Recent content by FBI2012

  1. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden T3 er dessuten samme terminal som Air France og KLM benytter. Det er i denne terminalen KLM har sin egen lounge som nå blir tilgjengelig for SAS sine kunder som har loungeadgang. Ting begynner å ta form og mange endringer skjer både "her og der" når nye...
  2. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden KLM sin satsing i Norge, er satt på pause, i følge informasjonsrådgiver Tess de Wit i KLM. Air France-KLM sin strategi er at SAS bygger opp København-flyplassen Kastrup som selskapets nye globale knutepunkt med flere interkontinentale ruter derfra og at pax...
  3. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Når Air-France/KLM blir majoritetseiere så vil nok de også legge føringer hvilke nye destinasjoner SAS skal fokuserer på. Både AMS og CDG begynner å nærme seg grensen for antall take-off/landinger de kan få så det er derfor begrenset muligheter for vekst...
  4. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Dersom man skal spå fremtidig nye USA ruter for SAS, er det naturlig å følge DELTA sine huber som ennå ikke er betjent med SAS avganger. Da er det klart destinasjoner som: Salt Lake City, Minneapolis, Detroit, Cincinnati. Men ser man på viktige byer i USA...
  5. FBI2012

    SAS starter København-Seoul - September 2025

    SAS starter København-Seoul - September 2025 Det ble CPH-SEOUL!! Starter 12.September 2025 og opereres med A350 fire ganger ukentlig i sommersesongen og 3 ganger ukentlig i vintersesongen. Avgang fra CPH blir kl: 23:40 som SK987 med ankomst i Seoul-Incheon neste dag kl:18.15 lokal tid...
  6. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS vinterprogram 24/25 ENIG! Slik som den geopolitiske situasjonen er for tiden, vil det innebære en for stor økonomisk risiko for europeiske selskaper å starte opp nye ruter i nord-Asia. Det vil være langt mer trygt og lettere få en rute opp å gå for SAS om de starter opp ruter til...
  7. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Ser ut som SAS fortsatt vil fly på en del Star Alliance-hubs en god stund til i en overgangs fase, men man kan likevel se et tydelig skifte: Copenhagen-Atlanta: daily A330-300 Copenhagen-Boston: daily A350-900 Copenhagen-Chicago O'Hare: six times weekly...
  8. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Jeg tror ATL-ARN/eller OSL er neste som dukker opp. Dette vil være en viktig feeder til det enorme DELTA-nettverket og er viktig både for flow av pax og cargo til USA.
  9. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Tror også det kan bli vanskelig for Lufthansa-Group å få grønt lys fra EU-kommissionen til å kjøpe TAP når det nå etter mye "om og men" har fått igjennom oppkjøp av ITA.
  10. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Nettopp! CPH-DEL er derfor en perfekt rute å starte opp med A321LR og utøke til A330/evt A350 dersom mengden av pax og cargo tar seg opp på denne ruten.
  11. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SE-RSG - Status Det er nok stor sannsynlighet for at det blir en direkterute til Skandinavia fra ICN, men jeg tviler på at SAS selv betjener den. Trolig blir det Korean Air som drifter denne. Jeg har en hunch om at New Delhi etterhvert er aktuell igjen dersom SAS skal se etter nytt viktig...
  12. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Her er viktige knutepunkt i SkyTeams. Tror nok at Detroit og Minneapolis vil bli de neste LH-destinasjonene til SAS når flyparken av widebody-maskiner øker. Dersom Air France/KLM lykkes med oppkjøpet av TAP og de også går over til SkyTeam, vil nok Lisboa...
  13. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Nå som SAS har skaffet seg 3 stk A321LR, er det ingenting i veien for at de også skaffer seg noen A321XLR som i hovedsak har C-klass, men da kanskje også en mindre Plus class og noen få rader økonomi som kan settes inn på nettopp en slik rute. En ny...
  14. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Du har et viktig poeng her! Byene og regionen som betegnes´Texas triangle´(bl.a. Dallas, Houston, San Antonio og Austin) utgjør tilsammen 68% av Texas befolkning. Det kan derfor ikke utelukkes at markedet og industrien her i Skandinavia finner det ønskelig...
  15. FBI2012

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Ingen av byene i Texas Triangle`er hub for DELTA, så den regionen befinner seg nok lenger ned på prioriteringslisten når SAS starter opp nye ruter i USA. I så fall er det Austin blant byene som regnes som`Texas triangle`som kan bli aktuell ettersom den er en...
Back
Top