Recent content by Westflyer

  1. W

    Spørsmål om CPL vs ATPL

    Re: Spørsmål om CPL vs ATPL Turtle sa: Du sa mye bra Turtle, men ikke alt stemmer... Med CPL kan du være commander på fly med vekt inntil 5700 kg og inntil 9 seter, med visse timekrav. Selv i MCC. Du kan også fly IFR om du har IR. Når det gjelder resten: Jeg tok teorien til FI med NEAR, og...
  2. W

    Skip kantret utenfor shetland (delvis OT)

    TV2 nektet å gi fra seg flyet som de hadde chartret fra BAT. Helitrans skulle ta av 12.00 local fra AES med J32. Vet ikke om de var på rute........
  3. W

    Hvem sjekker sjekker`n?

    I lys av gårsdagen hete nyhet, klarer jeg ikke å holde stilt lenger; Som crew/bakkemannskap har vi, såvidt meg bekjent, samme sikkerhetsklarering fra luftfartsmyndigheten som vekterne som kontollerer de reisende. Hvorfor skal det da være så stor forskjellsbehandling. Jeg ser til stadighet...
  4. W

    Noen som vet?

    Hører rykter om at ett amerikansk selskap skal utforske norskt farvann fremover vår og sommeren. Noen som vet hva som skal sjekkes ut? Var visst snakk om mye bruk av fly....
  5. W

    VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere

    Re: VG: Slår Alarm om nye redningshelikoptere Hva da med AW 139? Ville ikke det kunne være med å konkurere i sånn sak? Eller blir det for lite?
  6. W

    Stiste nytt!

    Coast ble vel for liten med sine Jetstream, og DAT ble for stor med ATR. Til informasjon så flyr jo Aurora idag på DAT`s callsign, og tar jeg ikke mye feil er de medeier i selskapet også. Coast kjøpte seg opp i Vildanden, mens DAT aldri har vært inne på eiersiden i selskapet.
  7. W

    Sunnmøre ønsker flere flyselskap på Vigra

    Re: Sunnmøre ønsker flere flyselskap på Vigra Ser ut som om du koser deg over at vi kanskje får lavere passasjertall over Vigra en periode. Tenk heller på hvordan tallene for Årø vil se ut etter at Ormen Lange er ferdig. Da vil vel snittet falle til langt under dagens vil jeg tro.... Kan...
  8. W

    Krasst innlegg om ulykken på Stord

    Re: Krasst innlegg om ulykken på Stord Harald Olsen som skrev dette innlegget på Hangar sine sider, har tidligere blant annet fløyet for Widerøe. Erfaren mann som siden han fikk loss of lisence har brukt tiden til blant annet skrive innlegg i Hangar.
Back
Top