Recent content by oyKIE

  1. O

    DY EI-FHF/LN-NOB - status

    Re: LN-NOB er paa sin jomfrutur Takk for informasjon. Trodde SEA var litt nærmere tidssonemessig :-)
  2. O

    DY EI-FHF/LN-NOB - status

    Re: LN-NOB er paa sin jomfrutur Heisann! Er det noen andre som finner DY7381 på Flightaware? Får ikke opp noe som helst. Den har reist?
  3. O

    Q400 sn 4183 i WF farger

    Bombardier jobber jo med en Q400X Stretch. Ikke ulogisk at de nyvinninger som kommer Q400 tilgode. Virker som om turboprop er på vei tilbake igjen og med stadig stigende oljepris at større Turboproper er tingen.
  4. O

    Cserie som erstatning for SAS MD-80?

    Jepps. Men om SAS forenklet flyflåten tror jeg mange vil bli forundret;-) Hvorfor nøye seg med bare to kortdistansefly, når de har hatt tre... hehe Hvordan legger vi ut bilder i forumet her? Jeg kan poste noen flotte bilder! C-serien vil ha 30" avstand mellom seteryggene med 145 seter...
  5. O

    Cserie som erstatning for SAS MD-80?

    De har ikke bestemt noe enda. De trenger en launch customer som er villig til å bestille 50 fly. Aller helst ønsker de at to selskaper forplikter seg siden da er det mindre risiko. Nå som Pratt har sagt ja til å levere en ny motor til C-serien ser det lysere ut enn på lenge. Men jeg er enig i at...
  6. O

    Cserie som erstatning for SAS MD-80?

    Takk for det. Hehe. Og jeg som trodde Grise bare var 736. men er dette en samlebetegnelse for alle 737? Så litt på spesifikasjonene for C130 på Bombardiers hjemmesider. Det ser ut som om flyet ikke har så mye mindre kabinareal enn en MD-80 og ellers kan matche MD-80 på nyttelast og rekkevidde...
  7. O

    Cserie som erstatning for SAS MD-80?

    Hei alle sammen! Dette er min første post på Scanair forumet. Etter å ha lest at SAS vil redusere sine utslipp kraftig fra 2014 på grunn av et mulig nytt fly med karbonfiber og ny motor kom jeg til å tenke på en sak. Kan det være en ide for SAS å erstatte dagens MD-80 med C130 fra Bombardier...
Back
Top