View Single Post
Old 03-10-2016, 21:24   #23
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Default Re: Norwegian dere er så teite...

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Det vet jeg faktisk ikke (noen har vel antydet at de prioriterer etter billettpris?)...
Hvis man ser bort fra forsinkelser m.v. så må jeg til bake til 737-300-tiden før jeg opplevde en irrops der jeg så prioiteringene. Det kom en -300 isf. en -800 på gaten i Bergen og avgangen var fullbooket en fredag ettermiddag.

Da skjedde prioriteringen etter følgende opprop:

"Det er ikke plass til alle, og for at dere som får plass skal komme fortet mulig hjem er det free seating. Vi fyller bare opp til det er fullt, og dere som har det travelt for forsøke å gå ombord først."

Det var mildt sagt mange spisse albuer i gaten, og jeg lurer på hvordan det gikk med bagasjen til folk. Det var hverfall IKKE prioritering av hverken pris (jeg hadde full flex) eller folk som hadde forbindelse videre fra Oslo. Det var heller ikke snakk om "denied boarding"-informasjon til folk (som selskapene er pålagt å dele ut/ha tilgjengelig) - de bare så rart på meg.