6 timer og 10 minutter etter push-back slås lyset gradvis på igjen(vinduene forblir dimmet. Varme kluter deles ut og kabinen gjøres klart for et lett måltid. På¨dette tidspunkt har setet mitt gitt opp igjen, og vi orker ikke restarte flere ganger. Jeg får ekstra pute som jeg kan sitte på. Purser er igjen superhyggelig, beklager masse for setet, og sier jeg bør kontakte Air Canadas ankomstsenter for å få en kompensasjon.
Det lette måltidet består av appeslsin, røkt andebrys, serranoskinke og postesalat. Alt smaker kjempegodt. Jeg får servert Champagne som drikke til maten.
Kabinen er i morgenmodus under matserveringen:
Mer morgenmodus:
Lett måtlid:
Obligatorisk bilde av seteavstanden:
Alle gode ting kommer til ende, så også denne flyvningen med Air Canada. Alt i alt leverer Air Canada et bunnsolid produkt i business class. Servicen er på topp og kabinen/setene er nok av de bedre på markedet. Underholdningssystemet er også svært godt. Skjermene er kjempestore og veldig bra og det er et godt utvalg av filmer og OK utvalg av serier(mange bra serier, men ikke så mange episoder pr serie)
På den negative siden er skilleveggen mellom setene, denne burde kunne tas ned slik at man kan se den man reiser sammen med. Hvis denne skilleveggen er et vedvarende opplegg vil jeg like godt anbefale at man velger to vindusseter etter hverandre hvis man reiser sammen. Pass på å da velge 2A, 3A, 4A, 2K, 3K eller 4K da rad 1 har et skap foran seg mens rad 5 ikke har vinduer.
At setet ikke virker som det skal lar jeg passere, da dette kan skje den beste. Jeg fant aldri ankomstservice da vi landet, men snakket med noen fra selskapet som bad meg sende epost til kundesenteret. Resultatet ble 5000 eurobonuspoeng overført til min konto. Kanskje litt lite, men det var ingen forståelse på kundesenteret(jeg tror det er outsourcet).
Videre vil jeg presisere at jeg alltid oppfører meg hyggelig mot personalet og kundeservice etc, slik at jeg ikke fremstår som en tulling etter denne rapporten.