Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)
Helt fair Og du har helt ret i at luftrummet over Europa ikke udnyttes optimalt. Men det er blevet bedre. En udfordring er dog at alle (eller i hvert fald de fleste) flyselskaber vil flyve på de samme tidspunkter. Og så bliver der...
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)
Kan du specificere hvad du mener? Der var ikke flyveleder-strejker i Europa i juni (som jeg husker det). Derimod var der nogle dage med dårligt vejr, som naturligt nok giver forsinkelser.
Derudover er der områder specielt i...
Du har for så vidt ret. Men dagen i går var jo i høj grad præget at dårligt vejr over det meste af vest-Europa (fra Frankrig og nordpå) med utrolig mange delay-minutter til følge.
Så det virker lidt overdrevet at bruge i går som eksempel. Link flyver vel generelt kortere legs end SAS main og...
Er det nogen som ved, hvor langt SAS er i processen med at få anti trust approval, så de kan tilslutte sig Delta, Virgin og AF/KLM i deres transatlantiske JV? Er det USA eller EU der ventes på?
Jeg tror alle kan være enige i, at man skal lade håndbagage og andet ligge i flyet ved en evakuering efter nødlanding.
Men jeg tror til gengæld ikke, at man kan sætte sig ind i, hvilken mental tilstand passagerne er i efter lige at være landet og væltet rundt og set flammer og røg. De...
Klimaet er vel en stor grund. Middelhavet fra Oktober til marts/april kan jo ikke sammenlignes med Caribien. Det er ganske enkelt ikke varmt nok i Europa om vinteren. Derudover synes jeg personligt, at fx Den Dominikanske Republik giver helt andre oplevelser end landene ved Middelhavet. Men i...
Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status)
Er vel ganske standard at man returnerer til Home base i sådanne situationer. Det er selvfølgelig anstrengende for passagererne. Men hvis det betyder at flyet kan komme i luften igen hurtigere er det vel end bedre løsning for alle...
CPH i oktober : 2.750.211 (+8% i forhold til sidste år) og dermed den travleste oktober nogensinde.
Kan ikke finde ud af at lægge skemaet med tallene op her. Men det kan findes her https://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/2024/11/stor%20rejselyst%20og%20flere%20nye%20ruter%20på%20vej
Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam
Eller også er det simpelthen lidt sprogforvirring... Rart på dansk er noget godt - ikke noget mærkeligt :D
Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC
Sikke da noget vrøvl. Situationen er jo opstået fordi Xfly er blevet fornærmede over, at SAS har opsagt aftalen om indleje af fly, da de har lavet en ny med BRA. Kunne SAS have forudsagt dette - tjah måske, men...
Re: SAS og eierskiftet - rutetråden
Det er vel trods olie begrænset med point-to-point trafik fra Skandinavien til Houston. Og når det ikke er en Skyteam hub vil der også være begrænset med feed/muligheder for connections til/fra Houston.
Men man ved aldrig…
Re: Utviklingen i flytrafikken i 2023 - med økt inflasjon, renter, etc
Eurocontrol forventer en travl sommer i år. Sidste år nåede trafikken op på 93% af 2019-niveaut i månederne juni til august i Eurocontrol Network Managers område. I år forventes en stigning på 5% sammenlignet med 2024, men...
Re: Kommer SAS besöka KLM och ta efter?
Det er vel i virkeligheden ikke så meget kapacitet på CPH som det er SAS's mangel på LH fly. Afgangen til fx LAX er ikke ideel om morgenen, men det er vel det muliges kunst, når der ikke er flere fly.
Lukningen af russisk luftrum har heller ikke gjort...
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.