PDA

View Full Version : Gode bagasjeregler til Asia?


simenjw
15-05-2011, 22:45
Skal flytte til Kina og Beijing til høsten og ser for øyeblikket på billetter dit som gir meg mest mulig bagasjeplass for pengene. SAS har jo en smart løsning med 23 + 23 kg for en liten avgift, men siden turen går enveis nå over i første omgang og SAS krever blod og tårer for enveis interkontinentalt er jeg på utkikk etter alternativer.

Noen som vet om noen andre selskaper som har tilsvarende eller andre gunstige bagasjeregler, som tillater en kar å ta med seg litt ekstra i kofferten(e)?

meliiis
15-05-2011, 22:55
Sidenote: Nå er det jo ikke forbudt og bestille tur-retur billett, også kaste returbilletten da.. :)

JoeW
15-05-2011, 23:02
Jeg kan egentlig ikke tenke meg noe flyselskap som tilbyr (levlig) enveisprising til Asia?

Bizflyer
15-05-2011, 23:23
Du kan jo også vurdere å sende baggasjen med SAS cargo hvis du skal ha med en del mer enn vanlig. Det kan være billigere enn å betale overvekt.

Men som det blir sagt her bør du nok heller se på å kjøpe en billig tur/retur enn å kjøpe enveisbillett, hvis du da ikke har tenkt å finne lavprisselskaper hele veien og ende opp med 8 leg eller noe slikt fra Norge til PEK.

BF:cool2

espenlok
16-05-2011, 00:08
Du kan vel få enveis-billetter med Aeroflot fra OSL til PEK for rundt 3000 kr hvis du er litt fleksibel på dato. Men hvor mye bagasje du får med da vet jeg ingenting om...

Superhai
16-05-2011, 02:15
Du kan vel få enveis-billetter med Aeroflot fra OSL til PEK for rundt 3000 kr hvis du er litt fleksibel på dato. Men hvor mye bagasje du får med da vet jeg ingenting om...

Nybookinger med SU har piece concept, og ganske likt SAS sitt. 1pc for billigste economy class, 2pc for dyrere, og 3pc for business.

A346
16-05-2011, 09:20
Jeg går ut i fra det er Y-billett vi snakker her.

ANA tilbyr 2x23 kg til/fra Asia: http://www.ana.co.jp/wws/japan/e/asw_common/guide/baggage_rule_2011/

Et annet alternativ kan være EK som tibyr 30 kg.

jefi99
16-05-2011, 10:52
Jeg kan egentlig ikke tenke meg noe flyselskap som tilbyr (levlig) enveisprising til Asia?

Air Berlin sælger oneway til Asien. Men har ikke særligt gunstige bagageregler...

simenjw
16-05-2011, 12:40
Mange gode innspill her, takk alle sammen. Sjekker ut Aeroflot og mulighetene der. Alltid kjekt med seks timers venting i Moskva.

Blir sikkert et par hjemreiser i tiden fremover og. For prøve ut litt ulike selskap så det blir noen trip-reports av det litt mer eksotiske slaget.

Basse-HAU
16-05-2011, 17:22
Sidenote: Nå er det jo ikke forbudt og bestille tur-retur billett, også kaste returbilletten da.. :)

Men et det ikke noen regler som gjelder her at flyselskapene kan omprise billetter om en kutter noen leg/retur?

BårdK
16-05-2011, 17:33
Jeg ville ha vurdert en fleksibel billett slik at du kan justere returen om du skal noen turer til hjemlandet.

Discus
16-05-2011, 17:48
Men et det ikke noen regler som gjelder her at flyselskapene kan omprise billetter om en kutter noen leg/retur?

Står med liten skrift en plass at de kan gjøre det, men gjøres vel sjelden i praksis av "siviliserte" selskaper. Vil tro de evt. går til regress mot reisebyrå el.l. dersom de oppdager at de bevisst booker slike billetter for kunder.

Redcap
16-05-2011, 21:38
Alltid kjekt med seks timers venting i Moskva.


Really? Trodde SVO var trasige greier.