Recent content by SE-MJT

  1. S

    Sjøfly kantret i Bunnefjorden 07AUG20

    Re: Sjøfly kantret i Bunnefjorden 07AUG20 LN-XXA har amfibie tofflor så den är det inte.
  2. S

    Notodden flyplass i november

    (1) Nei, HOE har ennå ikke vært i luften. Er teknisk sett ferdig gjenstår bare papir arbeid. (2) Ja. (3) Ja, den står fortsatt der. (4) Det blir nok bare under vinteren. (5) Ja, den har vært basert en del på Kongsberg og Notodden.
  3. S

    Notodden flyplass i november

    LN-HAI er ikke på Notodden, vet ikke hvor den står i år. LN-VIF er derimot på ENNO, har stått der siden mitt av september med kassert motor. Hadde det vært meg så skulle hele maskinen vært kassert. Mere forferdelig flymaskin finnes ikke. LN-KAO har ikke bare fått ny lakk men også nytt interiør...
  4. S

    Trenger hjelp!

    LN-IKA er ikke lenger i Fonnafly. Det ble solgt i fjor og er nå privateid. Den fikk nytt interiør og nye Aerocet tøffler nå i år.
  5. S

    Cessna 150 import fra USA

    Flyteknisk Notodden har også CAMO og har godkjenning på C150. Cessna 150 er ikke noe Annex II fly og er fortsatt EASA godkjent og da kreves det CAMO. Hvis du skall gjøre 50 hrs insp. selv må du godkjennes av CAMO. Og så må det skrives in i flyets AMP vilken tasks du som eier har lov til å...
  6. S

    Wet pump og Dry pump

    Om vi snakker vakuumpumper så er jo dry pumpen bedre fordi den er nettopp dry. En wet pump blir smørt via motors oljesystem. Da kan det finnes mulighet for at man kan få in olje i vakuumsystemet hvilket ikke er særlig bra. Spesielt hvis pumpen har høy gangtid og begynner å bli slitt. En wet pump...
  7. S

    Motorkutt ved Notodden!

    Den blev skeppad från San Diego till Köpenhavn och så vidare upp till Eslöv och Vintage Aeroplane. Där blev den monterad och testflugen. Så blev den överflugen till Notodden, av dom nya ägarna i lördags. Men i allafall så blev den "nya" förgasaren monterad idag och test körd och allt värkar OK.
  8. S

    Motorkutt ved Notodden!

    Orsaken till motorstoppet var förgasarflödning. Vad som orsakade att förgasaren flödade är dock okänt. Men en overhauled förgasare nu på väg från Vintage Aeroplane.
  9. S

    Sjøfly Ulvik ca. 2000

    Re: Sjøfly Ulvik ca. 2000 LN-HON er solgt til Russland og ble registret i Sverige på grunn av dette. Hvorfor den måtte registreres i Sverige for å kunne eksporteres til Russland vet jeg ikke. LN-HOE kommer til å fly igjen. Ikke spørr meg hvordan jeg vet det;-)
  10. S

    Notodden 7. august

    Är inte helt säker, men jag tror att den skulle vara en del av Notodden Flyklubb. Dock är LN-NFW privatägd. Vad jag har hört var inte sjöflyghamnen på Notodden godkänd för skolning, så därför har den legat i Kilen en stund. Men så drog sig tydligen skolchefen ur. Så nu vet jag inte riktigt hur...
  11. S

    Notodden 7. august

    LN-NFW kom på flottører i juni og var tenkt til å brukes til sjøflyskoling på Notodden. Flottørene er helt nye og kommer ikke fra LN-HHI. Hvorfor den nå står på land er fordi ene flottøren ble kraftig skadet for to uker siden. Det var under taxiing som man taxet på et gammelt bryggefundament...
Back
Top