Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Både Salt Lake City og Denver er jo relativt små destinasjoner i en internasjonal sammenheng (business/turisme). De er først og fremst store innenriks-hub'er i USA.
"Mystisk" B744 inn for landing på TRD nå
Jeg la tilfeldigvis merke til en relativt anonym B747-400 som nettopp landet på TRD, ankommende fra Naval Air Weapons Station China Lake i California.
Basen brukes til forskning og utvikling av US Navy. Spennende ..
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Er det noen som har en omtrentlig oversikt over rute- og frekvensendringer for OSL som kan knyttes til skifte av allianse? Mitt inntrykk er at endringene er ganske begrensede.
Architectural Digest i USA har lagd en veldig artig og informativ Youtube-video om utviklingen av flyplass-design over tid. Anbefales!
https://www.youtube.com/watch?v=XVK6urfqqsg
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Norwegian flyr året rundt CPH-LIS og i høysesong OSL-LIS og ARN-LIS. Så det er tydeligvis ikke helt umulig uten feed til/fra Sør-Amerika.
Hovedproblemet til SAS er jo at de har hatt problemer med å tjene penger på en del ruter hvor konkurrentene har tjent...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
At det var så stor forskjell på Norwegian og SAS i vintersesongen kommer overraskende på meg. SAS har vært på defensiven i lang tid, men dog.
Er det noen som har noen tall på hvordan markedsandelene innenriks har utviklet seg de siste årene?
El Al 747-kræsj i Amsterdam i 1992
NRK har lagt ut en dokumentar i tre deler om den mystiske El Al-ulykken der en 747-frakter kræsjet inn i en boligblokk i Amsterdam og tok livet av 40+ mennesker. Spennende saker.
https://tv.nrk.no/serie/taakelagt/sesong/1/episode/1/avspiller
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Jeg tviler på at HKG kommer tilbake. Kommunistpartiet har strammet til skruen der de siste årene, slik at byen er mindre attraktiv som business-destinasjon. Flere internasjonale selskaper reduserer/flytter virksomhet til andre steder i regionen, for eksempel...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Vi har vel strengt tatt ikke sett noen endringer i ruter/frekvenser på OSL som kan knyttes direkte til endringene i eiere/allianse enda? Verken fra SAS, utgående alliansepartnere eller nye alliansepartnere.
Jeg driver og rydder litt i forkant av flytting og tenkte å kvitte meg med en British Airways-plakat fra ca. 1995. Plakaten har vært innrammet siden ny og er i god stand.
Kontakt meg gjerne med en privat melding med et bud om noen er interesserte. :fly
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Uavhengig av hva kapasiteten har vært tidligere, virker det jo mest rasjonelt for SAS å flytte så mye trafikk som mulig fra EWR over til JFK for å dra nytte av Deltas hub der. For de som skal til NYC spiller det jo liten rolle om det er EWR eller JFK som...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Det er nok litt tidlig å konkludere med at alle justeringer er gjort. For eksempel høres tre daglige A330 til EWR mye ut.
Utenriksministermøte 15DES23
Diverse utenriksministere fra Midt-Østen og Europa er i Oslo i dag ifm. drøfting av den pågående konflikten på Gaza-stripen. Er det noen som har oversikt over hvilke eksotiske fly som er på plass?
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.