Recent content by Turbomeca

  1. T

    Navneendring: Pilot Flight Academy

    Re: Navneendring: Pilot Flyskole AS De har tydeligvis truffet mange med produktet og markedsføringen sin. Å bruke 1 mill i skolepenger og to år på å ta sertifikatene i Sandefjord ville vært sistevalget for meg hvis jeg skulle tatt det valget i dag, men folk er forskjellige.
  2. T

    Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

    Re: Utbyggingen av OSL mot 2017 Hjulene går rundt så klart, og mange folk står på for å gjøre den nye geometrien så effektiv som mulig, men jeg tror ikke brøytingen har blitt noe mindre omfattende enn det kritikerne sa den ville bli. Regn med opp til 15-20 minutter oppstartsdelay hvis de...
  3. T

    Flybussene i Oslo

    Noen som vet hvor stor rabatt OSL-Ekspressen gir til folk som jobber på OSL? Da de startet opp tilbød de ingenting, noe som ikke virket veldig lurt. Nå ser jeg på nettsiden deres at de tilbyr en eller annen slags rabatt men at det må kjøpes direkte fra sjåføren; høres upraktisk ut. FB2/FB5...
  4. T

    NHO Luftfart: Trenger ny rullebane på Gardermoen

    Re: NHO Luftfart: Trenger ny rullebane på Gardermoen OSL har flere bevegelser i peak enn LGW. På OSL er vi over 80 i timen innimellom. Det er mulig at LGW har flere bevegelser per dag eller per år enn OSL (jeg vet ikke), men dette har uansett ingenting med kapasitet å gjøre. Forøvrig er jeg...
  5. T

    Pilotutdanning

    Word. Fyren går på ungdomsskolen. "Gå allmenn og få gode karakterer." All annen info er utdatert om 3+ år.
  6. T

    Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

    Re: Utbyggingen av OSL mot 2017 Det er litt spesielt å høre på OSL skryte av seg selv i media om hvor fremtidsrettede de er i tankegangen og om hvordan Oslo skal bli en interkontinental hub. Realiteten er omvendt, alt med dagens utbygging handler jo om å drifte dagens butikk og dagens...
  7. T

    Jar-ppl

    Ganske sikker på at Helimaf måtte tatt teorien på nytt om han skulle fått utstedt et Britisk PPL ved EFT. Men uansett blir det nok billigere for han å fly ved den lokale faa-skolen og så bare ta en ekstra skill test når han kommer til Norge.
  8. T

    Forlengelse av SEP-rettigheter -kostnad

    Ja, men hvis jeg husker riktig så må man enten være bosatt eller ansatt i det landet man bytter til. Så hvis man først har fått utstedt sertifikat i det landet man bor/jobber i så er man "stuck" tror jeg.
  9. T

    Forlengelse av SEP-rettigheter -kostnad

    Ikke for å strø salt i såret, men til sammenligning har jeg sertifikatet mitt registrert hos vår øy-nabo i nordvest, og for meg er alt dette nærmest gratis. De har dog en litt mer rasjonell løsning på hele problemstillingen. Jeg får ikke noe nytt sertifikat fra dem. Kontrollanten fører selv nye...
  10. T

    Luftfartstilsynet med nok en dramatisk økning i gebyrer

    Re: Luftfartstilsynet med nok en dramatisk økning i gebyrer Jeg flyr LN-fly med islandsk sertifikat. Da jeg tok ut sep-rettigheter for litt siden skulle de ha noen få hundrelapper for å sende meg nytt sertifikat i posten. Å fornye rettigheter koster meg ingenting i avgifter (kontrollanten fører...
  11. T

    Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13)

    Re: Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13) Følgende har blitt postet på pprune og skal angivelig være intern kommunikasjon fra chief pilot: Fortsatt blir alt bare spekulasjoner naturligvis, men det begynner å bli mye info som peker i retning av at dette er vær-relatert (...og...
  12. T

    Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13)

    Re: Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13) Nytt bilde: http://i208.photobucket.com/albums/bb221/ArvinTunas/BHuwOoTCUAISNFcjpglarge_zps2d76e83a.jpg På de første bildene kunne det se ut som at de hadde manøvrert til venstre for utstikkeren men det var altså ikke tilfelle.
  13. T

    Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13)

    Re: Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13) Jeg er enig med det du skriver her 73H. Bare minner om at i dette flyet så har ikke F/O lov til å røre stikka under 5000 fot, så at det er snakk om et fullverdig multicrew oppsett kan diskuteres.
  14. T

    Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13)

    Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4) Google earth http://maps.google.com/maps?q=Denpasar,+Bali,+Indonesia&hl=en&ll=-8.745124,115.161438&spn=0.030328,0.0424&sll=37.0625,-95.677068&sspn=49.357162,86.835938&oq=denpasar&hnear=Denpasar,+Bali,+Indonesia&t=h&z=15 Undershoot RNW 09.
  15. T

    Lion Air fly i vannet på Bali og delt i to. (13/4/13)

    Re: Lion Air fly i vannet og delt i to. (13/4) Ser at avherald skriver at det var en overshoot men har lest flere andre steder at det var en undershoot. Stemmer det at Lion har nesten halvparten av alle incidents på 737 i verden? Det hadde vel ikke vært så overaskende om det å gi pilotjobbene...
Back
Top