View Single Post
Old 16-08-2018, 23:05   #4
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Default Re: Ny bombespøk medfører 10 mnd fengsel

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Jeg mener å huske å ha spurt om det samme før her på forumet, men kan ikke huske om det kom noe endelig svar:

Er det noen som vet om disse tullingene blir ført opp enten på en intern svarteliste hos flyselskapene eller om de blir svartelistet offisielt via myndighetene slik at de ikke får fly mere?
Ganske sikker på at de havner på en svarteliste ja.

Minner meg på en slik episode som jeg fikk være med på:
Jeg var annenflyger på jumbo for et selskap i Midtøsten fra 1992 til 1994 og ca midt i det tidsrommet hendte nesten det samme: En Egypter som skulle fra Kuwait City til Cairo hadde ikke nok penger til å betale ekstra for all bagasjen sin, så han hevnet seg ved å ringe inn falsk bombe trussel.
Vi fikk den på radio etter avgang. (Veldig lite hyggelig for man vet hvor tullete disse folkene er, så det var sannsynlig at det var på alvor, dessuten like etter Gulfkrigen med mye hevnlyst i lufta)
Vi nødlandet i Riyad og ble møtt at 37 brannbiler og ambulanser og kunne ikke taxe i nærheten av terminalen selvfølgelig.
Den halvtimen fra vi fikk melding til vi landet var den lengste halvtimen i mitt liv,
det kunne smelle når som helst og man så for seg resultatet i detaljer.
Alt og alle ble lastet av og flyet finkjemmet men dem fant fort ut hvem som ringte inn trussel og hvorfor.
Regner med at han sitter enda i en meget spartan celle uten air comdition ute i ørkenen en plass.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote