Recent content by dc-8-63

  1. dc-8-63

    SK SAS gjeninnfører business på shorthaul (ila 2025)

    Det er kanskje ikke druen Chardonnay mange flynerder ikke liker, men mere de variantene du må til MaxBo for handle inn (du finner dem i Eikeparkett avdelingen !)
  2. dc-8-63

    Boeing Wall Street Journal: Boeing has started working on a 737 MAX Replacement

    «Boeing is planning a new single-aisle airplane that would succeed the 737 MAX, according to people familiar with the matter, a long-term bid to recover business lost to rival Airbus during its series of safety and quality problems. Earlier this year, Chief Executive Kelly Ortberg met with...
  3. dc-8-63

    USA Seattle-tråden

    Spotsaver gir adgang direkte til «først i Premium køen» ulempen med Spotsaver er at det er noe restriksjoner på hvor tidlig en kan tusle igjennom, du må oppgi Flight # (her kan en jukse ;-) ) men for de av oss som liker sitte litt oppe i Centurion Kantina - kan Spotsaver ikke gi oss nok tid til ……
  4. dc-8-63

    no Dataangrep fører til massekanselleringer i BRU (21/9) og andre steder

    De har arrestert 1 - EN Person - dette er betydelig større enn hva han alene kan ha gjennomført. (Vet en del fra inside uten at jeg kan dele det offentlig). Hvorfor kan vi ikke ALLTID gi Russland skylden, husk at Russland dreper uskyldige hver eneste dag/natt i Ukraina - om de er så skadelidende...
  5. dc-8-63

    USA Seattle-tråden

    Spotsaver er brilliant, men har også blitt veldig populært - mens vi i fjor kunne bestille Spotsaver fra fergen på vei inn til Seattle og SEATAC er det nå ofte utsolgt selv dager i forveien. Så bestill tidlig - koster jo ingenting
  6. dc-8-63

    Alert CPH lukket p.g.a. droner

    Jeg sitter å ser på en dansk film fra Kastrup av noe som ser klart ut som en Drone (og jeg er litt involvert som Drone fotograf, men kanskje viktigst som en del av Drone Alliansen som kjøper brukte droner og sender disse til Ukraina. Ved Kastrup var det klart Drone(r) i luften - film som du...
  7. dc-8-63

    Default God tirsdag morgen:-)

    Ettermiddag fra Bainbridge….lange dager i vest, første Teams møte startet 06:30 og først nå litt over 16:00 (faktisk 04:23 som vel blir til SR 423 for de som husker slike gode tider) er det tid til en pust i bakken. Sitter ute på Front Porch’en i solskinnet og nyter lyden av en DHC-2 Beaver...
  8. dc-8-63

    Default God mandag morgen.

    Jeg heller mot at H-1B er brukt, ikke nødvendigvis misbrukt. Kjerne problemet er ikke bruk av H-1B, men mangel på kvalifiserte kandidater - stor mangel ! Snakket med OJB når de var besøk her om de samme utfordringene i hans bransje i Norge, en må bruke utenlandsk arbeidskraft eller trappe ned...
  9. dc-8-63

    Default God mandag morgen.

    Trøtt i trynet fra en liten øy i vest hvor det meget uplanlagt ble en meget lang arbeidsdag med lange møter, en pris økning på H1B1 - og vi snakker ikke om blyanter her - fra USD 1000 til USD 100.000 skaper «litt ekstra planleggings arbeide» for å si det mildt - andre har jobbet de siste 24...
  10. dc-8-63

    OneWorld Qantas eller Cathay?

    Hva med begge deler (Ole Brumm) ? Selv ville jeg her valgt Cathay pga. flytypene - foretrekker A350 over alle alternativer - med 777-300ER fremfor A330 (litt avhengig av klasse - A330 er best på turist med 2 seter.
  11. dc-8-63

    SK SAS vinterprogram 1982

    ANA (og JAL) hadde en form for SR også med 400 - den fikk betegnelsen 747-400D (Domestic) og kunne gjenkjennes med at disse ikke hadde Winglets
  12. dc-8-63

    A bRoom with a view…..

    Ser at jeg må til med litt vedlikehold i denne tråden og fortsette videre, skal se om en kan rydde litt tid i morgen for å få på plass noe greier - som f.eks. når jeg betale USD 4.72 for 3 netter på The Plaza i New York…
  13. dc-8-63

    SK SAS vinterprogram 1982

    Har selv klart nesten alle variantene av 747: 747-100, 747-200, 747-200 Combi, 747-200SUD (KLM), 747-200SR (Japan Airlines), 747-300, 747-400 (den versjonen jeg har fløyet mest med), 747-400 Semi ER (ER var det vel bare Qantas som tok leveranse av - men Air France hadde noen hybrider som hadde...
  14. dc-8-63

    Default Konkurransetråd: Hvilken flyplass (del 2)

    Helt korrekt - det er Portland PDX
Back
Top