View Single Post
Old 03-03-2016, 17:47   #1
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Default OSL-FRA-LHR-LIS-TMS-LIS-OSL (Sao Tome and Principe)

Da er det faktisk to uker til avreise og en tripreport jeg smått gleder meg til å skrive. Jeg begynner med det praktiske - Tap skulle ha nesten 15000 kroner i økonomi til Sao Tome. Det er ganske uaktuelt så jeg satte meg ned og tenkte, en mail fra Avianca om at 100.000 poeng ville utløpe 31.01.16. TAP er jo i Star Alliance så det burde jo gå enkelt. Nei ikke så enkelt. Først må jeg altså fly OSL-FRA-LHR på Lufthansa for så ha en overnattig der før man setter seg på TAP sydover.

Når man booker award må man jo tage det man haver. Tilbake heldigvis via LIS direkte (selv om TAP mellomlander i ACC begge veier). Jaja hva gjør man ikke for å unngå Bongo Bongo airlines som ikke fungerer?

Visum søkes lett på nettet men nå har det faktisk siden jeg bestilte blitt visumfritt for EU borgere (antagelig er Norge en del av denne pakka) så vi får håpe de ikke blir for forvirret om to ukers tid i passkontrollen i TMS- Reiseruta er ihvertfall vedlagt her som JPG.

Hvorfor drar jeg dit? Gunnar Garfors inspirerte meg i en artikkel i Dagbladet. Jeg er nok garantert og ikke treffe på naboen der og er et trygt afrikansk land hvor det er lite som skjer. Opphold er bestilt med AirBNB da et hotell der skulle ha over 200 euro pr natt. For 200 kroner pr natt får jeg et lite hus for meg selv (ja jeg passet godt på da jeg bestilte).
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sao-tome-kart.JPG
Views:	1062
Size:	64.4 KB
ID:	40355  
Hypern is offline   Reply With Quote