Log in

View Full Version : Bacheloroppgavetips for flyingeniör

Tossa
13-09-2011, 22:14
Hei alle,

Har hengt her inne i et par nå og det var kanskje på tide at jeg tok til ordet...

Jeg går 3. året flyingeniör på MDH i Sverige, en linje som vel kan beskrives ganske lik den på HiA i Grimstad. Jeg har valgt konstruksjonslinjen på studiet her så regner med at det blir to år til på master i Stockholm (KTH) eller en annen universitet.

Etter jul er det nesten på tide med å begynne på oppgaven og jeg er nå i startfasen for å finne en topic og en bedrift å skrive den hos.

Det jeg lurte på kjäre forumister, spesielt dere som er flyingeniörer (hvis det er noen), om dere har tips til en spennende oppgave innen aerodynamics, konstruksjon/design eller noe helt annet...

Takker også på forhånd hvis dere har noen stalltips om flyrelaterte bedrifter rundt omkring som den vanlige ingeniörstudenten ikke kjenner til som kanskje vil väre interessant.

Mvh Torstein

intotheblue
14-09-2011, 22:41
Hei! Jeg er i samme posisjon som deg, siste år flyingeniør på UiA (tidl. HiA) og starter på hovedprosjektet mitt etter jul.

Jeg har drevet å samarbeidet gjennom min studenttid med gutta fra http://www.equatoraircraft.com/.
Vet ikke om du har hørt om dette prosjektet før, men det er ett par på skolen min som har skrevet bachelor oppgaver for dem de siste 2-3 årene.

Her noe av det man kan velge
Level #6: Student

As a prospective up-and-coming active student with ambitions within driving future aviation development. The EQP2 project is the ideal platform from which to evolve your portfolio. We have at every given time over 30 prospective student assignments. Simply register at the members registration check student in the check boxes, and note what tasks you want to get involved in.
Some prospective projects are listed here:

Aircraft Concept Design (Amphibious 1-8 seaters)
Various structural design issues
Virtual testing issues on composite designs
Aerodynamic testing and work
Mechanical design on seating / cockpit systems
Mechanical design on canopy systems
Control Systems Design
Avionics and Electronics
Smartpad application development
Fluid Air Lubrication Design
Retractable Gear Design
Hybrid Engine Design & Controller development
Fly by Wire Experimental Systems Design
Water Rudder Development
Economic Business Plan Development
Logistics and internationalization

Jeg vurderer selv å skrive oppgaven min for dem. Her får du en helt unik mulighet til å være med på selve design/test fasen av ett fly.

Lurer du på noe så ta gjerne kontakt med meg!

Hilsen
Nicolas