Recent content by L-1011

  1. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS sommerprogram 2025 Det finns ju gott om Sossar, MP och V kommunister som helst vill lägga ner det mesta av flyget i Sverige.
  2. L

    Apollo charter med SAS longhaul flyg

    Till vintersäsongen 24/25 kommer Apollo använda SAS longhaul flyg mellan Köpenhamn CPH-Gambia. Apollos gäster kan välja på Busniess class, Plus och standard. Tyvärr framgår det inte om flygningarna sker med A321LR, A330-300 eller A350-900. Är det första gången sedan Scanair tiden SAS longhaul...
  3. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Ibland flyger E-195 CPH-ARN-CPH
  4. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Det är två lönsamma linjer helt enkelt. Under sommarhalvåret är det tre flygbolag som har daglig flygtrafik på Stockholm-New York. SAS, United Airlines & Delta Airlines
  5. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Delta flyger väl redan daily JFK-ARN/CPH på sommarsäsongen med Boeing 767.
  6. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Från ARN har SAS i flera år haft fler frekvenser på ARN-AMS och ARN-CDG jämfört med ARN-FRA/MUC. SAS linje ARN-ZRH har nästan inga transferpassagerare. Över 90% har ZRH som slutdestination.
  7. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Större flygplan till AMS & CDG än Airbus A320NEO? SAS har inga A321CEO längre i flottan och 0 A321NEO i orderboken.
  8. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Stor uppgradering för CPH-BOS…från A321LR till daily A350-900
  9. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden AC har annonserat 2 weekly YYZ-ARN Juni-Oktober
  10. L

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Intressant att SAS fått fler slotar på JFK.
  11. L

    Bremser på A320neo-serien

    Bremser på A320neo-serien Boeing 737NG & 737MAX finns inte ens med brake fans som option. Jag har inte läst att det är någon 737 operatör som sagt att det är problematiskt.
  12. L

    BRA och Ving har tecknat stort flygavtal

    BRA & researrangören Ving har tecknat ett stort chartertrafikavtal värt 3(!!)miljarder kr. BRA ska flyga Vings gäster från Sverige, Norge & Danmark till sydeuropeiska destinationer med jetflygplan för 145 passagerare...
  13. L

    🇳🇴=Boeing 737 Fortress..hur länge till?

    🇳🇴=Boeing 737 Fortress..hur länge till? Norge har länge varit ett Boeing 737 ”fortress” eftersom 737 har varit Norwegians & SAS workhorse. Hur länge till tror ni Boeing 737 kommer fortaätta vara det vanligaste civila jetflygplanet i Norge?
  14. L

    Norwegian börjar ta betalt för kabinväska på lowfare-billetter

    Norwegian börjar ta betalt för kabinväska på lowfare-billetter Enligt aftonbladet ska Norwegian börja ta betalt för kabinväska på lowfare biljetterna snart. https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/5e14f71e825a53001113326d
  15. L

    SAS startar upp ett nytt regionalt flygbolag inhouse - Status

    SAS ledning funderar på hur man ska ersätta flottan med Boeing 737-700 och A319 som tar 142 repektive 150 passagerare. A320Neo med 180 stolar är för stor och CRJ-900 med 90 stolar är för lite. Valet står mellan Airbus A220-200/300 och Boeing Brazil Embraer 190/195 E2. Det nya pilotavtalet...
Back
Top