PDA

View Full Version : Amtrak NYC-Boston?

Chriscross
11-11-2010, 14:15
Noe jeg bør tenke på før jeg booker Amtrak mellom disse byene? Noen som har erfaring?

Er det noen lcc alternativer fra ewr til Boston om jeg allikevel ønsker fly denne helgen?

Discus
11-11-2010, 14:22
Brukte Amtrak EWR-WAS-NYC i sommer. Har helt glimrende, kostet USD49 hver vei. Prisen er som her hjemme, høy i rushtiden og tett opptil avreisedagen. Artig å se litt fra bakkenivå når man forflytter seg, og stillevogn (NB! Ikke bruk telefon/musikkspiller!) som var behagelig stille. Kaffe og litt å bite i var til salgs i kafe-vogna.

Turen tar rundt 3 timer og toget stopper på EWR så det var bare å ta hotellshuttelen til Terminal C og så hoppe på AirTrain til stasjonen. Der scannet jeg strekkoden fra bestillingen og ut kom togbilletten til WAS. Det er "reserved seating" på den måten at de ikke selger flere billetter enn det er sitteplasser i toget, men man har ikke fast sete. Gikk langt frem på plattformen da jeg tenkte det var greit å starte i enden og navigere seg gjennom toget i tilfelle det var lite ledige plasser. Kom med en gang inn i stillevogna (ja, nesten en selvmotsigelse skulle man tro - amerikanere og stillevogn!) og den funket helt supert - det var stille. http://forum.scanair.no/showthread.php?t=70288

Forøvrig en Boston-rapport:
http://forum.scanair.no/showthread.php?t=52377

Tommy777
12-11-2010, 06:15
JetBlue flyr fra Newark til Boston fra 39 dollar hver vei. Tog er treigt i USA og kun for spesielt interesserte. Hadde en kollega som tok toget fra NYC til ett moete vi hadde i DC i dag. Han reiste vel ca. kl 0700 og var ikke fremme foer nesten kl 1100

gustavf
12-11-2010, 07:30
Noe jeg bør tenke på før jeg booker Amtrak mellom disse byene? Noen som har erfaring?

En ting er å huske på at du havner på rett stasjon. Amtrak går fra Penn station i NYC til South station i Boston. Det er også en del pris- og hastighetsforskjell på Acela Express og togene som ikke er eksprestog. Jeg har tatt Amtrak DC-NYC, men ikke videre nordover, og synes det var en grei og effektiv måte å reise på.

Chriscross
12-11-2010, 16:07
JetBlue flyr fra Newark til Boston fra 39 dollar hver vei. Tog er treigt i USA og kun for spesielt interesserte. Hadde en kollega som tok toget fra NYC til ett moete vi hadde i DC i dag. Han reiste vel ca. kl 0700 og var ikke fremme foer nesten kl 1100

Desverre ikke før i 2011.:(

Martin
12-11-2010, 16:17
Prøvde selv toget fra NYC til WAS i sommer, og syntes det var helt greit. Mtp. at man slapp å komme seg ut til en flyplass, sjekke inn, stå i security-kø, vente på boarding, boarde, fly, lande, hente bagasjen, og så komme seg til sentrum i WAS, så var det helt greit å bare ta en kjapp taxi ned til Penn Station, vente litt på toget, sette seg, og der sitter man til man er fremme litt over 3 timer etterpå. Jeg skal ikke påstå at det er raskere, men jeg opplevde det som mer behagelig.

LNv22
12-11-2010, 19:51
Jeg har brukt Acela Express mellom Penn Station og Union Station i DC, synes det var meget effektivt og behagelig på en tur med ellers mye flyvning..

Trent600
12-11-2010, 21:39
Tok Acela fra NYC til Boston og syntes det var veldig bra og kommer til å bruke det igjen. Eget venteomerådet på Penn Station med gratis WiFi. Gode seter på toget, mulighet for å kjøpe mat og det var i hvert fall gratis WiFi i restaurantvognen.

Både i NYC og Boston bodde jeg slik at jeg kunne spasere til hotellet så det var vel omtrent fire timer fra dør til dør. Merk at det er flere stopp i Boston, så sjekk hvilket stopp som passer best for der du skal bo.

petter380
29-01-2016, 21:12
Bumper denne forsiktig.

Hvor lenge før mener DU man bør bestille togbilleten? Antar togene midt på dagen er litt mindre hektiske, eller?

Discus
29-01-2016, 22:07
Bumper denne forsiktig.

Hvor lenge før mener DU man bør bestille togbilleten? Antar togene midt på dagen er litt mindre hektiske, eller?
Prisene er som med fly. Tikker oppover etter hvert og avhengige av belegg så det blir jo samme avveining som med fly

MountainDew
30-01-2016, 11:32
Tok tog fra Seattle til Vancouver i 2014. Meget hyggelig :up:

petter380
30-01-2016, 11:59
Prisene er som med fly. Tikker oppover etter hvert og avhengige av belegg så det blir jo samme avveining som med fly

Ok, takk for info! Det gjelder ikke alle landbaserte transportmåter nemlig :)