig og polititet og handlingselskapene har kritisert osl for løsningen men osl synes ikke det er verdt å bruke penger på å bygge om (utgangene 47 og 49)

Jeg vil påstå at det har vært en sikkerhetsrisiko her til tross for kobro mener noe annet. Og dette er et klassisk moorse lov fenomen.