Det tviler jeg sterkt på at kan komme til å skje. Vi kan le av Berlusconi og Alitalia, men jeg tviler på at Norge, Danmark og Sverige vil la SK gå konkurs uansett hvor mye penger de måtte brenne heller. Konkurs er nok ikke så veldig realistisk med så stor statlig eierandel.
Re: Norwegian øker bagasjegebyrene
Men da tar du vekk muligheten for Norwegian til å segmentere mellom kunder som tar med seg bagasje og de som ikke gjør det. Hvorfor skal den som reiser uten håndbagasje og som ikke bryr seg om hvor man sitter i kabinen være med å spleise med de andre? Det er...
Re: Norwegian øker bagasjegebyrene
Unbundling er nok kommet for å bli. Det er en måte for flyselskapene å synliggjøre kostnadsdriverne og i så måte få større aksept for prisøkninger. Jeg antar at økningen hos DY skyldes høyere fuel kostnader, men det er bare spekulasjoner fra min side. Derfor...
MVA på flyreiser er 8%. Drivstofftillegget til SAS er rundt 68 kroner. Avgift innlandet er 90 kroner. Så en billett fra OSL til EVE koster bilettpris+90+68 x 1,08. Pluss servicegebyret. Angående Stockholm så vet jeg ikke.
Synes det er mildt sagt utrolig at Avinor og de streikende kan ramme en tredjepart så sterkt som dette uten at det har noen form for konsekvenser. Streikeretten er viktig, men i visse bransjer er tapene fra en streik så ufattelig store selv fra en kort konflikt. Må være utrolig frustrerende for...