![]() |
Thai Premium Economy
Firmaet jeg jobber i har reist Business på IC i alle år helt frem til mai da restriksjoner ble innført billettklasser. Ny blåruss som sjef osv osv.
Businessklasse er nå bannet uansett omstendigheter, selv der hvor prisforskjellen er negativ. Forstår det slik at flere og flere internasjonale selskaper henger seg opp i dette navnet "businessklasse" og at restriksjonene sprer om seg. Derfor er det et lyspunkt at Premium Economy hos Thai, tilgjengelig fra CPH og ARN, viser seg å være nøyaktig samme lie-flat seter som framme på business. (den nye typen med overlapp i lengderetningen, bred skjerm og 180 grader) Servicen er noe lavere og man får ingen ammenities-pack men opplevelsen er totalt sett som en meget god businessklasse (Sjampis ble servert). Nå nylig fløy jeg hhv business og premium tur/retur med Thai og klarte nesten ikke å skille de to fra hverandre. Begge er totalt sett mye bedre enn SAS og gammel LH business, for å ikke å snakke om gammel KLM. Det viktigste på IC er etter min mening setene og Thai synes uslåelige med premiumkonseptet sitt. Får håpe SAS gjør noe liknende når de kommer med nytt interiør. Prismessig kan de legge seg helt oppunder business så lenge det ikke kommer fram i navnet. Tipper det er mange firmaer med kreative blårusser. |
Re: Thai Premium Economy
Quote:
Dette har medført mange forklaringer når jeg reiser i C hos DY! |
Re: Thai Premium Economy
Quote:
Jeg reiser av prinsipp minst mulig med DY men ser problemet. Noen som har prøvd premiumkonseptet til KLM? Er det et annet sete eller bare de beste setene (ved emg. exit, byssa osv) |
Re: Thai Premium Economy
Quote:
Er ikke en premium klasse, derav navnet Economy Comfort. |
All times are GMT +2. The time now is 19:27. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.