Flyprat >
Reiseforum > Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?
View Full Version : Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (StarAlliance)?
robertaas
05-03-2015, 10:45
Fikk kun 50% opptjening til min Eurobonus-konto på 2 United-flighter 1. mai. Flightene var booket i april i 2014. Klage til gullmailen ga svar
Vi har möjlighet att korrigera poängen enligt gamla intjäningen för SAS sträckor som bokades innan 27 November 2014 och som utföredes 2015. När det gäller Uniteds ändring så har vi inte möjlighet att göra detta.
https://www.sas.no/eurobonus/tilbud-og-nyheter/nyheter-fra-jan-2015/QA/
Websiden de viser til viser imidlertid
a) "How will I earn point for partner airline flights?
No changes as for now, but negotiations are on going."
b) "I have already booked my ticket; can I have points accordingly to the old structure?
You might upon request, have the point accordingly to the old structure if your trip was booked before the November 27, 2014 and flown after the January 1, 2015."
Som begge tilsier at jeg skal få gammel opptjening for United-flighter booket tidligere.
Sundet81
08-03-2015, 11:10
WTF?, som amerikanerne sier... Jeg la for en tid tilbake inn request for poeng for en UA-flyvning som ikke var blitt registrert, men får nå - etter selv å ha vist boardingkortet for flyvningen - beskjed fra EB Retro om at UA nekter for at jeg har vært på flyvningen. Hva skal man gjøre da? Forsøke å spore opp vitner?
espenlok
08-03-2015, 11:56
WTF?, som amerikanerne sier... Jeg la for en tid tilbake inn request for poeng for en UA-flyvning som ikke var blitt registrert, men får nå - etter selv å ha vist boardingkortet for flyvningen - beskjed fra EB Retro om at UA nekter for at jeg har vært på flyvningen. Hva skal man gjøre da? Forsøke å spore opp vitner?
Æ, Ø eller Å i etternavnet kan i blant skape problemer ved etterregistrering (selvopplevd). Kan det være tilfelle for deg?
Kontakt United og be om en bekreftelse fra de. Oppgi billettnummer og bookingnummer. For eksakt e-post/form ville jeg spurt på Facebook. Når du har fått bekreftelse kan du sende denne til ebretro, sammen med ditt krav.
Pass på evt æ,ø,å feil, samt sjekk at du ikke er registrert med annet kort.
Utrolig dårlig kundebehandling av United!
Sundet81
09-03-2015, 06:41
Kontakt United og be om en bekreftelse fra de. Oppgi billettnummer og bookingnummer. For eksakt e-post/form ville jeg spurt på Facebook. Når du har fått bekreftelse kan du sende denne til ebretro, sammen med ditt krav.
Pass på evt æ,ø,å feil, samt sjekk at du ikke er registrert med annet kort.
Utrolig dårlig kundebehandling av United!
Takk for tips. Det er verken æ, ø eller å i navnet mitt, og samme EB-nummer både på opprinnelig booking og forespørsel om poeng. Så hvorfor UA nekter for at jeg var på det flyet er meg en liten gåte, men jeg får se hvor langt jeg kommer med dem før jeg klikker i vinkel og mister forstanden, eller bare gir opp.
Sundet81
09-03-2015, 11:11
For å fortsette min evinnelige masing:
Jeg har en flight fra BLL til OSL 19. mars, som jeg i hiin tiid booket gjennom SAS-appen og som hadde kode SK1900. Nå ser jeg imidlertid på sas.no (men ikke i app) at ruten opereres av Jet Time. Javel. Betyr det at det ikke gis EB-poeng for reisen, eller at den ikke telles som kvalifiserende flyvning? Tilsvarende har jeg i juni gleden av SK1627 fra CPH til DUS, flydd av Cimber. Er denne poenggivende og kvalifiserende?
For å fortsette min evinnelige masing:
Jeg har en flight fra BLL til OSL 19. mars, som jeg i hiin tiid booket gjennom SAS-appen og som hadde kode SK1900. Nå ser jeg imidlertid på sas.no (men ikke i app) at ruten opereres av Jet Time. Javel. Betyr det at det ikke gis EB-poeng for reisen, eller at den ikke telles som kvalifiserende flyvning? Tilsvarende har jeg i juni gleden av SK1627 fra CPH til DUS, flydd av Cimber. Er denne poenggivende og kvalifiserende?
Du får poeng på begge flyvningene med Cimber og Jet Time. De teller også som kvalifiserende flyvninger.
Sundet81
09-03-2015, 11:46
Du får poeng på begge flyvningene med Cimber og Jet Time. De teller også som kvalifiserende flyvninger.
Mange takk for opplysningsvirksomheten :)
YawDamper
07-04-2015, 10:02
Spørsmål til poeng-guruene:
Tabellen på https://www.flysas.com/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/United/?NSSEXC=true inneholder "før" og "etter" 1. mars 2015. Dette gjelder nødvendigvis for reiser foretatt etter denne datoen, men hva hvis selve bestillingen var foretatt før 1. mars?
Er det noen som husker når denne endringen ble gjort gjeldende - tenker spesielt på det å gå fra 200% opptjening i bookingklasse P til dagens 100%.
A far shot, I know ... men da jeg i fjor bestilte og valgte billetter for vårens USA-tur, valgte jeg å fly med UA utelukkende på grunn av poengopptjening (jaja, iskremen ble vel også tillagt en viss betydning). Ble litt lang i maska da det nå "bare" var 100% poengopptjening å hente hjem. :fly
jameson82
07-04-2015, 10:20
2.2 Irrespective of when the activity was booked, the number of points earned depends on the earning scheme applicable on the date of the activity. The number of points earned varies depending on SAS’ business partner and offer
https://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/Medlemsvilkar/
Blir interessant å se hvorvidt United taper på at de ikke lenger gir 200% i biz..
Jeg var på nippet til å legge sommerferien i hendene til United men ventet på en hogst av opptjening og nå som den kom er United utelukket såfremt det finnes andre muligheter med Star..
Blir interessant å se hvorvidt United taper på at de ikke lenger gir 200% i biz..
Jeg var på nippet til å legge sommerferien i hendene til United men ventet på en hogst av opptjening og nå som den kom er United utelukket såfremt det finnes andre muligheter med Star..
Ikke overraskende, de har jo endret egenet program til forbruksbasert opptjening:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=125880
Klar over det, derfor jeg forventet at det skulle bli slik.
Sikkert noen som kan gi et kjapt svar. Fløy i April OS 0335 VIE-OSL. Trodde jeg alltid fikk minimum 25 % med Austrian, men jeg har ikke fått noen. På boardingkortet står det Class: K. Når jeg prøver å etterregistrere, får jeg beskjed om at klassen ikke gir poeng hos EB. Tabellen på Eurobonussidene til sas.no nevner ikke Klasse K. Er dette riktig?
Sikkert noen som kan gi et kjapt svar. Fløy i April OS 0335 VIE-OSL. Trodde jeg alltid fikk minimum 25 % med Austrian, men jeg har ikke fått noen. På boardingkortet står det Class: K. Når jeg prøver å etterregistrere, får jeg beskjed om at klassen ikke gir poeng hos EB. Tabellen på Eurobonussidene til sas.no nevner ikke Klasse K. Er dette riktig?
Ja, dessverre så opptjener du ikke poeng i K-klasse.
Jeg mener bestemt at det tidligere stod "all other classes excluded" - men det later til at den setningen er fjernet nå.
Kan ikke finne det jeg heller. Det hadde vel ikke blitt til en halv muffins engang........... Takk for svaret.
You earn Basic points that count towards a higher membership level on selected booking classes with Austrian Airlines (Tyrolean Airways).
Da betyr det nok at de klassene som ikke er nevnt er uten opptjening
http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216806
Sundet81
15-05-2015, 07:56
For å stille et litt tåpelig spørsmål: Hva er egentlig vitsen med å ikke gi bonuspoeng overhodet for enkelte bookingklasser, spesielt når opptjening på andre klasser i utgangspunktet bare er 25 %? Det er jo nærmest på grensen til smålig. Jeg fløy selv med Austrian for halvannet års tid siden og fikk bare EB-poeng for enkelte av segmentene. Hadde jeg visst det, så hadde jeg faktisk valgt å fly med noen andre som ville gitt poeng for disse segmentene. Ikke at jeg hadde forventet en flust av poeng, men selv Lufthansas 75 poeng på innenriksstrekninger fremstår i det minste som bedre enn ingenting (såvidt - det dekker jo én slurk Ramlösa hos SAS hvis man spytter det ut igjen etterpå)-
Enig her, litt spesielt at Lufthansa og Austrian har så store forskjeller i poengene de gir fra seg..
Stort sett gir Lufthansa mer poeng enn Austrian så kan man velge er valget greit :)
Lufthansa gir vel poeng i alle klasser, mens billigste gir ingenting hos Austrian. Er også lettere å finne 100% hos Lufthansa..
Endringer i opptjening hos LH fra første juli: http://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216843
Noen endringer i økonomiklasse, og F og A gir 300% !
Denne var litt stygg, bookingklasse S, som er min sweetspot, går fra 100% til 250 poeng? Det er rimelig irriterende når jeg har booket flere legs i S til juli.
Da ryker jeg 4000 poeng....
Går LH opptjeningen i EB fra % til disse faste satsene nå da? Det kuttes en del i øko som vanlig da. Regner ikke med at mine LH S-klasse billetter kjøpt før devalueringen kan klages inn til 100% opptjening da det er "partnerselskap og utenfor vår kontroll".
Det ser ut som det går over i poeng utenom longhaul..
Hei til ekspertene :-)
Skal fly Shanghai - Frankfurt med Lufthansa i klasse C om noen dager.
Hvor mange Eurobonus-poeng kan jeg vente å få for dette?
Flyr ikke så mye i år men hadde håpet at jeg fikk beholde gullkortet og da kan denne være avgjørende...!
Hei til ekspertene :-)
Skal fly Shanghai - Frankfurt med Lufthansa i klasse C om noen dager.
Hvor mange Eurobonus-poeng kan jeg vente å få for dette?
Flyr ikke så mye i år men hadde håpet at jeg fikk beholde gullkortet og da kan denne være avgjørende...!
Shanghai - Frankfurt gir 11000 poeng i LH C (200% opptjening). :)
Shanghai - Frankfurt gir 11000 poeng i LH C (200% opptjening). :)
Takker for kjapt svar. Det var jo riktig så pent :-)
Hei
Jeg skal reise med Singapore Airlines fra Hong Kong via Singapore til Sydney med economy-billett. Og retur fra Cairns til Singapore med Silkair (denne flygingen gir vel ikke poeng?) og fra Singapore til HongKong med SIA.
Jeg mener det sto 100% opptjening da jeg bestilte, men hvor mange poeng er dette?
Og teller disse poengene ifht rekvalifisering som Ebg?
Hei
Jeg skal reise med Singapore Airlines fra Hong Kong via Singapore til Sydney med economy-billett. Og retur fra Cairns til Singapore med Silkair (denne flygingen gir vel ikke poeng?) og fra Singapore til HongKong med SIA.
Jeg mener det sto 100% opptjening da jeg bestilte, men hvor mange poeng er dette?
Og teller disse poengene ifht rekvalifisering som Ebg?
HKG - SIA: 1600 (1587)
SIA - SYD: 4000 (3908)
SIN - HKG: 1600 (1587)
Verd å merke seg; ikke alle økonomiklasser gir poeng. Du finner oversikten på https://www.sas.no/eurobonus/opptjen-poeng/flyselskap/singapore_airlines/
Takker for svaret. Ser nå at vi klasse W på de første to flyginger Hkg-sin-syd og klasse N på returen. Da blir det vel kun poeng på reisen sørover?
Takker for svaret. Ser nå at vi klasse W på de første to flyginger Hkg-sin-syd og klasse N på returen. Da blir det vel kun poeng på reisen sørover?
Jepp det stemmer.
Hei,
Jeg skal ut å fly i C med Egyptair.
Nettsidene dere forteller at en får 150% opptjening med deres program. Er det noen måte å finne ut hvor mye poeng det gir i Eurobonus hvis jeg registrerer mitt Eurobonus kort ?
Takk !
C med EgyptAir gjer 200% opptjening ( https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216841 )
Det vil sei antall miles du flyr * 2.
Antall miles kan du finne her http://www.gcmap.com/ ved å taste inn flyplasskodane.
NorFlight
28-08-2015, 18:06
I følge SAS Eurobonus (https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216841) kan det se ut som det er fra 1200 poeng.
Edit: Ser sexten var hakke raskere...
Etter reise med Austrian fikk jeg poeng for én av fire legs. Alle var booket i K, men i EuroBonus poenglisten kom den ene reisen inn som "M" med 100% opptjening. Resten av legs-ene har jeg ikke sett noe til. Jeg hadde egentlig ikke regnet med å tjene poeng på denne reisen, da K ikke er i "opptjen poeng"-listen forl Austrian. Antar at den ene jeg fikk poeng for er en feil, og ikke de tre jeg ikke fikk poeng for?
Hei,
Er det noen som vet hvem en får mest poeng med til Eurobonus konto når en flyr med enten Air Canada eller United Airways ?
Mener å huske at Air Canada er dårlig?
Her kan du se opptjeningen til begge:
United: https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/air_canada/
Air Canada: https://www.flysas.com/en/eurobonus/earn-points/airlines/United/
Hvilke som er best kommer helt an på billettklassen din.
petter380
13-04-2016, 20:07
1) Får man poeng på SilkAir?
2) Får man poeng på SilkAir hvis det er SQxxxx operated by SilkAir?
Takker for svar på mine dummer spørsmål :)
1) Får man poeng på SilkAir?
2) Får man poeng på SilkAir hvis det er SQxxxx operated by SilkAir?
Takker for svar på mine dummer spørsmål :)
Nei og nei
SilkAir er ikke med i Star Alliance og det er operating carrier som teller
Ellers er SilkAir et behagelig selskap og reise med
Apropos... Kan jeg spørre dere om noe?
Har plan om å fly OSL til Singapore i mai, men vet ikke om jeg skal velge Singapore Airlines eller SAS. Skal fly Business. Hvor mange bonuspoeng får man om man velger henholdsvis SAS vs. Singapore Airlines på Business - og hvor mye bedre er servicen på Singapore Air enn SAS på denne strekningen (om noe)?
Apropos... Kan jeg spørre dere om noe?
Har plan om å fly OSL til Singapore i mai, men vet ikke om jeg skal velge Singapore Airlines eller SAS. Skal fly Business. Hvor mange bonuspoeng får man om man velger henholdsvis SAS vs. Singapore Airlines på Business - og hvor mye bedre er servicen på Singapore Air enn SAS på denne strekningen (om noe)?
SAS flyr ikke til Singapore. Nærmeste by på SAS sitt rutekart er Hong Kong.
petter380
24-04-2016, 00:19
Velg SQ, og ikke tenk på noe annet. Asiatisk er bedre enn europeisk som igjen er bedre enn amerikansk, stort sett :)
Velg SQ, og ikke tenk på noe annet. Asiatisk er bedre enn europeisk som igjen er bedre enn amerikansk, stort sett :)
Glimrende - da er jo den saken biff!
Men vet dere hvor mange poeng man får OSL-SIN (med EBG) på SQ?
Glimrende - da er jo den saken biff!
Men vet dere hvor mange poeng man får OSL-SIN (med EBG) på SQ?
Du får 200% (R, F, A, Z, C, J, U, D (200%)), 24800 poeng (12400 hver vei), på CPH-SIN i business på SQ. Så kommer CPH-OSL i tillegg, typisk 2500 poeng, 1250 hver vei, inkludert 25% bonus.
Forøvrig gode nyheter til de som reiser med SQ i discount economy: Q, N gir nå 50% V, K 10%. Disse ga før ingen poeng.
Du får 200% (R, F, A, Z, C, J, U, D (200%)), 24800 poeng (12400 hver vei), på CPH-SIN i business på SQ. Så kommer CPH-OSL i tillegg, typisk 2500 poeng, 1250 hver vei, inkludert 25% bonus.
Forøvrig gode nyheter til de som reiser med SQ i discount economy: Q, N gir nå 50% V, K 10%. Disse ga før ingen poeng.
Mulig veldig dumt spørsmål, men jeg er ganske ny på dette. Betyr det at man får flere Eurobonuspoeng med SQ enn med SAS?
Mulig veldig dumt spørsmål, men jeg er ganske ny på dette. Betyr det at man får flere Eurobonuspoeng med SQ enn med SAS?
Nei, opptjeningen er rundt den samme på langdistanse i business. AQ CPH-SIN (6100mi) kan best sammenliknes med SAS ARN-LAX (5500mi) og gir 12000 poeng pr vei. Men da du er gold så ville du tjent 25% mer på SAS, 15000 poeng hvert vei på litt kortere rute (med mindre du er i business saver).
En liten forbedring for opptjening av Eurobonus hos Singapore Airlines, ved at de billigste klassene som tidligere har gitt 0 poeng nå gir følgene:
Q og N: 50%
V og K: 10%
Hei
Fortsetter denne tråden istedet for å lage en ny. Jeg vurderer å besøke en kompis i Nairobi i januar 2017 og ser litt på ET/MS/TK fra TRD/OSL/ARN til NRO i C klasse. ET har fine priser i C klasse fra ARN, ca 14000 t/r, selges som cloud 9 - restricted på websidene til ET, farebase PEE3MSE. Prøver å fine hvilken bookingklasse dette bookes i, men jeg klarer ikke se det på noen steder, hverken reisebyrå eller websidene deres. Er det noen som kan hjelpe med dette? LH/LX/TK sine billige business biletter har bookingklasser som gir 100% EB poeng. Tenkte å finne noe som ga 200% hvis mulig.
LN-KMS
selges som cloud 9 - restricted på websidene til ET, farebase PEE3MSE. Prøver å fine hvilken bookingklasse dette bookes i, men jeg klarer ikke se det på noen steder, hverken reisebyrå eller websidene deres.
farebase PEE3MSE = bookingklasse P ==> 0 EB-points
Jeg vurderer å besøke en kompis i Nairobi i januar 2017 og ser litt på ET/MS/TK fra TRD/OSL/ARN til NRO i C klasse.
ET har fine priser i C klasse fra ARN, ca 14000 t/r, selges som cloud 9 - restricted på websidene til ET, farebase PEE3MSE.
Tenkte å finne noe som ga 200% hvis mulig.
Hva med Ethiopian i D for ca. 16 800 NOK? Gir 200% på EuroBonus.
OSL–ARN–FCO/VIE–ADD–NBO retur
Litt melkerute, men greie connection tider og nattflight begge veier.
EgyptAir i J/Z til samme pris som ET gir også 200%. OSL–CPH–CAI–NBO.
Takk for svar! Hvor kan jeg finne D klasse på ET? På reisebyrå på nett finner jeg bare P eller fullpris til ca 30000...
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
https://www.ethiopianairlines.com/
Takk for tipset :-)
Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
robertaas
01-06-2016, 00:29
Stemmer det at W hos TK gir 0 poeng? :skep
Stemmer det at W hos TK gir 0 poeng? :skep
W gir kun poeng på turkish sitt eget program og da kun 25%. På Eurobonus og andre programmer 0%.
Bestilte nettopp Stavanger-Heathrow-Houston-Liberia/Costa Rica-Newark-Heathrow-Stavanger. Første og siste flyging med Sas, resten med United, alle flyginger er i ecomomy.
Noen som vet hvor mye poeng turen gir? (Er EBG)
Bestilte nettopp Stavanger-Heathrow-Houston-Liberia/Costa Rica-Newark-Heathrow-Stavanger. Første og siste flyging med Sas, resten med United, alle flyginger er i ecomomy.
Noen som vet hvor mye poeng turen gir? (Er EBG)
Det kommer helt an på hvilken bookingklasse din billett er i.
Du finner bookingklassen din på din billett eller på united.com.
Dette er opptjeningen i økonomi:
Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N, S, T, L, K (50%)
EBG gir kun bonus (25%) på SAS delen av reisen din.
Det kommer helt an på hvilken bookingklasse din billett er i.
Du finner bookingklassen din på din billett eller på united.com.
Dette er opptjeningen i økonomi:
Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N, S, T, L, K (50%)
EBG gir kun bonus (25%) på SAS delen av reisen din.
Takker så langt. Sjekket både Expedia, United app og United.com uten å finne det. Men ser i mailen fra Expedia at det er klasse L, altså 50%. Da blir det vel 5000-6000 poeng totalt?
Takker så langt. Sjekket både Expedia, United app og United.com uten å finne det. Men ser i mailen fra Expedia at det er klasse L, altså 50%. Da blir det vel 5000-6000 poeng totalt?
Da kan vi ta regnestykket :D
SVG-LHR = 500 + 25% = 625
LHR-HOU 4,849 mi * 50% = 2424 = 2500
HOU-LIR 1,453 mi * 50% = 726 = 800
LIR-EWR 2,186 mi * 50% = 1093 = 1100
EWR-LHR 3,465 mi * 50% = 1732 = 1800
LHR-SVG = 500 + 25% = 625
Total 7450 Eurobonus poeng.
Da kan vi ta regnestykket :D
SVG-LHR = 500 + 25% = 625
LHR-HOU 4,849 mi * 50% = 2424 = 2500
HOU-LIR 1,453 mi * 50% = 726 = 800
LIR-EWR 2,186 mi * 50% = 1093 = 1100
EWR-LHR 3,465 mi * 50% = 1732 = 1800
LHR-SVG = 500 + 25% = 625
Total 7450 Eurobonus poeng.
Takk skal du ha!
Chr1st1an
06-06-2016, 19:12
Er det noen som har prøvd å legge inn en annen (høyere) bookingklasse når man etterregistrerer poeng?
Er det noen som har prøvd å legge inn en annen (høyere) bookingklasse når man etterregistrerer poeng?
Vil tro det er en fin måte å bli utestengt på. Uansett så er det nok manuell kontroll på Star Alliance billetter. SAS-billetter blir godskrevet med en gang og regner med det ikke går an å trikse der heller.
Chr1st1an
06-06-2016, 19:31
Vil tro det er en fin måte å bli utestengt på. Uansett så er det nok manuell kontroll på Star Alliance billetter. SAS-billetter blir godskrevet med en gang og regner med det ikke går an å trikse der heller.
Takk for svar. Da lar jeg vær å prøve det. :-)
Takk for svar. Da lar jeg vær å prøve det. :-)
Har mange ganger før lagt inn Y/C fra andre flyselskap og det ble korrigert til korrekt fare basis back end.
Det er en stund siden, mulig EuroBonus-systemet er forbedret og gir feilmelding til bruker nå.
Etterregistrering av miles er like moro som å ordne reiseregning.
Det er jo ikke lenge siden at alt måtte sendes manuelt og du ikke kunne registrere online.
Da satt jeg ofte med en bunke boardingkort og hadde lite lyst til å knote opp eposter og bookinger for å finne bestillingen.
La inn riktig kabinklasse og lot SAS retro-reg i Bangkok ordne resten.
Jeg har fyllt ut en for Brussels Airlines nå. Det var i business, og utsteder av billett er Air Canada. De brukte bookingklasse P for BN. En bookingklasse det ikke virker som om SAS synes eksisterer i det hele tatt.
Så jeg måtte skrive C i etterreg feltet. Det er jo kabinklasse.
Billigste businessbillett fra Toronto til Brussel, men alle andre gir nå noe points for den i hvert fall.
Noen som aner hva man får for BN long haul booking klasse P?
SAS_flyer
28-09-2016, 22:49
Jeg har fyllt ut en for Brussels Airlines nå. Det var i business, og utsteder av billett er Air Canada. De brukte bookingklasse P for BN. En bookingklasse det ikke virker som om SAS synes eksisterer i det hele tatt.
Så jeg måtte skrive C i etterreg feltet. Det er jo kabinklasse.
Billigste businessbillett fra Toronto til Brussel, men alle andre gir nå noe points for den i hvert fall.
Noen som aner hva man får for BN long haul booking klasse P?
SAS oppgir at de ikke gir poeng for P på sin nettside for SN. Har samme utfordring i sommer og må muligens kreditere Miles and More der kontoen er tom....
Har nesten inntrykket av at man ikke opptjener eurobonuspoeng hos Brussel....
SAS_flyer
28-09-2016, 23:09
Har nesten inntrykket av at man ikke opptjener eurobonuspoeng hos Brussel....
Jo da, men mange bokkingklasser er utelukket:
https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216809
Siktet til at man må nokså eller svært høyt opp i pris for å få noe.
billett til 2500 én vei OSL-TFS var i klasse uten poeng.
Ojda, null opptjening med P-klasse hos Brussels Airlines synes litt merkelig. Spesielt da alle andre selskaper i JV (AC,UA,LH,LX,OS fler?) gir 100% EB i P-klassen. Billettene koster jo det samme hos disse her pga denne joint venture avtalen over atlanteren, så det er er kjempesært om et (nå snart heleid LH selskap) gjør unntak.
For meg selv også et lite problem ettersom jeg ble reroutet fra AC til SN til vinteren pga schedule change. Der må jeg prøve å endre til noe annet om dette stemmer.
SAS_flyer
29-09-2016, 09:28
Ojda, null opptjening med P-klasse hos Brussels Airlines synes litt merkelig. Spesielt da alle andre selskaper i JV (AC,UA,LH,LX,OS fler?) gir 100% EB i P-klassen. Billettene koster jo det samme hos disse her pga denne joint venture avtalen over atlanteren, så det er er kjempesært om et (nå snart heldig LH selskap) gjør unntak.
For meg selv også et lite problem ettersom jeg ble reroutet fra AC til SN til vinteren pga schedule change. Der må jeg prøve å endre til noe annet om dette stemmer.
Svært godt poeng dette med JV og kreditering EuroBonus på alle andre. Noen kontakter i SAS som kan forklare det "strategiske valget" ved å utelate P-klasse? Er det SN som styrer dette? Noe forslag på hvor en kan høre med SAS og komme til rett person/instans?
Ingen opptjening i Eurobonus på Brussels Airlines P-klasse, bekreftet av SAS:
Det är upp till varje enskild medlem inom Star Alliance att bestämma poängutdelningen för sina flygningar gentemot övriga medlemmar i Star Alliances lojalitets program.
I detta fall så har Brussels Airline valt att inte ge några poäng för bokningsklasserna T, E, L, K, O, samt P.
Dette er jo galemattias, så jeg som har en billig P-klasse og ble ufrivilling flyttet til Brussels, fikk nå endret denne til United. United er ikke min favoritt, men jeg vil ha poengene. Bonus ble at P-klasse ble endret til D-klasse ved en feil, det gir 150% mot 100% EB for P. Aldri så gale at det ikke er godt for noe!
SudCaravelle
29-09-2016, 16:43
Hmm.. irriterende - reiser med Brussels hjem fra Genève km orgel og det gir da også null poeng da det er klasse T (som var alt for dyr)
Så dette gjelder ikke for Eurobonus kunder:
https://www.miles-and-more.com/online/portal/mam/de/earn/flight/offer?nodeid=2658136&l=en
Hei.
Jeg forsøker å regne ut hvor mange poeng jeg vil opptjene på en reise med Ethiopian til ADD i business. Det er med mellomlanding på ARN, hvordan vil da utregningen skje?
Er det OSL-ARN=240miles + ARN-ADD=3660, totalt 3900 * 200%, eller må jeg regne OSL-ADD? Eller blir det OSL-ARN 1200 poeng (som er min. i business) + ARN-ADD 7320 poeng, totalt 8520 poeng?
Noen som vet hvordan beregningen vil skje?
På forhånd takk for hjelp.
Det er alltid opptjening etter Eurobonusreglene for det selskapet som flyr hver enkelt strekning.
Hvis du reiser med SAS OSL-ARN er det Eurobonusopptjening som en vanlig SAS-flyvning.
ARN-ADD er 200% i bookingklassene C, D, J med Ethiopian
Takk.
Glemte å presisere at det er Ethiopian hele veien fra Oslo....
Hvis det er Ethiopian med teknisk stopp på ARN med samme flightnr. hele veien fra OSL, så er det avstanden OSL-ADD som ligger til grunn for EB-opptjening (regnes som ett segment, men består av to leg).
Skal til IAD med Lufthansa, reiser i billigst økonomi. Bookingklasse vil være K, ser på Miles & More kalkulatoren at jeg vil tjene 2.282 miles på Mileage Level og 4.376 på Mileage Level + Executive Bonus. Hvor mye vil dette utgjøre av Eurobonus poeng?
K gir 125 poeng for europeisk flyvninger og 25% på IC-flyvninger. OSL-FRA-IAD-FRA-OSL, f.eks gir (125 + 1020)*2 = 2290 EuroBonus-poeng. (Du kan ikke tjene både Miles&More og EBB-poeng på samme flight)
Ser ut som man nå får 300 poeng for forhåndsbestilt parkering på OSL. Poengene utbetales etter parkering og ikke ved bestilling og betaling
kristian
29-07-2017, 13:43
Hvor mange EuroBonus basispoeng vil jeg få på en business saver billett med Singapore Airlines til Bangkok?
Jeg vurderer å fly med enten dem eller Lufthansa for å sikre diamond.
Hvor mange EuroBonus basispoeng vil jeg få på en business saver billett med Singapore Airlines til Bangkok?
Det kommer jo litt anpå hvor du skal reise fra...
Du tjener på antall miles rundet opp til nærmeste 100, så avhengig av bookingklasse. Se oversikt
https://www.sas.no/eurobonus/partners/flygbolag/singapore-airlines/
Booker du i R, F, A, Z, C, J, U, D så ganger du med to for å finne EB-poeng. (ref. post 1 i tråden)
MisterOlsen
10-09-2017, 09:33
Noen som har en cirka peil på antall EB-poeng man opptjener hos EVA-air i Business Saver t/r Bangkok - Taiwan?
Noen som har en cirka peil på antall EB-poeng man opptjener hos EVA-air i Business Saver t/r Bangkok - Taiwan?
125% opptjening i business.
Distansen er drøye 1500 miles
http://www.gcmap.com/mapui?P=bkk-tpe
1500*125%=1875 hver veg.
https://www.sas.no/eurobonus/partners/flyselskaper/eva-air/
Stemmer det at man tjener 0 poeng på Lufthansa short haul Q-klasse?
Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Stemmer det at man tjener 0 poeng på Lufthansa short haul Q-klasse?
Skal vel være en 50% klasse
Skal vel være en 50% klasseJa. Men SAS nektet retro claim på points. Fikk ikke poeng i utgangspunktet
Ja. Men SAS nektet retro claim på points. Fikk ikke poeng i utgangspunktet
Er det noe codeshare inne i bilde?
Elefanten
30-09-2017, 21:16
Er det noe codeshare inne i bilde?
Nope. LH billetter på LH metall booket på LH.com
sverretveit
02-11-2017, 14:54
Hei!
Jeg synes ikke jeg finner det så klart beskrevet på SAS sine nettsider hva slags opptjening man får med partner airlines. Er det da antall miles opprundet til nærmeste 100 som gjelder som utgangspunkt for avregning mot bookingklasse, eller skal jeg for eksempelvis United se på «MileagePlus earnings»?
Eksempel: LAX-MEL er 7290 miles = 7300 miles.
Med United gjelder følgende booking klasser:
Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N*, S, T, L, K (50%)
Den billigste billetten jeg finner ($471) er i United Economy (bookingklasse G), gir den da 7300*50% = 3650 miles?
Eller skal jeg se på «MileagePlus earnings» der det står «2,130 base award miles» for den aktuelle bookingen. Synes dette er veldig forvirrende, og lite utførlig beskrevet på SAS sine sider. Eller er det bare jeg som er dårlig til å lete opp slik informasjon?
Er det eneste som partner airline bidrar med til dette regnestykket selve bookingklassen, mens SAS så beregner poengene ut fra beregnet flyavstand og oppsettet for det respektive flyselskap på nettsiden deres?
Eksempel: LAX-MEL er 7290 miles = 7300 miles.
Med United gjelder følgende booking klasser:
Y, B, M, E, U, H (100%)
Q, V, W (75%)
G, N*, S, T, L, K (50%)
Den billigste billetten jeg finner ($471) er i United Economy (bookingklasse G), gir den da 7300*50% = 3650 miles?
Kort sagt: Ja, det stemmer
Speedbird 009
15-01-2018, 02:51
Hei
Går å vurderer en tur til Sydney neste vinter, ser SQ har turer i business for 22000 cirka, såvidt jeg klarer og lese meg frem vil dette gi meg 65952 eurobonus poeng (D-klasse) hele veien, dette er jo godt innafor å oppnå Gullstatus i eurobonus på en tur, kan noen bekrefte om jeg har skjønnt systemet riktig?
Routingen er:
OSL-FRA med LH
FRA-SIN-SYD med SQ å samme vei tilbake
Trolig regnet litt feil. FRA-SIN-SYD gir ca 20600 poeng per vei, 41200 tur/retur. Usikker på hva du får for LH intra europa, men du vil nok komme ca 1000 poeng kort av 45000.
Speedbird 009
15-01-2018, 10:21
Enig, jeg regnet mer på dette å endte da på 44400 totalt
Det er bedre å route via for eksempel LHR eller AMS hvor du lettere får SK Connection. Da hopper du opp til nok poeng også.
Speedbird 009
15-01-2018, 13:15
Gjør jeg? Ser når jeg velger en routing med SK så blir denne i economy
Gjør jeg? Ser når jeg velger en routing med SK så blir denne i economy Det er fordi SAS ikke har business. Men reelt bliver du placeret i plus - selv om der står economy
Prøvede det sidste år fra ARN
Speedbird 009
15-01-2018, 14:36
Aaaha, da er det strax mer interesant å begynne med en SK leg, trodde jeg måtte sitte i GO siden det sto economy, takk for info :)
Det er fordi SAS ikke har business. Men reelt bliver du placeret i plus - selv om der står economy
Prøvede det sidste år fra ARNHelt feil. Du blir plassert I økonomi. Jeg har prøvd et par ganger.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
Aaaha, da er det strax mer interesant å begynne med en SK leg, trodde jeg måtte sitte i GO siden det sto economy, takk for info :)Du må sitte i go.
Da jeg bestilte tur med Singapore i november var det en blanding av økonomi og business på SAS-tilslutningene. Jeg valgte de det sto business på, de var ofte litt dyrere.
Ser på ny tur i februar, og da ser det bare ut som det er tilslutningsmulighet i økonomi med SAS (på Singapore sine nettsider i alle fall)
Bizflyer
15-01-2018, 16:11
Ring Singapore Airlines i København og få dem til å lage ruta for deg. Fly via Frankfurt og fly da Lufthansa ned. Da får du ekte Business Class.
Hvis du er avhengig å klare mer enn 45k poeng på turen, skal du heller reise til New Zealand. Den er over 45 kr t/r med SQ i Biz.
Den er over 45 kr t/r med SQ i Biz.
Løp og kjøp med andre ord? :p
Bizflyer
15-01-2018, 17:43
Løp og kjøp med andre ord? :p
Ja, langt over 45 kr faktisk. .
Mente 45 000 poeng....:lol:
Du må sitte i go.
Jeg begynner å lure hva som er riktig eller om det er konsekvent.
Har nettopp bestilt ny tur med SQ, og ved valg av flyvninger sto det business OSL-CPH og economy CPH-OSL (ikke mulig å velge business hjem)
Jeg er likevel plassert på rad 3 sydover og rad 2 nordover - antar at rad 2 er pluss på en morgenflyvning fra CPH.
Jeg skal til Moskva i foråret og flyver med AirBaltic via Riga. Er det korrekt at SAS har afsluttet alle former for samarbejde med balterne?
Det er lidt ærgerligt når nu SAS stort set har nedlagt sine egne flyvninger til Rusland...
Jeg skal til Moskva i foråret og flyver med AirBaltic via Riga. Er det korrekt at SAS har afsluttet alle former for samarbejde med balterne?
Det er lidt ærgerligt når nu SAS stort set har nedlagt sine egne flyvninger til Rusland...
Det ser slik ut. Air Baltic staar ikke listet paa SAS Eurobonus' nettsider lenger.
Har SAS lagt ned alle ruter til Russland?
Jeg begynner å lure hva som er riktig eller om det er konsekvent.
Har nettopp bestilt ny tur med SQ, og ved valg av flyvninger sto det business OSL-CPH og economy CPH-OSL (ikke mulig å velge business hjem)
Jeg er likevel plassert på rad 3 sydover og rad 2 nordover - antar at rad 2 er pluss på en morgenflyvning fra CPH.
Selv om det står Economy på SQ sine nettsider (ved søk i business klasse), så bookes en i bookingklasse S, som er Plus.
Selv om det står Economy på SQ sine nettsider (ved søk i business klasse), så bookes en i bookingklasse S, som er Plus.
Jeg har booket en tur i desember, og da fikk jeg kun velge seter fra rad 7-8 og bakovver begge veier BGO-CPH. Det samme skjedde sist jeg fløy buisness md SQ, da som EBP. Ble oppgradert til CPH men ikke tilbake. Tviler nok derfor på at det er noen form for automatikk i å havne i Plus. Jeg har for øvrig klasse S hos SK og klasse D hos SQ.
Hvis det er SQ codeshare (marketing carrier) og SAS operating så kan SQ S-cl mappes til en annen bookingklasse hos SAS. Det er også klassen hos SAS som operating carrier som avgjør poengopptjeningen.
Er det noen som vet om man får EBG fordeler og poeng hvis man flyr Lufthansa Cityline?
LH flight nummer, operated by Cityline.
Er det noen som vet om man får EBG fordeler og poeng hvis man flyr Lufthansa Cityline?
LH flight nummer, operated by Cityline.
Du får poeng men ingen EBG bonus. Fordeler er det vel dårlig med om man ser bort fra at du slipper inn på eventuelle Senator Lounger.
Du får poeng men ingen EBG bonus. Fordeler er det vel dårlig med om man ser bort fra at du slipper inn på eventuelle Senator Lounger.
Takker for svar, da blir det som å fly Lufthansa med andre ord.
Takker for svar, da blir det som å fly Lufthansa med andre ord.
Det er akkurat det samme, bare en annen operatør av flyet
Chriscross
05-03-2018, 20:46
Noen som vet hvilken klasse " sk z og "b" blir mappet til hos Sq? Blir det "d" og "p"?
Chriscross
05-03-2018, 20:57
Har SQ noen bookingklasser i Y+ og business som ikke gir EB-poeng. Lot har jo det.
Noen som vet hvilken klasse " sk z og "b" blir mappet til hos Sq? Blir det "d" og "p"?
SK Z-cl mappes til SQ D-cl
SK B-cl mappes til SQ P-cl
Dette gjelder ihvertfall på CPH-SIN, det kan variere på strekning, men tviler litt på det.
Noen som vet hvor mange Eurobonuspoen en tjenel på en reise i J klasse fra Oslo - Istanbul - Houston som Eurobonus gullmedlem ?
Noen som vet hvor mange Eurobonuspoen en tjenel på en reise i J klasse fra Oslo - Istanbul - Houston som Eurobonus gullmedlem ?
Med Turkish? 8000 en vei.
Soen som vet hvor mange Eurobonus poeng en tjener mellom Istanbul og Houston med Turkish i buisniss (J) som gull medlem av Eurobonus ??
nick5000
01-07-2018, 23:53
Fikk ingen poeng med Lufthansa Cityline CL, får man ikke det?
Retroregisterering gikk for første flighten med LH men sier ved connecting flight:
Mislyktes med feil: . Ticketed name not found on specified flight
Fikk ingen poeng med Lufthansa Cityline CL, får man ikke det?
Retroregisterering gikk for første flighten med LH men sier ved connecting flight:
Mislyktes med feil: . Ticketed name not found on specified flight
Jo, skal være som hvilken helst annen Lufthansa flight
Jo, skal være som hvilken helst annen Lufthansa flight
Staa paa krava, LH er helt haaploese.
Har en booking med SAS til Japan med ANA som partner på strekningen Tokyo-Sapporo. Klarer ikke helt å finne ut hvor mye poeng jeg opptjener på Tokyo-Sapporo, (K klasse med ANA) Sapporo-Tokyo (A klasse med ANA) strekningen. Hvis det bare er lommerusk (100 poeng) så er det jo bedre å opptjene på ANA på innenriksstrekningen (har 3667 miles på ANA kontoen i dag etter å ha flydd med dem tidligere til Japan) Hvordan gjør man med poengopptjening- går alt automatisk på EB? Men at dersom jeg ønsker poeng på ANA strekningen så må jeg vise ANA kortet ved innsjekk i Japan? (må bytte flyplass fra NRT til HND slik at jeg må hente ut baggasjen på NRT) og vise ANA kortet i Sapporo hjem, mens alt annet går automatisk på EB? Vil jo ikke risikere at plutselig alt går på ANA miles.
NRT-CTS gir ca. 125 poeng til EuroBonus ved Economy (K). Er du sikker på at du har A på retur?
https://www.flysas.com/ch-en/eurobonus/partners/flygbolag/all-nippon-airways/
Du kan velge/endre bonusprogram ved bestilling, innsjekk, under My Bookings, ved Lounge/Gate etc. så lenge det er før boarding.
NRT-CTS gir ca. 125 poeng til EuroBonus ved Economy (K). Er du sikker på at du har A på retur?
https://www.flysas.com/ch-en/eurobonus/partners/flygbolag/all-nippon-airways/
Du kan velge/endre bonusprogram ved bestilling, innsjekk, under My Bookings, ved Lounge/Gate etc. så lenge det er før boarding.
Jepp, står AAK ut og AAA hjem på billetten. Ble overrasket selv men da jeg booket SAS plus billetten t/r Japan så fikk jeg på hjemreisen faktisk to alternativ på innenriksflygningen i Japan på hjemturen, A eller K. Bento box er alltid hyggelig. :D
Takker for linken din og hjelp i den andre tråden. Da skal altså CTS-NRT A gi ca 1000 poeng om jeg forstår det rett? Har ambisjon om gullkortet så alt teller jo, men er ikke enkelt når jeg flyr null i jobb. 45k tilsvarer jo 3 Japanturer i Plus og en europatur t/r med mellomlanding i Plus. Kvalifiseringsperioden min er 1.mai 18 tom 30.april 19. Da betyr det vel at om jeg har en t/r billett med start før 30.april men hjemreise i mai, så opptjener jeg bare poeng i denne perioden for utreisen selv om jeg startet før ny periode startet? Kjedelig da langdistansetur nr 3 er planlagt på den tiden.
"On domestic flights within Japan, you will only earn points if the flight number starts with NH."
Snodig, flightnummeret CTS-NRT står som SK 9479. Litt usikker på hva de mener her, det er jo en ANA flygning, "drevet av ANA Wings for ALL Nippon Airways"
Hvor er det da jeg evt ikke kan få poeng, SAS eller ANA?
Opptjening av miles/poeng ved codeshare er et stort mysterium ingen forstår (booking class alignment).
Det er mapping bingo, mulig de med tilgang på back-end systemer kan se dette. Operating carrier bestemmer.
Opptjening av miles/poeng ved codeshare er et stort mysterium ingen forstår (booking class alignment).
Det er mapping bingo, mulig de med tilgang på back-end systemer kan se dette. Operating carrier bestemmer.
Greit å vite at det ikke bare er jeg som er helt grønn ala "skjønner du ingenting?"
Får bare vente og se hva som skjer da hehe.
Jeg er ikke sikker på hvor korrekt denne siden er men xpertene er glad i å bruke den og det ser riktig ut på de jeg har sjekket.
https://www.wheretocredit.com/calculator#OSL-ARN-SK-T
Jeg er ikke sikker på hvor korrekt denne siden er men xpertene er glad i å bruke den og det ser riktig ut på de jeg har sjekket.
https://www.wheretocredit.com/calculator#OSL-ARN-SK-T
Den var super. Takk skal du ha!
Jepp, står AAK ut og AAA hjem på billetten. Ble overrasket selv men da jeg booket SAS plus billetten t/r Japan så fikk jeg på hjemreisen faktisk to alternativ på innenriksflygningen i Japan på hjemturen, A eller K. Bento box er alltid hyggelig. :D
Takker for linken din og hjelp i den andre tråden. Da skal altså CTS-NRT A gi ca 1000 poeng om jeg forstår det rett? Har ambisjon om gullkortet så alt teller jo, men er ikke enkelt når jeg flyr null i jobb. 45k tilsvarer jo 3 Japanturer i Plus og en europatur t/r med mellomlanding i Plus. Kvalifiseringsperioden min er 1.mai 18 tom 30.april 19. Da betyr det vel at om jeg har en t/r billett med start før 30.april men hjemreise i mai, så opptjener jeg bare poeng i denne perioden for utreisen selv om jeg startet før ny periode startet? Kjedelig da langdistansetur nr 3 er planlagt på den tiden.
"On domestic flights within Japan, you will only earn points if the flight number starts with NH."
Snodig, flightnummeret CTS-NRT står som SK 9479. Litt usikker på hva de mener her, det er jo en ANA flygning, "drevet av ANA Wings for ALL Nippon Airways"
Hvor er det da jeg evt ikke kan få poeng, SAS eller ANA?
Hei Apollon. Ser det er SK marketing og NH operating carrier på CTS-NRT segmentet i A-klasse på flighten din. Opptjening av poeng i Eurobonus (Star Alliance generelt) er alltid etter operating carrier. Som Edvard var inne på så vet man ikke som kunde hvordan bookingklassene mappes mellom selskapene ved codeshare. En agent fra stedet du booket, flyselskapet direkte eller reisebyrå, skal dog kunne få frem hvilken klasse man får hos operating carrier.
Jeg har sjekket i Amadeus og ser at SK9479 i A-cl mappes til NH2152 i K-cl.
Ingen opptjening i Eurobonus på Brussels Airlines P-klasse, bekreftet av SAS:
Det är upp till varje enskild medlem inom Star Alliance att bestämma poängutdelningen för sina flygningar gentemot övriga medlemmar i Star Alliances lojalitets program.
I detta fall så har Brussels Airline valt att inte ge några poäng för bokningsklasserna T, E, L, K, O, samt P.
Dette er jo galemattias, så jeg som har en billig P-klasse og ble ufrivilling flyttet til Brussels, fikk nå endret denne til United. United er ikke min favoritt, men jeg vil ha poengene. Bonus ble at P-klasse ble endret til D-klasse ved en feil, det gir 150% mot 100% EB for P. Aldri så gale at det ikke er godt for noe!
Ser ut som jeg har røket på denne, bestilte billett med Brussels på flyplassen når SAS-flygningen til Oslo ble utsatt for streik i Oktober, og ser nå at det er klasse P.
robertaas
11-11-2018, 20:38
Ser ut som jeg har røket på denne, bestilte billett med Brussels på flyplassen når SAS-flygningen til Oslo ble utsatt for streik i Oktober, og ser nå at det er klasse P.
Mine 5 siste flighter med SN har tilsammen gitt..... 0 Eurobonuspoeng.
Hei. Vurderer fly business class fra med Singapore airlines fra SVG - HND
Og retur NRT - SVG
Business lite biletter
Noen som vet hvor mange EB poeng dette vil gi?
Jakter gullkort for 4 året på rad her :) :D:D
Jeg fikk 9300 poeng på CPH-SIN i desember, noe som er 1,5 poeng pr. mile. Da betyr det igjen 4900 SIN-HND. Gang med 2, så har du T/R.
Det er bookingklassen som avgjør, når du sjekker hvilken bookingklasse (f.eks. C, D osv) så ser du hva denne gir på SAS sin Eurobonus side under opptjening av poeng med partner Singapore Airlines. Det vil stå f.eks. 150% på din bookingklasse. Så når du vet dette, bruker du GC http://www.gcmap.com/ og legger inn strekningene med Singapore f.eks. LHR-SIN-HND slik at du får antall miles og ganger dette med opptjeningen for din bookingklasse. Enkelt, eller hva? :lol:
1,5 poeng per mile som tipset om her er meget sannsynlig, men det er altså bookingklassen som vil avgjøre.
Takk for svar, la meg prøve å se :)
Ser ut som jeg må bestille dette :)
I følge nettsiden du la il er det 9481 miles CPH-SIN-HND
Ser ut som det er 150% på denne type billett.
Så dvs 9481 miles x 1,5 = 14221 miles
T/r = 14221 x 2 = 29442 ebb poeng?
(Blir det et tillegg på10% disse siden jeg har gullkort og?)
Tja, regnestykket ditt stemmer jo ikke helt.
14221 x 2 = 28442
Ingen ekstra prosentsats på opptjening med andre flyselskaper enn SAS og Widerøe når du har EuroBonus gull, men med dem er det 25%.
Tja, regnestykket ditt stemmer jo ikke helt.
14221 x 2 = 28442
Ingen ekstra prosentsats på opptjening med andre flyselskaper enn SAS og Widerøe når du har EuroBonus gull, men med dem er det 25%.
Men ser flott ut alikevell :) Takk for hjelpen.
Nå gleder jeg meg til tur :)
88charlie
16-11-2019, 09:49
Elendig uttelling med Eurobonus på en flygning med LH og AC.
Eksempel:
Toronto til Heathrow med Air Canada i Biz (D): 3600 p
LHR-OSL: 2500 p i Plus
Ikke mye star alliance uttelling mao. SAS er bra selvfølgelig.
Totalt for hele billetten(NOK36.000,- + ca 5000 for to domesticflighter i Canada)
16624p (med EBG)
Ruten AES-OSL-MUC-YUL () YYZ-LHR-OSL-AES begge i biz
Pluss to domesticflighter med AC i monkey (150p hver)
(767 i 40 min fra Ottawa til Toronto var litt kult da)
Hadde jeg fløyet via EWR med SAS hadde det glatt gitt 25000 poeng.
Kan ikke huske at EB var så dårlig før....
KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.
Eksempel:
Totalt for hele billetten(NOK36.000,- + ca 5000 for to domesticflighter i Canada)
16624p (med EBG)
KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.Husk at det er ikke SAS som bestemmer hva du skal opptjene på Air Canada flightene. Det er bestemt av hvor mange Eurobonuspoeng Air Canada er villige til å kjøpe av Eurobonus som takk for at du fløy på en av deres flighter.
Så man kan kritisere SAS for mye, men akkurat her så blir det "å rette baker for smed" ved å klage på Eurobonus :)
Thomas
88charlie
16-11-2019, 10:00
Husk at det er ikke SAS som bestemmer hva du skal opptjene på Air Canada flightene. Det er bestemt av hvor mange Eurobonuspoeng Air Canada er villige til å kjøpe av Eurobonus som takk for at du fløy på en av deres flighter.
Så man kan kritisere SAS for mye, men akkurat her så blir det "å rette baker for smed" ved å klage på Eurobonus :)
Thomas
Ja det stemmer nok men poenget er det samme:)
Eksempel:
16624p (med EBG)
KLM gir ikke ved dørene de heller men vurderer nå å prikke inn gull i to allianser fremfor å være lojale med *A.
Problemet her er ikke Euobonus, men Air Canada som gir dårlig uttelling på enkelte business bookingklasser og ikke bare den aller billigste
Eksempel:
16624p (med EBG)
Problemet her er ikke Euobonus, men Air Canada som gir dårlig uttelling på enkelte business bookingklasser og ikke bare den aller billigste
Begynner å bli færre og færre selskaper som gir 200% opptjening på alle bookingklasser i biz.
Thai, AirIndia, TAP og Asiana er vel blant de som fortsatt har best EuroBonus opptjening i alle bookingklasser i biz.
Har en venninne som skal reise med singapore airline i slutten av måneden.
Reiseruten er:
Oslo-Heathrow
Heathrow-singapore
Singapore-sydney
Tur retur
Sas flight booking class plus
Singapore flighter er booking class d
Hvor masse poeng tjener hun på dette?
Sitter og ser på opptjening med Lufthansa her. Vi har en tur til JNB i høst og det står på SAS at det er 300% opptjening i A og F. Ifølge GCMap er det 6089 miles på OSL-FRA-JNB. Da burde vi tjene i overkant av 36k EB grunnpoeng. Stemmer det?
Har mest shorthaul erfaring med Lufthansa og da tror man alltid man får masse poeng men så blir det liksom ikke det allikevel.
Det skal stemme bra, ja. Pluss internleggene i Europa.
Det skal stemme bra, ja. Pluss internleggene i Europa.
Takker, da har jeg tydeligvis forstått sånn nogenlunde.
Har det for meg at connection til F bookes i en av de dyreste C-klassene slik at det blir 2000 poeng per leg i Europa. (1000 innenriks).
Så 2000 x2 +16200 x2 for raskeste rute.
3 gangeren i first hos Lufthansa stemmer bra - fikk 16800 en vei FRA-BKK
Jeg ser på reisen min i februar/mars 2020 at jeg fikk 2000 poeng OSL-FRA og 2500 poeng FRA-OSL
Skjønner ikke helt forskjellen, returen ble flyttet til SAS (LH hadde allerede kuttet flyvninger til OSL pga Covid på den tiden), men opptjeningen på SAS skulle vel uansett heller ikke vært mer enn 2000 poeng.
Får ta det som en ekstra bonus når man blir satt på den eneste stappfulle 737-flighten som gikk til OSL den dagen
3 gangeren i first hos Lufthansa stemmer bra - fikk 16800 en vei FRA-BKK
Jeg ser på reisen min i februar/mars 2020 at jeg fikk 2000 poeng OSL-FRA og 2500 poeng FRA-OSL
Skjønner ikke helt forskjellen, returen ble flyttet til SAS (LH hadde allerede kuttet flyvninger til OSL pga Covid på den tiden), men opptjeningen på SAS skulle vel uansett heller ikke vært mer enn 2000 poeng.
Får ta det som en ekstra bonus når man blir satt på den eneste stappfulle 737-flighten som gikk til OSL den dagen
Gullbonus med SAS ;)
Det har du vel rett i ja
Reisen sydover gikk med SunExpress for Lufthansa
Ja, ja - greit med sjåførtjeneste fra OSL selv om jeg ankom med SAS :D
Det har du vel rett i ja
Reisen sydover gikk med SunExpress for Lufthansa
Ja, ja - greit med sjåførtjeneste fra OSL selv om jeg ankom med SAS :D
Har de sjåførtjeneste fremdeles? Prøvde å se på interwebben, men fant ingenting
Ser dårlig ut nå
Min reise var i februar/mars 2020
TLS at OSL
22-02-2022, 16:18
Jeg har tenkt å bestille en tur Oslo-Sydney (i Australia) T/R. Hvilket selskap i Star A gir meg best uttelling på en slik tur? Om det blir business, economy + eller economy, har jeg ikke bestemt meg for.
Jeg har EBG nå, men p.g.a. pandemien og veldig lite reisevirksomhet, går gullmedlemskapet ut før jeg reiser.
Sånn helt enkelt ... Business gir stort sett alltid mest poeng .. samt at du får det meste av fordelene du ellers ville hatt som EBG. Og sjansen er vel brukbar for at du er EBG igjen når du kommer hjem ..
TLS at OSL
22-02-2022, 18:07
Jeg er selvfølgelig klar over at business gir flest poeng, men spørsmålet mitt var om hvilket selskap som gir meg flest poeng på de forskjellige klassene?
Jeg er selvfølgelig klar over at business gir flest poeng, men spørsmålet mitt var om hvilket selskap som gir meg flest poeng på de forskjellige klassene?
Du må sette deg ned å sjekke hvilken bookingklasser de aktuelle tilbudene har og så sammenligne med de oppdaterte opptjeningsreglene på Eurbonus: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/opptjen-poeng/?category=flysas:eurobonus/category/airlines
Nå har ikke jeg sett på dette de siste par årene, men tidligere var Thai en typisk "vinner" med 200% (av flydd avstand i miles) opptjening, mens Singapore brukte å gi 150% på sine beste business priser (D-klasse).
Lufthansa gruppen kom alltid dårligst ut med sine kampanjer i P-klasse som kun gir 100% opptjening.
TLS at OSL
23-02-2022, 08:51
[QUOTE=view;1246359]Du må sette deg ned å sjekke hvilken bookingklasser de aktuelle tilbudene har og så sammenligne med de oppdaterte opptjeningsreglene på Eurbonus: https://www.sas.no/eurobonus/partnere/opptjen-poeng/?category=flysas:eurobonus/category/airlines
Takk. Det var akkurat denne jeg lette etter.
Jeg prøver å lete her, men fant ikke noe endelig svar. SAS' nettsider stoler jeg ikke på. Får man EB poeng med Air Baltic nå?
Jeg vet de har codeshare.
Jeg prøver å lete her, men fant ikke noe endelig svar. Får man EB poeng med Air Baltic nå?
Jeg vet de har codeshare.Nei, med mindre de flyr ruter for SAS på wetlease. Altså SK ruter som ikke er SK på andre sitt materiell.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
Nei, med mindre de flyr ruter for SAS på wetlease. Altså SK ruter som ikke er SK på andre sitt materiell.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
ok, men f.eks.ARN-RIX bestilt hos SAS, men "operated by" Air Baltic? Det står man får 500 poeng, men blir usikker.
ok, men f.eks.ARN-RIX bestilt hos SAS, men "operated by" Air Baltic? Det står man får 500 poeng, men blir usikker.
Er det en SAS flight, operated by airBaltic, så ja. Er det bare SAS codeshare på airBaltic, så nei
Hei!
Jeg ser på en tur med Turkish Airlines til Tashkent. De gir 150% i K klasse til Eurobonus. På SAS sine sider står det K klasse 900 poeng og 150%.
Er det da slik at 900 poeng er minimum og at man regner 150% av flydde miles?
OSL-IST-TAS er 3600 miles. Blir sluttsummen da 3600*1,5= 5400 EBP?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hei!
Jeg ser på en tur med Turkish Airlines til Tashkent. De gir 150% i K klasse til Eurobonus. På SAS sine sider står det K klasse 900 poeng og 150%.
Er det da slik at 900 poeng er minimum og at man regner 150% av flydde miles?
OSL-IST-TAS er 3600 miles. Blir sluttsummen da 3600*1,5= 5400 EBP?
Tror det betyr minimum 900 poeng ja. Du får miles per segment rundet opp til nærmeste hundre og 150% av dette.
För en return flight 25 mars/28 mars köpte jag via Lufthansas hemsida en businessclass-biljett ARN-MUC-MLA, retur MLA-MUC-ARN, samtliga flygningar med LH-flightnummer men sträckan MUC-MLA flögs i codeshare med/av Air Malta, alltså också ett Air Malta flightnummer. Frågan är: ska man i sådana fall generellt få Eurobonus-poäng ? Inga redovisade och det gick heller inte att efterregistrera. Någon som har ett enkelt svar ? Frågan kanske har varit uppe tidigare.
Det stemmer nok, ingen poeng her da det er operating carrier som teller
LeftSaidFred
06-08-2022, 14:27
Hei,
Jeg har kjøpt flex-billeter ifra oslo til australia, på den ene leggen, FRA - INC, så har jeg mulighet til å oppgradere til Business. Jeg har tenkt til å oppgradere ved å kjøpe oppgraderingen cash via LH sine sider. Det jeg lurer på er om jeg får flere eurobonus poeng, hvis jeg oppgraderer? Jeg har prøvd å finne ut av det på LH/SAS sine sider, men klarer ikke å finne ut av det. Jeg tenker at spørsmålet bunner ut i om jeg får en annen booking classe på den ene leggen, men jeg klarer ikke å finne ut om jeg får en ny booking classe hvis jeg oppgraderer.
Noen av dere som vet?
Jeg vil tro du får en ny bookingklasse. LH er gnien som onkel Skrue med poengene og det er ikke sikkert du får poeng selv i biz.
Jeg kjoepte oppgradering til Business med LH FRA-SEA i Februar, ny booking klasse med samme antall poeng (United). Naar det er sagt fikk jeg mye poeng og betalte USD 499.00 for Turist til Business
LeftSaidFred
07-08-2022, 16:57
Oki, takker for info.
Når du oppgraderer i bookingsystemet, vil du alltid få ny bookingklasse og poeng tilhørende den klassen. Når du kjøper deg opp på flyplassen, vil du normalt bli oppgradert i innsjekkingssystemet, og bokingklassen forbli den samme.
Når du oppgraderer i bookingsystemet, vil du alltid få ny bookingklasse og poeng tilhørende den klassen. Når du kjøper deg opp på flyplassen, vil du normalt bli oppgradert i innsjekkingssystemet, og bokingklassen forbli den samme.
Jeg oppgraderte en uke foer hjemreise i Lufthansa’s App (naar oppgradering er mulig vises det under de aktuelle flightene). Allt ble gjort i App’en og jeg fikk ny booking klasse i Amandus. Men jeg fikk samme poeng ut og hjem (det var dog mye poeng - 50% av UA Silver status etter en tur/retur.
Whoop_whoop
17-08-2022, 19:35
Jeg hadde en booking med Lufthansa MXP-MUC-TSR tidligere i sommer.
Flyvningen fra MXP-MUC fant Lufthansa ut noen dager før avreise at de ikke hadde lyst ril å gjennomføre, så de fant nye flyvninger til meg. Ny routing ble MXP-MUC-FRA-TSR med overnatting i München. Gledelig nok ble K-klasse omgjort til Y-klasse, så det innebar en 10-dobling av poeng på en av flyvningene. Imidlertid ble flyvningen fra MXP-MUC nå operert av Air Dolimiti. Air Dolimiti gir ikke poeng hos Eurobonus, men får man poeng etter booking her, eller gjelder regelen om poeng ihht booking kun dersom flyvningen var booket med SAS? Dersom Eurobonus gir poeng etter booking, hvem kontakter man da?
Jeg hadde en booking med Lufthansa MXP-MUC-TSR tidligere i sommer.
Flyvningen fra MXP-MUC fant Lufthansa ut noen dager før avreise at de ikke hadde lyst ril å gjennomføre, så de fant nye flyvninger til meg. Ny routing ble MXP-MUC-FRA-TSR med overnatting i München. Gledelig nok ble K-klasse omgjort til Y-klasse, så det innebar en 10-dobling av poeng på en av flyvningene. Imidlertid ble flyvningen fra MXP-MUC nå operert av Air Dolimiti. Air Dolimiti gir ikke poeng hos Eurobonus, men får man poeng etter booking her, eller gjelder regelen om poeng ihht booking kun dersom flyvningen var booket med SAS? Dersom Eurobonus gir poeng etter booking, hvem kontakter man da?
Disse Air Dolomiti flyvingene er LH operated by Air Dolomiti og du får poeng om LH bookingklassen gir EB opptjening. Fløy fra TSR med Air Dolomiti i sommer og dette gav poeng med Aegeans program.
Whoop_whoop
17-08-2022, 20:34
Disse Air Dolomiti flyvingene er LH operated by Air Dolomiti og du får poeng om LH bookingklassen gir EB opptjening. Fløy fra TSR med Air Dolomiti i sommer og dette gav poeng med Aegeans program.
Er du helt sikker?
Jeg fløy nemlig LIN-FRA tidligere i år. Der stod det ettertrykkelig flightnummeret med EN prefiks. Der fikk jeg poeng for flyvningen, og jeg hadde tilgang til Lounge. Men selve flyvningen var en LH-balje med LH uniformer. Men flyvningen fra MXP gav ikke tilgang til LH-loungen i følge dragene i inngangen - selv etter mine høylytte protester😂. Men selve flyvningen ble gjort av Air Dolimiti i deres egne fly.
Er du helt sikker?
Jeg fløy nemlig LIN-FRA tidligere i år. Der stod det ettertrykkelig flightnummeret med EN prefiks. Der fikk jeg poeng for flyvningen, og jeg hadde tilgang til Lounge. Men selve flyvningen var en LH-balje med LH uniformer. Men flyvningen fra MXP gav ikke tilgang til LH-loungen i følge dragene i inngangen - selv etter mine høylytte protester[emoji23]. Men selve flyvningen ble gjort av Air Dolimiti i deres egne fly.
Ok, misforstod litt, trodde det gjaldt EN flyving til TSR. ENs flyvinger til Italia er deres egne og man kan kun tjene M&M poeng på disse.
Noen som vet hvordan jeg beregner hvor mye eurobonuspoeng jeg får for reise med Lufthansa BGO-MUC-SIN (klasse Q) og HND-MUC-BGO (klasse M)?
Noen som vet hvordan jeg beregner hvor mye eurobonuspoeng jeg får for reise med Lufthansa BGO-MUC-SIN (klasse Q) og HND-MUC-BGO (klasse M)?
Sjekk hvor mange miles hvert leg er, sjekk opptjening på SAS-sidene og regn ut - se første post (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99115) i tråden for linker :)
Ser ut som Wolt er partner med Eurobonus, så fikk 10 ekstrapoeng per hundrelapp når jeg nylig hadde takeaway derfra
Hvor lang tid bruker det å ta før man får poengene på konto etter leie av bil hos AVIS Norge?
Hvor lang tid bruker det å ta før man får poengene på konto etter leie av bil hos AVIS Norge?
Vet ikke helt med SAS, da jeg poster dem hos BA. Men det tar ofte flere uker der. Sikkert det samme hos SAS.
Chriscross
10-06-2023, 23:20
Tjener jeg EB-poeng om jeg flyr Widerøe til Mallorca? Ser på hjemmesiden at Alicante er unntatt siden sas flyr dit. Sas flyr jo til Mallorca fra Bergen i sommer de også.
EliseBaki
12-06-2023, 13:06
Hvis du hadde hatt co eller UA kort ville du fått mye mer.
Ja, du har rett. Hvis noen har UA kort, vil det gå for mer enn 25% :fly