Air France bestiller både A og B widebody

Dag Viking

ScanFlyer Mile High Club
Air France bestiller både A og B widebody

A350-900 25 firm + 35 options - levering starter i 2018
787 25 firm + 23 options + 10 allerede leaset fra ILFC for KLM. Leveranser starter i 2016.

A350 skal erstatte A340 og 772ER, mens 787 skal erstatte MD-11.
Tydelig at Air France ikke ser på A358 som et godt alternativ, siden de valgte å splitte ordren. A350-1000 er også lite attraktiv, kanskje AF venter på nylig omtalte 777-9X for å få en fullverdig 77W-erstatter.

Skal GE prøve seg på en A350-motor, eller går AF nye veier og prøver RR?

I følge CEO ga Air France ikke etter for det politiske presset for å bestille kun Airbus, og gikk for en splittet ordre.

http://www.lesechos.fr/entreprises-...arts-egales-entre-boeing-et-airbus-219908.php

Last edited:
Re: Air France bestiller både A og B widebody

En splittet bestilling til AF-KLM har vel ligget i kortene ganske lenge. Og i dette segmentet +-250-300 seter, virker kombinasjonen av 787-9 og den større 350-900 være en god mix

Re: AF på handletur

AF har kommet til enighet med Boeing om å kjøpe 25 787-9.

En stund siden bestilling, og mens KLM fikk sin første 787-9 i fjor er det nå snart Air France sin tur. Deres -9 vil bli levert i konfigurasjonen C30 Y+21 Y225m hvilket er nesten identisk med deres nåværende A340-300. Forskjellen er 1 sete mer i Economy
Første -9 er planlagt levert desember 2016

IMG_0350-e1473695788591-922x1024.png

http://tylerbirth.boardingarea.com/exclusivite-lamenagement-du-boeing-787-9-air-france/

Hvor mange får de neste ¨r ? Vil de klare å erstatte hele A340 flåten ila 2017 ?

Første 787-9 i Air France farger. Såvidt jeg kan se er Air France titlene litt større her i forhold til flykroppen sammenlignet med deres andre fly

Foto: Woodys Aeroimages
ec211a41bac83f41a2fd9b0827c89ffb.jpg

Air France B787

Når AF får leveret deres nye B787-9 er den med store titler...
Spørgsmålet er så, om resten af flåden også skal have titlen "AirFrance" med store titler

Hilsen Ole

Re: Air France B787

Når AF får leveret deres nye B787-9 er den med store titler...
Spørgsmålet er så, om resten af flåden også skal have titlen "AirFrance" med store titler

Hilsen Ole

Usikker med hva du mener med Store titler, er det store bokstaver?

Isåfåll så har de vel det allerede. Skrives også i ett ord AIRFRANCE

Usikker med hva du mener med Store titler, er det store bokstaver?

Isåfåll så har de vel det allerede. Skrives også i ett ord AIRFRANCE

Såvidt jeg har erfart, er det store bokstaver som gjelder. Det der med alt i ett ord har vel variert litt.

tror det han mener, er at AIRFRANCE logoen på flyet er veldig stor i forhold til flykroppen, det var det jeg så på de bildene jeg har sett på nettet

tror det han mener, er at AIRFRANCE logoen på flyet er veldig stor i forhold til flykroppen, det var det jeg så på de bildene jeg har sett på nettet
JA det er det jeg mener...ligesom SWISS har STORE bogstaver...så kan det ser ud til at AF også skal have det..

Hilsen Ole

Da er Airbus i gang med monteringen av den første maskinen til Air France, som skal leveres i september. Air France, og ikke Joon farger siden dette jo legges ned, men skal brukes på Joon sine longhaulruter så kommer trolig i en mer low yield interiør med stor andel economy vs business

98636741c7f3684db328c79640aca59a.jpg

Slik blir business cabinen, som vel blir annerledes enn i de andre flyene til AF

08d3ed407ed880e7169e916d058588b7.jpg

Gleder meg skikkelig til å teste de der. Noen som har en formening om hvilke fly de skal erstatte? Hadde passet fint om de kvittet seg med noen gamle 777-300 på Afrikarutene for eksempel :D

Gleder meg skikkelig til å teste de der. Noen som har en formening om hvilke fly de skal erstatte? Hadde passet fint om de kvittet seg med noen gamle 777-300 på Afrikarutene for eksempel :D

Det som foreløpig er kjent er Bamako og Abidjan fra rundt september/oktober, og vel et par måneder. Så blir det Cairo og Toronto fra starten av advent

Air France-KLM stokker litt internt om på ordren. 6 787-9 som skulle til Air France havner i stedet hos KLM. Men de 7 A350-900 som var tiltenkt KLM går til Air France.

I praksis betyr det at etter Air France mottar sin 10. (mener det var det) 787-9 så vil de ikke ha flere. Derimot havner samtlige A350-900 maskiner hos Air France, men ingen av disse skal til KLM lenger

Back