Recent content by thnp

  1. T

    Trident Juncture og fly

    NRK sendte hele sulamitten live, og opptaket kan sees her med alle flyene (inkl. Lanceren): https://www.nrk.no/trondelag/dv-dagen-pa-byneset_-se-direktesending-fra-trident-junctures-krigsoppvisning-i-trondheim-1.14269553 Kan forøvrig nevne at jeg var tilreisende til byen i ens ærend å få med...
  2. T

    FlyViking - statustråd

    Re: FlyViking - statustråd Noen som vet hva denne såkalte "feilflygingen" gikk ut på?
  3. T

    Tastefeil, havnet i Australia fremfor Malaysia

    For noen år siden hadde vi i ATC en flyging fra "syden" med FPL til Kvernberget (som er Kristiansunds flyplass).... I det han hadde passert Flesland på vei nordover kunne han fortelle at de hadde filet FPL til "feil" Kristiansund, og han ba rimelig spakt om diversion til Kjevik...
  4. T

    Avinor må kutte 1,5 mrd på tre år

    Re: Avinor må kutte 1,5 mrd på tre år Ja... Og så kontrollsentralene da... :-)
  5. T

    Westjet går for Q400

    Re: Westjet går for Q400 Neste gang satser vi på at det blir Saab 2000 <3 :-D
  6. T

    Ny utgave av fagbladet Flygelederen

    Hei! Ny utgave av Norsk flygelederforeningsfagblad Flygelederen er nå tilgjengelig på nett! Besøk www.natca.no og trykk på "Flygelederen" :-)
  7. T

    Ny utgave av bladet Flygelederen

    Hei! Ny utgave av Norsk flygelederforenings fagblad "Flygelederen" er nå tilgjengelig på www.flygeleder.no ! Denne gangen kan dere blant annet lese om: - Avinor anker Slettefjelldommen til høyesterett - "Juss møter regelverk i luftfarten" - Enhetspresentasjon fra Røyken ATCC - Test av...
  8. T

    Nye regler for sikkerhetskontrollen?

    Har ukependlet til jobb på Værnes i 1.5 år (sikkert nærmere 100-150 legs med ENVA involvert), og må si at det er den mest amatørmessige sikkerhetskontrollen jeg noen gang har vært borti. Det gjelder både den ordinære kontrollen i tillegg til ansattekontrollen; men det skulle jo bare mangle, det...
  9. T

    Nye prosedyrer på OSL, strore forsinkelser pga. manglende oppdateringer

    Re: Kaos på OSL! Det som er ganske provoserende er at kapteinen på et NAX' fly fra VA til GM i morges gikk på PA-anlegget og sa "Forsinkelsen skyldes syke flygeledere i tårnet på GM". En av mine flygelederkollegaer var på nettop dette flyet og ringte både tårn VA og GM og fikk bekreftet at det...
  10. T

    Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel

    Jeg må få arrestere deg på det siste utsagnet her. Det var lenge kjent at det ville bli problemer sommeren 2012, og ledelsen i Avinor sendte på et tidlig tidspunkt ut informasjon til flyselskapene om at de forventet problemer i perioden. Dette fordi det var ca.300(!!!) udekkede vakter i en...
  11. T

    Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel

    Siste utgave av fagbladet Flygelederen omtaler også prosessen rundt det å fjerne språkkravet. Link til artikkelen: https://dl.dropbox.com/u/70101615/0_ikke_slett_Spraak.pdf Hele utgaven kan leses på: www.flygeleder.no
  12. T

    Nytt nummer av fagbladet Flygelederen er ute!

    Takker for de hyggelige tilbakemeldingene ;)
  13. T

    Nytt nummer av fagbladet Flygelederen er ute!

    Hei alle sammen! Vil tipse om at det nyeste nummeret av bladet Flygelederen, utgitt av Norsk flygelederforening nå er tilgjengelig på www.flygeleder.no . Bladet kan leses vederlagsfritt på PC, iDingser og muligens også andre portable plattformer :) I denne utgaven finner dere bl.a. artikler...
  14. T

    God søndagsmorgen!

    Re: God søndagsmorgen! God morgen fra Stavanger kontroll! 55 minutter igjen av nattevakta og deretter busselalle... Håper på å våkne opp til gode SAS-nyheter...
  15. T

    Sommerutfordringer for Avinor, flygeledermangel

    Og så kan det også henge sammen med at de fleste flygeledere slutter å jobbe operativt ved ca. 60 år... En på 25 står 5 år lengre i arbeid enn enn på 30.
Back
Top