View Full Version : Icelandair utvider fra Værnes
Jumbojet
26-08-2010, 08:39
En gladmelding for alle trøndere og omegn.
Icelandair utvider sin sommerrute fra Værnes, fra to til tre flyvninger, samtidig som ruten vil gå en måned lengre enn i 2010.
http://www.adressa.no/forbruker/reiseliv/article1522329.ece
Gode nyheter for reiseglade Trøndere!
Hvordan er egentlig rutetidene i forhold til transfer til USA og direkte forbindelse videre?
Legger merke til dette også:
Men det kan bli enda bedre. Til Adresseavisen i starten av juni sa Icelandairs Bjørn Tore Larsen:
- Vår langsiktige ambisjon er å gjøre ruten helårlig.
Gode nyheter for reiseglade Trøndere!
Hvordan er egentlig rutetidene i forhold til transfer til USA og direkte forbindelse videre?
Uten at jeg "gidder" å sjekke rutetabellen, så er jo hele Icelandairs konsept basert på transfer i BIKF mellom Europa og Nord-Amerika-flightene og vice versa.
Avgang TRD er kl 15, dermed god connection til FI's rutenett fra KEF til US.
Avgang TRD er kl 15, dermed god connection til FI's rutenett fra KEF til US.
Skulle vært interessant å vite om mange av passasjerene benytter denne muligheten i stedet for å fly fra TRD via CPH eller AMS???
Kjempebra.:D Jeg reise selv TRD-KEF-BGO-TRD med Icelandair i juni. Maskinen var så og si full, og det så ut som minst halvparten hadde TRD som utgangspunkt/destinasjon. :up:
Kjempebra.:D Jeg reise selv TRD-KEF-BGO-TRD med Icelandair i juni. Maskinen var så og si full, og det så ut som minst halvparten hadde TRD som utgangspunkt/destinasjon. :up:
Ingenting er bedre enn fulle fly. Får håpe det ikke bare gjaldt dine avganger. Øker de på Bergen og da mon tro?
De er velkomne til TOS også!
Kommer den tredje flygningen også til å gå innom BGO, eller blir det kun KEF-TRD-KEF?
Kommer den tredje flygningen også til å gå innom BGO, eller blir det kun KEF-TRD-KEF?
Hva så med SVG?
Fløy BGO-SVG-KEF og KEF-BGO (som skulle videre til TRD) i sommer. Fullt hus begge veier, og det så ut som TRD og SVG hadde minst halvparten. Regner med de fortsetter med samme opplegg som i år, da blir det vel snart daglig til BGO.
Kommer den tredje flygningen også til å gå innom BGO, eller blir det kun KEF-TRD-KEF?
Ref min tidligere kommentar;
...så er jo hele Icelandairs konsept basert på transfer i BIKF mellom Europa og Nord-Amerika-flightene og vice versa.
..vil jeg vel tro at konseptet opprettholdes.
Hvis man tar en titt på BIKF sine sider (http://www.kefairport.is/English/), ser man at Icelandairs innkommende fra Nord-Amerika kommer innenfor 30 minutter:
27. Aug FI614 New York JFK 06:20
27. Aug FI656 Minneapolis St Paul Intl 06:20
27. Aug FI602 Toronto Lester B Pearson 06:25
27. Aug FI630 Boston Logan Intl 06:30
27. Aug FI680 Seattle Tacoma Intl 06:45
Alle utgående til Europa - 1 time senere:
27. Aug FI520 Frankfurt Main 07:25
27. Aug FI542 Paris Charles De Gaulle 07:40
27. Aug FI450 London Heathrow 07:40
27. Aug FI204 Copenhagen 07:45
27. Aug FI306 Stockholm Arlanda 07:50
27. Aug FI318 Oslo Gardermoen 07:50
27. Aug FI342 Helsinki Vantaa 07:55
27. Aug FI502 Amsterdam Schiphol 07:55
27. Aug FI436 Manchester\Glasgow 08:00
26. Aug* FI326 Bergen Flesland\Trondheim Vaer 08:00
27. Aug FI206 Copenhagen 08:15
Innkommende fra Europa:
27. Aug FI451 London Heathrow 15:00
27. Aug FI503 Amsterdam Schiphol 15:10
27. Aug FI205 Copenhagen 15:10
27. Aug FI307 Stockholm Arlanda 15:20
27. Aug FI319 Oslo Gardermoen 15:25
27. Aug FI521 Frankfurt Main 15:35
26. Aug* FI326 Bergen Flesland\Trondheim Vaer 15:35
27. Aug FI207 Copenhagen 15:40
27. Aug FI436 Manchester\Glasgow 15:40
27. Aug FI543 Paris Charles De Gaulle 15:45
27. Aug FI343 Helsinki Vantaa 15:55
Utgående til Nord-Amerika:
27. Aug FI657 Minneapolis St Paul Intl 16:35
27. Aug FI681 Seattle Tacoma Intl 17:00
27. Aug FI631 Boston Logan Intl 17:00
27. Aug FI615 New York JFK 17:00
27. Aug FI603 Toronto Lester B Pearson 17:00
Innimellom er det et par slengere til bl.a. Oslo, København osv. Konseptet er likevel rimelig klart.
Derfor er det kanskje en fordel for Icelandair å ha flyene "ute" i lengre tidsperioder (altså flere legger før de kommer tilbake til BIKF), fremfor å hente passasjerene med direktefly sånn at de ankommer BIKF på ugunstige tidspunkt.
Forutsatt at flesteparten av passasjerene til/fra de nevnte ENZV, ENBR og ENVA er transfer til/fra Nord-Amerika naturligvis..
Takk for en glimrende oppsummering Bamseh. Veldig bra og det viser at FI har en meget effektiv modell for transfer ute på Island :)
STARSHIP 2
27-08-2010, 14:07
De er velkomne til TOS også!
Etter samme prinsippet, dvs. via ENBO :)
Da hadde de fått to ekstra passasjerer til vintern hvertfall :)
Jeg liker dette, og skal teste ut en reise fra TRD med FI så snart jeg bare får ryddet plass i budsjettet :)
E!
Flying-news
28-08-2010, 01:09
Flott med utvidelse på TRD! FI frister! Og mange takk til Bamseh for glimrende oversikt!