Recent content by Edyybru

  1. E

    SAS vinterprogram 25/26

    Har fungeret fint fra CPH til GVA de seneste 2 år. Både med ski og desværre også med højere priser :cry:
  2. E

    SAS punktlighet og trafikk i Europa (splittet)

    Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status) Helt fair Og du har helt ret i at luftrummet over Europa ikke udnyttes optimalt. Men det er blevet bedre. En udfordring er dog at alle (eller i hvert fald de fleste) flyselskaber vil flyve på de samme tidspunkter. Og så bliver der...
  3. E

    SAS punktlighet og trafikk i Europa (splittet)

    Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status) Kan du specificere hvad du mener? Der var ikke flyveleder-strejker i Europa i juni (som jeg husker det). Derimod var der nogle dage med dårligt vejr, som naturligt nok giver forsinkelser. Derudover er der områder specielt i...
  4. E

    SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status)

    Du har for så vidt ret. Men dagen i går var jo i høj grad præget at dårligt vejr over det meste af vest-Europa (fra Frankrig og nordpå) med utrolig mange delay-minutter til følge. Så det virker lidt overdrevet at bruge i går som eksempel. Link flyver vel generelt kortere legs end SAS main og...
  5. E

    SK SAS Sommerprogram 2026

    Er det nogen som ved, hvor langt SAS er i processen med at få anti trust approval, så de kan tilslutte sig Delta, Virgin og AF/KLM i deres transatlantiske JV? Er det USA eller EU der ventes på?
  6. E

    CRJ900 fra Delta krasjet under landing i Toronto 17FEB25

    Jeg tror alle kan være enige i, at man skal lade håndbagage og andet ligge i flyet ved en evakuering efter nødlanding. Men jeg tror til gengæld ikke, at man kan sætte sig ind i, hvilken mental tilstand passagerne er i efter lige at være landet og væltet rundt og set flammer og røg. De...
  7. E

    A321XLR og hub mellom Europa og Syd-amerika

    Klimaet er vel en stor grund. Middelhavet fra Oktober til marts/april kan jo ikke sammenlignes med Caribien. Det er ganske enkelt ikke varmt nok i Europa om vinteren. Derudover synes jeg personligt, at fx Den Dominikanske Republik giver helt andre oplevelser end landene ved Middelhavet. Men i...
  8. E

    SK957 ARN-MIA i kraftig turbulens, retur til CPH (15NOV)

    Re: SAS forsinkelser/kansellerte IC avganger (oversikt/status) Er vel ganske standard at man returnerer til Home base i sådanne situationer. Det er selvfølgelig anstrengende for passagererne. Men hvis det betyder at flyet kan komme i luften igen hurtigere er det vel end bedre løsning for alle...
  9. E

    Nordiske trafikktall oktober 2024

    CPH i oktober : 2.750.211 (+8% i forhold til sidste år) og dermed den travleste oktober nogensinde. Kan ikke finde ud af at lægge skemaet med tallene op her. Men det kan findes her https://www.cph.dk/om-cph/presse/nyheder/2024/11/stor%20rejselyst%20og%20flere%20nye%20ruter%20på%20vej
  10. E

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam Eller også er det simpelthen lidt sprogforvirring... Rart på dansk er noget godt - ikke noget mærkeligt :D
  11. E

    Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

    Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC Kan du ikke læse? Jeg skriver jo netop at SAS har opsagt aftalen.
  12. E

    Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC

    Re: Kapasitetsmangel hos SAS: Innstiller Ronneby, Sundsvall og Ängelholm NOV-DEC Sikke da noget vrøvl. Situationen er jo opstået fordi Xfly er blevet fornærmede over, at SAS har opsagt aftalen om indleje af fly, da de har lavet en ny med BRA. Kunne SAS have forudsagt dette - tjah måske, men...
  13. E

    SK SAS og eierskiftet - rutetråden

    Re: SAS og eierskiftet - rutetråden Det er vel trods olie begrænset med point-to-point trafik fra Skandinavien til Houston. Og når det ikke er en Skyteam hub vil der også være begrænset med feed/muligheder for connections til/fra Houston. Men man ved aldrig…
  14. E

    Utviklingen i flytrafikken i 2024 - med inflasjon, renter, uro, etc

    Re: Utviklingen i flytrafikken i 2023 - med økt inflasjon, renter, etc Eurocontrol forventer en travl sommer i år. Sidste år nåede trafikken op på 93% af 2019-niveaut i månederne juni til august i Eurocontrol Network Managers område. I år forventes en stigning på 5% sammenlignet med 2024, men...
  15. E

    Kommer SAS besöka KLM och ta efter?

    Re: Kommer SAS besöka KLM och ta efter? Det er vel i virkeligheden ikke så meget kapacitet på CPH som det er SAS's mangel på LH fly. Afgangen til fx LAX er ikke ideel om morgenen, men det er vel det muliges kunst, når der ikke er flere fly. Lukningen af russisk luftrum har heller ikke gjort...
Back
Top