Re: Utbyggingen av OSL mot 2017
Sitter her på Osl og venter på neste fly. Alt har gått mye smidigere enn sist gang. Eneste klagepunkter var en politi i den automatiske passkontrollen som hele tiden kauket ut i rommet "bare eu eøs borgere over 18 år". Det hjelper lite når de som ikke kom gjennom...
Re: Utbyggingen av OSL mot 2017
Rullefortau er standard i dag over alt ellers i verden, men i Norge er man vant til å ferdes i naturen på stier man går opp selv og slik må det selvfølgelig være på hovedflyplassen. Avinor har helt rett når de sier at før var det 800 meter fra ene til den andre...
Transfer på OSL.
Jeg fant ikke noen eksisterende tråd så her kommer noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. En slektning av meg skal ut og reise via Gardermoen neste uke, vedkommende er ukjent på Osl og viden kjent som utstyrt med særdeles dårlig stedsans. Jeg ser på avgangsskjermen på...
Re: Sikorsky S92 satt på bakken...
En s-92 tok en 180 grader på et helidekk på britisk side
http://www.aftenbladet.no/aenergi/CHC-helikopter-spant-180-grader-pa-plattformdekk-536828b.html#xtor%3DRSS-3
Det kan være at det er grunnen.
"Alle" fløy den ruta etter amerikanerne gikk inn i Afghanistan. (I alle fall fra Nord-Europa)Det er kansje egentlig en liten omvei? Hver gang jeg var med kom kapteinen på pa-anlegget og annonserte når vi passerte Mt. Everest. Ikke lett å se verdens høyeste fjell fra 38000 fot når det er så mange...
Re: Dinside tester cook yor own food onboard
Personlig kjøper jeg en sub eller tre hver gang vi reiser hjem fra Bangkok. Det er noe som ikke stemmer helt for meg med kylling i curry ihjelvarmet om bord. Jeg forstår heller ikke vitsen med croisanter til frokost. De er forsåvidt gode men...
Re: Passasjerfly måtte snu - ansatt var innelåst i lasterommet
Herlig bombastisk denne Scott Johnson i kommentarfeltet.
"Scott Johnson
Somregel så får du ikke ta med dyr på lange reiser.
Når man reiser på korte turer innenlands så kan man ta med dyret med i kabinen. Om det ikke er plass...
Re: SAS-fly (SK998) gjennomførte sikkerhetslanding etter trykkfall 14/7
Jeg fastslår herved at SAS umiddelbart må sette crew i stand til å kommunisere med flyforums uberbesservissere 24/7 i tilfelle av flere sikkerhetslandinger.