Swedavia redovisar en minskning i juli i kategorin ”övriga världen” med ca 10 000 pax medan trafiken inom Europa ökar med ca 37 000 pax varav Köpenhamn verkar utgöra ca 23 000 pax. Så den plana utveckling på utrikes får nog skyllas på färre avgångar till andra kontinenter. Jämfört med toppåret...
Re: Air China bytter flytype på Beijing – Stockholm + økning
Även 27/7 var det 773 på ARN. Har det att göra med mötet mellan Kina och USA som hålls i Stockholm? Delegationen flyger säkert first class.
Re: SAS sommerprogram 2025
Jag vet inte om det var riktat till mig men att CPH orättfärdigt växer på ARNs bekostnad är inte hur jag har uttryckt mig i alla fall. Bara konstaterat att när det satsas på CPH betyder det att ARN prioriteras längre ned. Och det är väl inte konstigt att vi här i...
Re: SAS sommerprogram 2025
Inte helt enig men i princip enig? :) Men jag håller med om att vi inte ska ha en diskussion som drar iväg och blir ett ARN vs CPH, så låt oss stanna där.
Men jag förstår att det idag handlade det om att markera SAS satsning på CPH som hub och då ser kommunikationen...
Re: SAS sommerprogram 2025
Beror väl på vilken svensk du frågar, för du är ju svensk verkar gladast av alla? 🙂
Frågar du mig som bor i Sthlm är det ju känslan att CPH utvecklas på bekostad av ARN men det finns såklart en logik i att det satsas på ett nav istället för flera. Att långlinjerna...
Re: Kommer SAS besöka KLM och ta efter?
SAS har väl inte tillräckligt med flyg. Är det inte så enkelt? De få de har delar på flera linjer och slingas enligt ett schema som endast går ihop om de sprids lite mer över dagen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.