Log in

View Full Version : 747-400 hale


Putte
02-10-2011, 22:32
Lurte bare på hva den nederste tingen på dette bildet er for noe. Resten på bildet skjønte jeg hva er for noe mens den nederste tingen ser litt ut som ett kamera eller noe...

http://www.airliners.net/photo/Transaero-Airlines/Boeing-747-267B/1510385/L/

BSSW
03-10-2011, 14:04
Lurte bare på hva den nederste tingen på dette bildet er for noe. Resten på bildet skjønte jeg hva er for noe mens den nederste tingen ser litt ut som ett kamera eller noe...

http://www.airliners.net/photo/Transaero-Airlines/Boeing-747-267B/1510385/L/
Det er ryggekameraet... :p

Nei, mer seriøst så er det nok et stobelys slik som man også har på vingetippene

Egenes
03-10-2011, 18:27
Det er ryggekameraet... :p

Useriøst BSSW! Alle ser da at det er parkerings/ryggesensor :lol:

Kan forøvrig nevnes at bildet var av en 747-200 ;)

Putte
03-10-2011, 21:17
Hehe, 400 eller 200 går jo for det samma da;);)

Hadde vært litt gøy om det hadde vært ryggekamere/sensor da. Kunne umulig vært lett og parkere ett fly uten hjelp fra bakken.

Jeg trodde strobelyset var de to over jeg...

HVI
03-10-2011, 21:32
Beklager å ødelegge morroa allerede nå, men på nest siste side her kan man se hvordan "Tail Anti-Collision Light Flash-head" ser ut
http://www.goodrich.com/gr-ext-templating/images/Goodrich%20Content/Business%20Content/Interiors/Products/Lighting%20Systems/Lighting%20Catalog/Lighting%20Systems%20-%20Aircraft%20Overviews/01_0070_Boeing.pdf

kekker
03-10-2011, 22:51
Det der eksosrøret skulle Jan Erik Larsen vært og sett om han hadde fått loffen sin inn i..

:colgate::colgate::colgate:

Putte
04-10-2011, 21:12
Haha ødela ikke så mye da, kom jo bare med svaret;)

Jan Erik Larsen hadde nok mistet loffen sin nedi der og blitt sur tenker jeg;)

olehoel
10-10-2011, 23:20
Her er et dumt(?) spørsmål. Hvis det røret er et eksosrør, hvilken motor kommer det fra? Ser at de fleste fly har en sånn åpning bak, men har ikke skjønt hva det er for noe... Kan noen opplyse meg? :S

LN-MOW
10-10-2011, 23:43
Det er utslippsrøret for APU'en - eller Auxillary Power Unit som er det fulle navnet. Det er en 'ekstramotor' som brukes til å drive nødvendige systemer ombord når motorene er avslått.

Mer her eller søk på 'Aircraft APU' på Google .. '

http://en.wikipedia.org/wiki/Auxiliary_power_unit

olehoel
15-10-2011, 22:54
Av, takk! Det har jeg faktisk lurt på i flere år... :)