View Full Version : Oppe eller nede på UA Boeing 747 (biz)
Har en reise SFO-PVG med UA og businessklasse. Flyet har førsteklasse foran nede, og business både nede og oppe. Ser jo litt roligere ut opp med færre seter enn nede på biz, noe tips om hva jeg bør velge?
bgo-flyer
30-01-2011, 14:04
Best benplass nede i følge seatguru.com :)
link: http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_747-400_B.php
Naa er det sjelden at beinplassen er dirkekte avgjörende paa buisnessclass. Der er den stort sett tilstrekkelig uansett. Det er ofte andre faktorer som er avgjörende, som om det er kun to rader i en minikabin, eller at en ikke faar mer trafikk enn nödvendig forbi en. Upperdeck gir en slags fölelse av privatjet, ettersom det er faa folk der oppe. Kan väre verdt litt det ogsaa.
Ja, det var noe slikt jeg tenkte, Hickok. Benplassen er ikke noe problem med mine 174 cm.
Ja, det var noe slikt jeg tenkte, Hickok. Benplassen er ikke noe problem med mine 174 cm.
Du faar vente til vaar utsendte flygende hos UA, Tommy777, vaakner. Han er nok den her paa forumet som har flest turer i C med UA 747 vil jeg tro.
Naa er det sjelden at beinplassen er dirkekte avgjörende paa buisnessclass. Der er den stort sett tilstrekkelig uansett. Det er ofte andre faktorer som er avgjörende, som om det er kun to rader i en minikabin, eller at en ikke faar mer trafikk enn nödvendig forbi en. Upperdeck gir en slags fölelse av privatjet, ettersom det er faa folk der oppe. Kan väre verdt litt det ogsaa.
UA har omtrent samme inndeling som BA har på 747, så jeg kan dele erfaringer fra BA. Fordelen oppe er at det er "vinduskarm" som man benyttes til å sette ting i (evt. skap til å putte ting i), mer privat følelse.
Ulempen oppe er at det ofte er varmere der (hvis de ikke er flinke til å kompensere for varmen som stiger opp) og at det er mye mer vindstøy enn nede. Bagsjehyllene er også vesentlig mindre pga. krummingen av taket. (Standard trillekoffert på langs dersom den ikke er for tykk)
Når det gjelder UAs seter og kabin regner jeg med at andre kommer på banen.
Flying-news
30-01-2011, 21:57
Litt ot, men det passer vel inn i denne tråden.
På linken bgo-flyer postet over her, ser man at flere av biz-setene har små sirkler over seg, mens andre har dem under. Vil det si enkelte er "feil" vei, og andre "riktig" vei? Har sett det flere ganger. Har prøvd å søke meg frem til bilder, men da finner jeg gamle/retro-maskiner fra 60-70-tallet... Og det var vel også på den tiden det var normalt med sittegrupper og flere seter som "facer" hverandre i biz og first?
...
På linken bgo-flyer postet over her, ser man at flere av biz-setene har små sirkler over seg, mens andre har dem under. Vil det si enkelte er "feil" vei, og andre "riktig" vei? Har sett det flere ganger. Har prøvd å søke meg frem til bilder, men da finner jeg gamle/retro-maskiner fra 60-70-tallet... ..
Hvorfor ikke bare slå opp hos de som står bak konseptet?
http://www.united.com/page/article/0,6867,1935,00.html
Synes det ser litt feil ut å sitte med med ryggen i "feil kjøreretning" men det er vel ett tiltak for gjøre setene mer private...
Synes det ser litt feil ut å sitte med med ryggen i "feil kjøreretning" men det er vel ett tiltak for gjøre setene mer private...
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
Det å sitte feil vei merkes kun ved taxi, takeoff og landing. Jeg synes det er mer spsielt å sitte på skrå ("fiskebeinsmønster") i de fasene av flygingen.
Tja, siden nose pitch'en vel er rundt 6-7% (?) for level flight, så er det iallefall med flat beds sannsynligvis bedre å ligge mot "kjøreretningen"?
Min erfaring fra diverse baklengsturer med BA er at det er tilfelle, ja.
Stemmer, så man blir faktisk liggende med hode oppover istedet for nedover. Bortsett fra at en fly typisk har en pitch på 2 grader ;)
Dag Viking
31-01-2011, 18:14
2-4 grader er mer normalt, men det kommer an på vekt, høyde (density) og fart(indikert). Edit: egentlig EAS, ikke indikert, men da snakker vi flisespikkeri.
2-4 grader er mer normalt, men det kommer an på vekt, høyde (density) og fart(indikert).
OK. De gangene jeg har vært i (B747 og B777) simulator så har pitch'en ligget rundt 6-7%, men da har jeg stort sett fløyet i 3-5000 fot (om det skulle ha noe å si) med dertilhørende lav hastighet. Jeg gjør bare som jeg blir fortalt da....:)
Tommy777
02-02-2011, 02:05
Oppe any time of the week. Har reist i biz oppe og nede mange ganger og nede er pyton.
Oppe er det privat, bedre service, pitch er den samme, setene er 100% lay flat.
Takker, Tommy777. Da har jeg valgt sete oppe.