Det utsagnet står jeg 100% bak. Spekulasjonene i innslaget er direkte feil og oppførselen hans er legendarisk illojal. Han burde uansett aldri uttalt seg om spekulasjoner i media "på vegne av" kontrollsentralen.
Den nyttige idioten på NRK Rogalands nyhetssending er faktisk IKKE tillitsmann, og uttaler seg dermed på ingen måte "på vegne av Stavanger kontrollsentral"som han sier i klippet. Det er vel nærliggende å tro at han ønsker å sette sine kolleger på østlandet i et dårlig lys i forbindelse med...
Tallet som fagforeningen sitter på er såvidt jeg vet 214 timer i snitt på Røyken, så det ligger altså noe høyere enn det som kom frem i mediene.. Budskapet har vel forsåvidt uansett kommet frem nå.
Et par timer før jeg gikk fra jobb i kveld var estimatet 48 min average delay.. Det er mildt sagt usikkert dog.. Sikkert en hel del flights som ikke var meldt inn ennå, samt usikkerhet rundt overflights m.m. Ta det med en feit neve salt. Søndagen mangler også noen vakter, men tror ikke det blir...
Jeg må korrigere meg selv litt: Én mann på ACC ble beordret, han var ikke på ferie men hadde vanlig frihelg. En mann på Farris TMA ble beordret (antar det var for å unngå nullrate i perioder), han hadde kun denne helgen igjen av ferien sin.. Såh, så veldig dramatisk var det kanskje ikke.. Dette...
Gladnyheter; 3 mann på ACC i morgen formiddag nå! (Hvorav én ble beordret fra ferie.) Dette betyr i klartekst at man kan ha to sektorer oppe istedet for én. Den estimerte delayen er nå på 4-5000 minutter totalt istedet for det tidligere ragnarok scenarioet. (Dette er *meget* grove anslag hvis...
Helt enig i dette. Det største problemet her er nettopp at Avinor ikke får svi økonomisk når de ikke greier å levere tjenesten de er satt til å gjøre. Hadde de hatt et økonomisk insentiv for å sørge for uforstyrret drift 24/7 hadde vi hatt full bemanning for lenge siden..
Jeg anser i utgangspunktet ikke en evt privatisering som noen trussel. Selv om Ola Dunk muligens synes vi er overbetalte er det altså ganske vanlig at norske flygeledere reiser ut nettopp pga bedre betingelser andre steder. Om man ser på relativ kjøpekraft pr lønningspose er Norge på den nedre...
Til orientering har Avinor ikke gjort en dritt så langt. Det har vært etpar møter mellom fagforening og ledelse, men det har ikke båret noen frukter. Lørdag ligger ann til å bli årets desidert verste dag. Prognoser fra eurocontrol med to flygeledere på ACC sier 105000 min delay, 5-6 timer...
Du synes ikke 218 timer i snitt er mye ? Jeg har ikke listene foran meg nå, men vi hadde hvertfall et par stk over 600 timer.. En hel haug mellom 350-550.. Det foregår AML triksing over en lav sko for å få en normal uke til å gå rundt.
Re: Restrictions på OSL i dag? Problemer OSL/TRF/RYG
Sverre Quale var svært godt likt og hadde tilsynelatende noenlunde fornuftig fokus. Sikkerhet og stabilitet i tjenesten fremfor konstante nedskjæringer og profitt. Jeg er åpen for det meste, men stiller meg undrende til å folk tror...
Re: Restrictions på OSL i dag? Problemer OSL/TRF/RYG
Sånn har det vært så lenge jeg har jobbet i selskapet. Jeg er helt enig med folk som tidligere i tråden har sagt at det må svi i lommeboka til Avinor når de ikke greier å drifte tjenesten de er satt til å levere på en tilfredsstillende måte...