PDA

View Full Version : Fleksibilitet på fleksible billetter

Martin
13-07-2010, 21:10
Dumt spørsmål her, men satt og kranglet diskuterte det med en kamerat.

La oss si at man bor i SVG, og skal til TRD, og booker SK via OSL begge veger. La oss si at dette er en jobbtur, og turen avsluttes på fredag. På veg tilbake, finner man ut at man vil benytte helgen til å besøke bekjente i Oslo, og vil derfor fly TRD-OSL på den fredagen som opprinnelig er booket, men så utsette siste flighten fra OSL-SVG til søndagen.

Muligens et dumt spørsmål, men jeg klarte rett og slett ikke svare vedkommende.

LCH78
14-07-2010, 00:03
Nå så ikke jeg noe spørsmål her da :) Men meg bekjent så skal ikke det være noe problem da, så fremt billettene er fleksibel da. Om hvordan det funker i praksis skal ikke jeg si noe om :)

Morten
14-07-2010, 02:00
men da kommer man til poenget med transfer flight, og stop-over, så TRD-OSL blir igjen en enkelt billett, og OSL-SVG en egen billett,og prisen blir en annen, mens utreisen er en no-stopover, SVG-OSL-TRD. :)

Discus
14-07-2010, 10:34
Hvis det er en reel situasjon (har/skal kjøpe billett) så bruk chaten til SAS for å spørre kanskje?

FestiVal
14-07-2010, 13:34
Her er det bare å cnl returen og booke den om til ønsket strekning. Prisen vil bli nesten den samme, bare at du får mer tax til avinor grunnet en extra stopover...

PSC TOS
14-07-2010, 14:40
Staten skal ha 60 kr pluss 8% mons for et slikt stunt.
Men det spørs jo om noen tar seg bryet med å innkassere dette..

Utflyttet
14-07-2010, 16:22
Martin, så lenge stoppet er udner 24 timer er det en transfer og samme prisen, etter dette må det bookes som to seperate strekk. Jeg har sort belt i å bruke transfer for det det er verdt. :)

-A