Quote:
Originally Posted by Bergern
Dette må jo være gull, røkelaks og myrra for dette publikumet!
Eller dreier saken det henvises til kanskje om noe annet enn å ikke ha annen agenda enn å hoppe av halvveis...
Jeg har "felles reisende som er uenig med deg". Trumfer det "Enkelte dokumenter på jobb" uten dokumentasjon?
|
En ting er å ikke kunne nekte folk å fly, en annen er evt. en rekalkulering av prisen. Og hva tysk rett sier er kanskje lite verdt dersom reisen ikke starter i Tyskland eller man er hjemmehørende der.
Anyway - BA har for enkelt praktisert at de ikke sjekker bags kun til
LHR om man eks. har
JFK-
LHR-
AMS. Folk som har spurt om det, med begrunnelse at de skal hoppe av der har fått beskjed om prisen på hva det koster (rekalkulert billett)
I utgangspunktet så burde vi her hjemme være happy med at det ofte er billigere billetter med via-via-reiser enn direkte. Eks. er det ofte billigere å fly
OSL-(Europa)-USA enn (Europa)-USA direkte (Europa =
AMS,
LHR,
FRA...). Om det blir utbredt praksis at man kan booke eks.
OSL-
LHR-
NYC t/r og bare bruke
LHR-
NYC t/r så vil vi antagelig oppleve at prisene kommer til å gå opp på alle tilslutninger fordi man da begynner med punk til punkt-priser (slik DY har), dvs. at reisen koster summen av alle strekninger hver for seg.