Recent content by Kjetil.L

  1. K

    Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

    Re: Utbyggingen av OSL mot 2017 Sitter her på Osl og venter på neste fly. Alt har gått mye smidigere enn sist gang. Eneste klagepunkter var en politi i den automatiske passkontrollen som hele tiden kauket ut i rommet "bare eu eøs borgere over 18 år". Det hjelper lite når de som ikke kom gjennom...
  2. K

    Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking diskusjonstråd

    Re: FlyViking - diskusjonstråd Så de er ikke engang ansatt i 100% stilling? Jeg leser dette som at de blir betalt per flyvning og det er betenkelig.
  3. K

    Utbyggingen av OSL mot 2017/T2

    Re: Utbyggingen av OSL mot 2017 Rullefortau er standard i dag over alt ellers i verden, men i Norge er man vant til å ferdes i naturen på stier man går opp selv og slik må det selvfølgelig være på hovedflyplassen. Avinor har helt rett når de sier at før var det 800 meter fra ene til den andre...
  4. K

    Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

    Re: Transfer OSL Hjertelig tusen takk for alle svar. Hun som skal ut på tur føler seg tryggere nå.
  5. K

    Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

    Re: Transfer OSL Når dere skriver broa, mener dere da broa som er koblet til flyet?
  6. K

    Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

    Re: Transfer på OSL. Beklager at jeg var upresis. Vedkommende kommer fra Stavanger og skal videre ut av Schengen.
  7. K

    Transfer og om OSL (flyplass, lounger etc)

    Transfer på OSL. Jeg fant ikke noen eksisterende tråd så her kommer noen spørsmål som jeg håper noen kan svare på. En slektning av meg skal ut og reise via Gardermoen neste uke, vedkommende er ukjent på Osl og viden kjent som utstyrt med særdeles dårlig stedsans. Jeg ser på avgangsskjermen på...
  8. K

    Sikorsky S92 satt på bakken i påvente av sjekk

    Re: Sikorsky S92 satt på bakken... En s-92 tok en 180 grader på et helidekk på britisk side http://www.aftenbladet.no/aenergi/CHC-helikopter-spant-180-grader-pa-plattformdekk-536828b.html#xtor%3DRSS-3 Det kan være at det er grunnen.
  9. K

    Trafikkrettigheter og Russland - utfordringer med nye Asiaruter (splittet)

    "Alle" fløy den ruta etter amerikanerne gikk inn i Afghanistan. (I alle fall fra Nord-Europa)Det er kansje egentlig en liten omvei? Hver gang jeg var med kom kapteinen på pa-anlegget og annonserte når vi passerte Mt. Everest. Ikke lett å se verdens høyeste fjell fra 38000 fot når det er så mange...
  10. K

    Dinside tester flymat

    Re: Dinside tester cook yor own food onboard Personlig kjøper jeg en sub eller tre hver gang vi reiser hjem fra Bangkok. Det er noe som ikke stemmer helt for meg med kylling i curry ihjelvarmet om bord. Jeg forstår heller ikke vitsen med croisanter til frokost. De er forsåvidt gode men...
  11. K

    U2 fortsatt i drift !

    "The US Air Force gave CNN rare access to U2 crews flying out of a secret location in the Middle East." For dem som ikke gidder å lese.
  12. K

    Passasjerfly måtte snu - ansatt var innelåst i lasterommet

    Re: Passasjerfly måtte snu - ansatt var innelåst i lasterommet Herlig bombastisk denne Scott Johnson i kommentarfeltet. "Scott Johnson Somregel så får du ikke ta med dyr på lange reiser. Når man reiser på korte turer innenlands så kan man ta med dyret med i kabinen. Om det ikke er plass...
  13. K

    Air Maroc take-off i Frankfurt - hva skjer?

    Helspenn kansje?
  14. K

    Agurknytt - Samletråd om flyrelaterte "agurker" og samletråd for smånytt

    Re: Agurknytt - Samletråd Ja det er jo slett journalistikk å ikke intervjue intervjuobjektene.
  15. K

    SAS-fly (SK998) gjennomførte sikkerhetslanding etter trykkfall 14/7

    Re: SAS-fly (SK998) gjennomførte sikkerhetslanding etter trykkfall 14/7 Jeg fastslår herved at SAS umiddelbart må sette crew i stand til å kommunisere med flyforums uberbesservissere 24/7 i tilfelle av flere sikkerhetslandinger.
Back
Top