PDA

View Full Version : Lounge i USA med StarAlliance


VirreVapp
26-05-2011, 14:12
Vi skal reise til Florida. Turen går via EWR til MCO med SAS og Continental. Vi har nesten 4 timer lay-over på EWR, så jeg lurte på om noen vet hvilke Lounger som er tilgjengelige der? Jeg vet ikke noe om terminal eller noe slikt. Jeg har SAS Gullkort og LH Senator. Familien fly economy, så vi må vel i en lounge som tillater mere enn en gjest...... Finer jeg en SAS lounge der??

Martin
26-05-2011, 14:14
SAS har sin lounge i terminal B, mens din CO-flight går fra terminal C.

I Terminal C, finner du kun CO sine President Clubs, som man slipper inn i med Star Gold. Vet ikke hvordan de er med gjesting - antageligvis bare en. Evt. kan man også kjøpe dagspass for å komme inn.

Dag Viking
26-05-2011, 14:16
SAS og LH har lounge på EWR, men skal du videre med CO så er det kanskje greiest å prøve å komme seg inn i en PC siden de ligger i samme terminal. Med internasjonal billett og *AG så burde det kunne gå. Slikt gikk i alle fall fint i skyteam-tiden

VirreVapp
26-05-2011, 14:19
Vi får se. Vi er jo tilsammen 2 voksne og 2 barn; 1 business billett, 3 economy-billetter og jeg har 2 Star alliance gullkort..

Husker at LH i frankfurt var VELDIG strenge på at Star Alliance Gull kun fikk ta med EN gjeste i loungen...

Hickok
26-05-2011, 14:21
Dette er litt bingo. Jeg har fått med to gjester hos CO på EWR, og jeg har blitt nektet to gjester. I utgangspunktet har du kun krav på en gjest, selv om resten er familie.

VirreVapp
26-05-2011, 14:23
jeg får smile og bukke og nikke da, og legge frem business billett og to gull-kort og høre om de forbarmer seg over en sliten familie... :-)

Dag Viking
26-05-2011, 14:29
Vi får se. Vi er jo tilsammen 2 voksne og 2 barn; 1 business billett, 3 economy-billetter og jeg har 2 Star alliance gullkort..

Husker at LH i frankfurt var VELDIG strenge på at Star Alliance Gull kun fikk ta med EN gjeste i loungen...

Det er lov til å prøve seg, men i følge
http://www.continental.com/web/en-US/content/travel/airport/lounge/access.aspx
er det kun ved avgang på BF at du kan ta med hele familien. At du har to gullkort tviler jeg på har noe å si.

BårdK
26-05-2011, 14:36
Vi får se. Vi er jo tilsammen 2 voksne og 2 barn; 1 business billett, 3 economy-billetter og jeg har 2 Star alliance gullkort..

Ikke si at det er du som har biz-billett. Hvis det er kona di som er den andre voksne og hun må fly economy med barn må du fortelle meg hvordan du kommer unna med det.

VirreVapp
26-05-2011, 14:39
It's a first time for everything :-) Er ikke helt sikker på at jeg blir forann hele veien nei...
selv om jeg er 192 cm og hun 170 cm...

BårdK
26-05-2011, 14:57
Da har du en god unnskyldning. Selv er jeg kun 174, men har trøstet meg med at jeg har bedre plass enn andre når jeg flyr. Men nå holder jo ikke det lenger.....:cry:

Har nesten blakket meg på å frakte hele familen på biz til USA i juli av den enkle grunn at jeg ikke vil sitte bak. Kona sier det ikke gjør noe, og barna på 8 og 10 har god nok plass i et øko-sete. Kanskje jeg skal bli så feit at jeg kan bruke det som unnskyldning?

VirreVapp
26-05-2011, 14:59
I rettferdighetens navn; det er vel første gang familien flyr bak. Vi har vært 3 ganger i USA, Dubai, de store byer i Europa.. Alltid på Business, delvis vha poeng, delvis vha complimentary upgrades.. Så jeg synes ikke familien er ufint behandlet så langt :-)

Chriscross
26-05-2011, 15:00
jeg får smile og bukke og nikke da, og legge frem business billett og to gull-kort og høre om de forbarmer seg over en sliten familie... :-)

Det der tror jeg er den beste strategien, og har funket for andre steder.:)

BårdK
26-05-2011, 15:01
Nei, enig, synes de skylder deg en, og du burde få sitte foran i fred. God tur!

Discus
26-05-2011, 15:44
SAS og LH har lounge på EWR, men skal du videre med CO så er det kanskje greiest å prøve å komme seg inn i en PC siden de ligger i samme terminal.

SK/LH-loungen ligger etter security i den ene B-piren. Med andre ord kommer man ikke inn dit med mindre man har billett til et fly som går derfra, og PC er eneste mulighet.

OSLJW
26-05-2011, 17:12
SK/LH-loungen ligger etter security i den ene B-piren. Med andre ord kommer man ikke inn dit med mindre man har billett til et fly som går derfra, og PC er eneste mulighet.

Prøvde meg på dette selv på Lørdag uten hell. Endte med PC hvilket er ganske miserabelt sammenliknet med SK/LH loungen :(

TOS_EBG
01-06-2011, 00:52
Hvordan er det med lounge på A-terminalen?

Kommer med SK 907 på mandag og skal videre med AC Jazz (UA codeshare) til YUL og har et par timer å slå ihjel.

André Nalin
01-06-2011, 02:42
*A Lounger på EWR (plassering i parantes):
Continental (A2, C1 & C3) | Lufthansa (B3) | SAS (B3) | United Airlines (A1) + B

Du kan taste inn flyruter, billett-type og status-info her:
http://www.staralliance.com/en/benefits/lounges/lounge-finder/

Tilgang for gjester vil vel variere, men vil tro at sjansen er større hos LH og SAS enn i PC/RCC
-loungene til CO/UA - LH og SAS sine lounger er generelt bedre også.. snacksen de setter frem i Presidents Club er ikke akkurat noe å skryte av.

Martin
01-06-2011, 03:08
*A Lounger på EWR (plassering i parantes):
Continental (A2, C1 & C3) | Lufthansa (B3) | SAS (B3) | United Airlines (A1) + B

Du kan taste inn flyruter, billett-type og status-info her:
http://www.staralliance.com/en/benefits/lounges/lounge-finder/

Tilgang for gjester vil vel variere, men vil tro at sjansen er større hos LH og SAS enn i PC/RCC

Hvis han skal fly AC fra Terminal A, så er vel ikke SK og LH sine lounger noe alternativ?

André Nalin
01-06-2011, 04:09
Hvis han skal fly AC fra Terminal A, så er vel ikke SK og LH sine lounger noe alternativ?

Nei kanskje ikke for ham, men det virket som det var flere som lurte, så tenkte bare å ramse opp de som er på EWR.. og i tilfellet Terminal B der du har valg imellom UA sin lounge og LH/SK ville jeg gått for sistnevnte..
Og i tilfelle du har veeldig god tid skal det vel være mulig å gå gjennom sikkerhetskontrollen i hvilken som helst terminal så lenge du har en EWR-billett, gå i loungen og så airtrain over i 'din' terminal, og ny sikkerhetskontroll etterpå? Jeg gjorde det for et år siden da jeg hadde 6-7 timer layover, men det er mulig de har forandret på reglene siden da?

robertaas
08-12-2013, 22:06
og i tilfellet Terminal B der du har valg imellom UA sin lounge og LH/SK ville jeg gått for sistnevnte..
Du ville valgt loungen til SK over LH i terminal B? Loungene ligger rett ovenfor hverandre og jeg gikk inn i SAS-loungen og spurte hvilken lounge de ville anbefale, de anbefalte loungen til LH så nå sitter jeg i senator-loungen deres.

Discus
08-12-2013, 22:08
Du ville valgt loungen til SK over LH i terminal B?

Jeg leser svaret slik at han ville valgt LH/SK over UA ;)

robertaas
08-12-2013, 22:19
Jeg leser svaret slik at han ville valgt LH/SK over UA ;)
Det er jo separate lounger.

Martin
08-12-2013, 22:23
Det er jo separate lounger.

Men han ville fortsatt valgt en av de to framfor UA sin.

robertaas
08-12-2013, 22:44
Ser at jeg tydeligvis ikke uttrykker meg klart nok: Bør man velge loungen til Lufthansa eller SAS?

Discus
08-12-2013, 23:11
Ser at jeg tydeligvis ikke uttrykker meg klart nok: Bør man velge loungen til Lufthansa eller SAS?

De få gangene jeg har vært der så har LH sin vært å foretrekke fordi SAS sin har vært stappfull.

ILS2
08-12-2013, 23:18
De få gangene jeg har vært der så har LH sin vært å foretrekke fordi SAS sin har vært stappfull.
Jeg vet ikke når du var der sist, men LH har flyttet ut fra SK sin lounge og åpnet siden egen over gangen. Har ikke vært der selv, men det ryktes om bedre matutvalg hos LH.

Se dog opp for drager som vil prøve å jage deg tilbake til selskapet du flyr med, Star Gold eller ei. Unnskyldningen "We're full" er en klassiker.

Test ut LH sin og meld tilbake, Robert. Finn gjerne ut hva SK har gjort med det ekstra arealet de har fått tilgjengelig,

robertaas
08-12-2013, 23:38
Det så for meg temmelig likt ut i business-loungen og senator-loungen. Og til tider er det 10-15 person som står uten sitteplass. Av varmretter er det kylling-buljong, grønnsakssuppe og noen små harde vårruller som er frityrstekt til døde. Det er også varm eplekake, agurk-wraps og boller med ost og skinke. Det er også noen varianter av muffins, sjokoladekjeks, epler og pærer. Ikke akkurat stedet å spise middag, men noe småsnaks er det. De følger veldig opp med varsling av avganger.

Fant en stor dispenser meg god fersk juice av ukjent innhold.

Internett er ganske tregt. Tenkte fylle på med podcaster, men 20MB tar over 20 minutter å laste ned.

Chriscross
09-12-2013, 07:23
Robert, fløy du sas eller lh? Ikke noe problem å komme inn i senatorlounge? Spurte du ikke etter champis?

robertaas
09-12-2013, 09:57
Fløy SAS, har EBG. Hadde ingen problemer med å komme inn. Hun noterte ned flighten for å varsle meg så de hadde absolutt sett at jeg ikke fløy LH.

Drikker ikke sjampagnebrus.

Discus
09-12-2013, 17:49
Jeg vet ikke når du var der sist, men LH har flyttet ut fra SK sin lounge og åpnet siden egen over gangen. Har ikke vært der selv, men det ryktes om bedre matutvalg hos LH.

Det var i august, og da var maten bedre hos LH enn SK.

espeno
10-12-2013, 09:12
SAS sin lounge i Terminal B er et trist kapittel. Den er så til de grader overfylt når 904, 908 og 910 har avgang innenfor nesten samme tid at du knapt kommer inn døren. Jeg så nå på søndag at de gjør noe "ombygging" på et lite område der inne, men kan ikke helt se hvordan det skal øke kapasiteten noe nevneverdig.

ILS2
10-12-2013, 09:25
Jeg leste på et annet forum at det ikke var planlagt å benytte det ekstra arealet til å utvide loungen, men heller å bruke det til kontorer etc. Det må imidlertid presiseres at dette ikke er bekreftet informasjon, og jeg får inderlig håpe at den er feil. Når man gir tilgang til alle Plus, Business og Star Gold sier det seg selv at det er stappfullt i loungen.

Yeager
02-02-2014, 10:20
Finner ikke noen bedre tråd, så jeg spør her:
Neste uke flyr jeg med SAS til EWR, videre ttil MIA med en AA flight fra terminal A. Reisen er gjennomgående, bestilt hos SAS. Jeg har fire timer transfertid. Er EBG. Finnes da det en lounge jeg kan bruke?

jansimbad
02-02-2014, 10:45
Absolutt! Se vedlagt skjermdump fra Loungebuddy-appen. Oversikten viser hvilke lounger du har tilgang til som *A Gold-medlem.

Cecilie
02-02-2014, 10:48
Siden vedkomne flyr med AA så hjelper ikke EBG noe. Du er altså loungeløs med mindre du kjøper deg inn i en AA lounge.

jansimbad
02-02-2014, 11:16
Siden vedkomne flyr med AA så hjelper ikke EBG noe. Du er altså loungeløs med mindre du kjøper deg inn i en AA lounge.

Har man ikke tilgang til lounge uansett når man har gullkort, selv om man reiser med et annet flyselskap?

Discus
02-02-2014, 11:34
Har man ikke tilgang til lounge uansett når man har gullkort, selv om man reiser med et annet flyselskap?
Nei! (Du må ha billett med StarAlliance samme dag, noen ganger kommer du inn om du er inbound med StarAlliance) http://www.sas.no/EuroBonus/Om-EuroBonus/Medlemsnivaer/Gull/

Dvs. det kan funke i dette tilfelle, avhengig av om det er riktig lounge i den delen av terminalen vedkommende skal reise fra og de ikke slår krøll på seg i døra.

Yeager
02-02-2014, 12:55
Takk for svar :-) Jeg får da tydeligvis bare prøve meg fram litt. Overlever muligens uten lounge også... Men ved hjemreise fra EWR med SAS fra terminal B kan jeg også gå i LH loungen, sant!? ( er EBG)

Angrer jo litt på valg av ruten med AA connection da, men samtidig blir det første gang med dem, i de fine blanke flyene ;-). Så da er det kanskje verdt å miste lounge tilgang.

Fbu76
02-02-2014, 13:21
Vi flyr Economy EWR-OSL med UA 38. En har *AG og samboer har *AB. Vi flyr vel fra Terminal C? Noen som vet hvilken lounge? Regner med at begge kommer inn når vi reiser på samme billett? Er lounge hos UA bra, eller lønner det seg å gå et annet sted å spise?

Cecilie
02-02-2014, 13:51
Vi flyr Economy EWR-OSL med UA 38. En har *AG og samboer har *AB. Vi flyr vel fra Terminal C? Noen som vet hvilken lounge? Regner med at begge kommer inn når vi reiser på samme billett? Er lounge hos UA bra, eller lønner det seg å gå et annet sted å spise?


Ja UA38 går fra Terminal C. Du som *G kan gjeste inn en person i United Club. Det ligger en rett etter security. Den er helt grei. Gratis WIFI og litt snacks. Alkohol må man betale for.

Hickok
02-02-2014, 14:13
Skal du ha ordentlig mat, så ikke forvent å få det i United Club'en. Der får du, som Cecilie sier, kun snacks.

Fbu76
02-02-2014, 18:00
Skal du ha ordentlig mat, så ikke forvent å få det i United Club'en. Der får du, som Cecilie sier, kun snacks.

Er vel bare litt status å ha vært der. Jeg har jo slitt litt for dette kortet. Gjelder vel å få seg noe biff eller burger et annet sted før man boarder. Tror ikke middagen på flyet blir så mye å skrive rapport om heller.

Hickok
02-02-2014, 18:01
Ikke misforstå. Det er en bra plass, men ikke planlegg middagen der.

TGjr
02-03-2014, 07:20
Hei - jeg kommer inn med SK fra CPH og skal videre med UA til Miami. Har et stykke ventetid i NY, og kunne trenge noen tips hva som er den beste Lounge på innenriks US. Tror jeg har tilllgang til det meste så her er det bare å beskrive beliggenhet, og hva som er bra

Cecilie
02-03-2014, 08:09
Det er en UA Club i Terminal C. Der kommer du inn gratis om du har Star Gold (men ikke UA Premier Gold)
Den er ikke spesielt bra på noen som helst måte. De har f.eks ikke fiskeboller der :P Men det er gratis wifi og du kan ta noen kjeks å tygge på og drikke gratis brus og vann.

Tror ikke jeg har sett andre lounger i terminal C?

LN-MOW
02-03-2014, 08:11
Dine valgmuligheter er uansett begrenset, da loungene ligger i flyselskapenes 'egne' områder og vil være upraktiske å nå når du reiser UA.

TGjr
02-03-2014, 08:22
UA flyr jeg First innenriks - er det en First lounge ?

LN-MOW
02-03-2014, 08:23
Nei - First gir ikke rett til lounge innenriks.

Hickok
02-03-2014, 15:27
Dine valgmuligheter er uansett begrenset, da loungene ligger i flyselskapenes 'egne' områder og vil være upraktiske å nå når du reiser UA.

Du slipper vel ikke inn der heller? Tror du kun slipper inn i den terminalen du skal i, altså C i dette tilfellet antar jeg. Da er alternativet UA Club.

SQ 777
02-03-2014, 15:46
He, He , ikke noe spes å spise, men er du sulten og gidder ikke gå ut, ta en kopp med rosiner med brun og hvit sjokolade belegg... Da blir du raskt mett...:colgate:

matsh
02-03-2014, 19:20
Det er en UA Club i Terminal C. Der kommer du inn gratis om du har Star Gold (men ikke UA Premier Gold)
Den er ikke spesielt bra på noen som helst måte. De har f.eks ikke fiskeboller der :P Men det er gratis wifi og du kan ta noen kjeks å tygge på og drikke gratis brus og vann.

Tror ikke jeg har sett andre lounger i terminal C?

Mener de skal ha to United Club i terminal C? Den ene med litt fler amenities enn den andre (dusj osv).

orhel
02-03-2014, 19:32
Stemmer at det er to i C

http://www.staralliance.com/assets/doc/global/pdf/airportmaps/EWR_map.pdf

darkcho
02-03-2014, 19:50
Korrekt, en stor og en litt mindre. Relativt like, men som sagt den ene med litt mer stash enn den andre.

Hickok
02-03-2014, 19:57
Korrekt, en stor og en litt mindre. Relativt like, men som sagt den ene med litt mer stash enn den andre.

Men viktig likevel ikke å la seg lure av "litt mer stash". Man er fortsatt temmelig langt unna en oase! :)

Fbu76
03-03-2014, 00:49
Korrekt, en stor og en litt mindre. Relativt like, men som sagt den ene med litt mer stash enn den andre.

Hvem har mest stash? Skal teste i morgen før UA38.

matsh
03-03-2014, 01:13
Hvem har mest stash? Skal teste i morgen før UA38.

Det må bli den ved C120, rett til venstre etter security.

SASDC8
03-03-2014, 09:04
Skal fly UA buinessfirst til SXM for første gang på en god stund, og da har man vel tilgang til lounge? Vi er begge SK*G så kommer vel inn uansett tenker jeg, men slik jeg forstår det er samme loungen(e) for domestic som internasjonale flighter? Ergo er fordelen med lounge Free Wifi og det er det?

Ser av diverse UA forum at de anbefaler at man spiser før lounge og flight, så tenker det blir en stopp på en eller annen cafè i stedet i terminal C.

Fbu76
03-03-2014, 23:56
Sitter i United Club på EWR nå. Det er den som ligger ute ved C1. Ingen mat. Kun snacs og kaffe. En stor bar der det er bare å bøtte innpå. Koster ingen ting. Fri WiFi. Skal prøve å karre meg over til den ved gate 120 også. Stor luftig og fin.
Rettelse: Husets sprit, amerikansk øll og to sorter vin er gratis. Resten koster en rimelig penge.

Da har jeg forflyttet meg over i United Club som ligger ved gate 120 i Terminal C. Ligger lengst unna avgang til Oslo. Like stor som den andre og samme utvalg. Bedre for spottere, da denne ligger ut mot gatene.

mcduck
04-03-2014, 01:49
Sitter i UA Club på C120 nå. Ingen strømadaptere til utlåns her. Syntes godt de kunne hatt enten adaptere eller 110v runde plugger. Ellers en veldig grei lounge, mat hadde gjort den veldig mye bedre.

SQ 777
30-03-2014, 07:37
Kun Premium alkohol mot betaling....;)

peterfox
30-03-2014, 11:12
Kun Premium alkohol mot betaling....;)


Så gintonic er gratis ?

SQ 777
30-03-2014, 11:25
Vel, har kun tatt vin, men så vidt jeg forstår ( uten å garantere ) viste hylla på ORD sist søndag det de kaller Premium Brands, vin og sprit... Så hva på spritsiden vet jeg ikke...

De har nå betaling for godt øl , $ 3, men gratis er fortsatt Miller light etc..

JoeW
30-03-2014, 12:49
Så gintonic er gratis ?

Spørs vel om du vil ha mid/top shelf. Well drinks er vel fortsatt gratis?

raider66
08-06-2015, 21:06
Hei! Har jeg som EBG-medlem tilgang til lounge i SEA, f.eks United eller andre? Noen som vet noe om dette her inne?

Beste hilsen Espen

Hickok
08-06-2015, 21:10
Hei! Har jeg som EBG-medlem tilgang til lounge i SEA, f.eks United eller andre? Noen som vet noe om dette her inne?

Beste hilsen Espen

Om du flyr med et Star Alliance selskap, så har du tilgang, ja. I praksis betyr dette United Club.

Someone
08-06-2015, 21:10
Så lenge du reiser med United eller andre Star Alliance-selskaper så ja.

raider66
08-06-2015, 21:13
Takk skal du ha Hickok!! Jeg flyr United til EWR. Er den vanskelig å finne, eller er det flere å velge i? Har ikke vært i SEA på mange år og er derfor svært lite kjent....

Espen

Herlov
08-06-2015, 21:16
United Club, ja ... Kanskje du får deg et glass brus og en porsjonspakket kjeks, hvis du er heldig. ;)

Hickok
08-06-2015, 21:24
Takk skal du ha Hickok!! Jeg flyr United til EWR. Er den vanskelig å finne, eller er det flere å velge i? Har ikke vært i SEA på mange år og er derfor svært lite kjent....

Espen

Nei, ikke vanskelig i det hele tatt. Husker jeg rett, så er det skiltet til den.

raider66
08-06-2015, 21:36
Takk skal du ha! Er ikke så veldig opptatt av serveringen. Er mer ute etter å sitte litt stille og rolig ifm en tidlig morgenavgang. Planlegger å sjekke ut United Club og så får vi se ;-)

Espen

Glean EBG
08-06-2015, 22:09
Stille og rolig, da ville jeg funnet et annet sted har vert stapp fult og vanskelig ofinne sitteplass når jeg har vert der.

dc-8-63
08-06-2015, 22:36
Takk skal du ha Hickok!! Jeg flyr United til EWR. Er den vanskelig å finne, eller er det flere å velge i? Har ikke vært i SEA på mange år og er derfor svært lite kjent....

Espen

Den er velig lett aa finne, den ligger i 2 etg paa skraa overfor Gate A9 - den er som regel ganske rolig (det er Terminal A ogsaa).

Skal du fly videre Internasjonalt samme dag fra EWR med UA ? Du har nemlig ikke adgang til lounge "bare" med EBG naar du fly Domestic (har selv sittet endel timer paa SFO uten Lounge adgang som UA Platinum paa vei til eller fra Honolulu).

Martin
08-06-2015, 22:39
Skal du fly videre Internasjonalt samme dag fra EWR med UA ? Du har nemlig ikke adgang til lounge "bare" med EBG naar du fly Domestic (har selv sittet endel timer paa SFO uten Lounge adgang som UA Platinum paa vei til eller fra Honolulu).

Har man Star Gold hos UA har man ikke adgang med ren domestic-billett, men har man "ikke-amerikansk" Star Gold, skal man få adgang uansett.

Someone
08-06-2015, 22:39
Den er velig lett aa finne, den ligger i 2 etg paa skraa overfor Gate A9 - den er som regel ganske rolig (det er Terminal A ogsaa).



Skal du fly videre Internasjonalt samme dag fra EWR med UA ? Du har nemlig ikke adgang til lounge "bare" med EBG naar du fly Domestic (har selv sittet endel timer paa SFO uten Lounge adgang som UA Platinum paa vei til eller fra Honolulu).


Nå gjelder det vel andre regler for EBG og andre Star-kunder enn UA kunder? Husker jeg rett og etter min erfaring så slipper man inn med EBG uansett, mens derimot enkelte av UA sine egne medlemmer ikke slipper inn?

dc-8-63
08-06-2015, 23:05
Har man Star Gold hos UA har man ikke adgang med ren domestic-billett, men har man "ikke-amerikansk" Star Gold, skal man få adgang uansett.

Det er nok ikke slik lengre - dette er i fra Star Alliance Lounge Finder, den er litt uklart skrevet, men det er min erfaring at det praktiseres kun adgang ved Internasjonale Avganger - Singapore Airlines gav heller ikke adgang til Star Gold i SFO uten Internasjonal Avgang samme dag

LN-MOW
09-06-2015, 06:42
Det finnes også to 'The Club' kjøpelounger. Har ikke vært i de i SEA, men tilsvarende i ATL er veldig bra.

http://www.theclubairportlounges.com/club-SEA.html

JoeW
09-06-2015, 17:55
Det er nok ikke slik lengre - dette er i fra Star Alliance Lounge Finder, den er litt uklart skrevet, men det er min erfaring at det praktiseres kun adgang ved Internasjonale Avganger - Singapore Airlines gav heller ikke adgang til Star Gold i SFO uten Internasjonal Avgang samme dag
Min erfaring fra SFO er motsatt. Utklippet du viser skriver jo "United Star Alliance Gold" -- jeg kom fint inn i SFO i april med EBG for retur til New York.

SAS_flyer
09-06-2015, 19:13
Min erfaring fra SFO er motsatt. Utklippet du viser skriver jo "United Star Alliance Gold" -- jeg kom fint inn i SFO i april med EBG for retur til New York.
Aldri hatt problem innenriks i USA med Star Gold. UA Star Gold kommer kun inn ved internasjonalt derimot.

tadagast
31-08-2015, 19:01
Hei
Finn ikkje svar på denne så prøver her.
Flyr tilbake med 2 kameratar på økonomibillett hos SAS fra EWR til CPH. Hadde tenkt å prøve senatorloungen på terminal B (eg er EBG, men ingen av kameratane har status), men lurer på kor streng kontroll det er der? Blir alle boardingpass, gullkort manuelt sjekka? For dei som har erfaring, kva er sjansen for å få med to kameratar inn i senatorloungen? Er sjansen ev. bedre i SAS loungen?

Are G
31-08-2015, 19:56
Lufthansa er generelt sett veldig strenge på antall gullkort.
Kun 1 gjest. Jeg tror sjansen er mye større for innpass på SAS loungen, alternativt er det kanskje mulig å kjøpe seg inn hos SAS.

Vil også tro at man har større sjanse om man er tidlig ute og det er lite folk i loungen..

tadagast
31-08-2015, 22:44
Takk for svar. Då får vi prøve begge plassar

Chriscross
01-09-2015, 09:08
Kan man kjøpe inngang i sas-lounger utenfor Skandinavia?

Sundet81
01-09-2015, 09:16
Kan man kjøpe inngang i sas-lounger utenfor Skandinavia?

I alle fall på EWR før loungen fylles opp for kveldsavgangene. Har sett flere gjøre det.

Tornerose
01-11-2015, 12:30
Sist vi var på SFO satt vi i United bussinesslounge før hjemreise. Finnes det andre lounger som er bedre? Har EBD og Amex platinum.

Henrik C
01-11-2015, 13:10
På den internasjonale terminalen ligger det to lounger rett innenfor United sin RCC, det er EVA Air og Singapore sine. De har imidlertid ganske begrenset åpningstid, men jeg fløy med United til Frankfurt og da var én av de åpne - men jeg husker ikke hvilken. De har imidlertid mat og god drikke du ikke trenger å betale for, så hvis du finner plass er det et veldig mye bedre valg enn UA.

Tornerose
01-11-2015, 13:14
På den internasjonale terminalen ligger det to lounger rett innenfor United sin RCC, det er EVA Air og Singapore sine. De har imidlertid ganske begrenset åpningstid, men jeg fløy med United til Frankfurt og da var én av de åpne - men jeg husker ikke hvilken. De har imidlertid mat og god drikke du ikke trenger å betale for, så hvis du finner plass er det et veldig mye bedre valg enn UA.

Takk, da skal jeg sjekke ut det. Ser jo at Amex har en lounge også, men den ligger ikke i samme terminal ser det ut for...

Chriscross
02-11-2015, 09:26
Mulig det går an å gå airside til den Amex loungen selv om annen terminal. Ikke vært der selv, men den skal være riktig så bra.

Tornerose
02-11-2015, 09:46
Mulig det går an å gå airside til den Amex loungen selv om annen terminal. Ikke vært der selv, men den skal være riktig så bra.

Takk, skal sjekke det ut👍