Someone
28-01-2010, 18:49
En aldri så liten KLM-sketsj inspirert trådtittel der men de som leser den bør skjønne hvorfor.
Etter 1. A Swiss Experience (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58377), 2 It's on (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58436), 3. DC-9 Safari gjennom Rustbeltet (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58453), 4. G&T-Expressen (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58522) og 5. Continental Breakfast (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58529) var det tid for siste turen: Houston-Frankfurt-Oslo
Men planlagt avgang fra IAH 16:25, og ingen planer for dagen tok man seg god tid om morgenen. Etter å ha sett en hysterisk versjon av Ungkaren, om Frank som bodde i kjelleren hos foreldrene ble det ut for å få seg litt frokost med LN-FHU, før vi måtte Martin og PC i resepsjonen litt før 1, hvor Martin allerede hadde bestilt transport til flyplassen. Sjekket ut og satte meg i et av "kapteinssetene" i Suburbanen som skulle ta oss ut til flyplassen.
Lite trafikk så turen gikk greit og ble satt av foran BA sitt område til resten av følge skulle reise med dem. Tuslet bort til LH innsjekk og fikk beskjed om at flyet var ca 1,5t forsinket pga sen ankomst fra FRA. Selve innsjekk tok 2 minutter, mot mer enn halvtimen for BA gjengen så ble å vente på dem før man gikk gjennom security. En liten runde for å sjekke ut hva D-piren innehold før det var på tide med en øl...en siste Shiner før man reiste er jo på sin plass
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020302.jpg
BA-gutta, som egentlig skulle reist 10 minutter etter meg gikk ombord i kjerra deres, mens jeg ruslet litt rundt og tok meg litt mat og en øl til, mens jeg ventet på boarding på LH441 skulle begynne. D-ABTC, en av LH sine 747-400, (og som vel i sin tid var en combi???,) var i ferd med å bli loaded og antok boarding snart skulle begynne
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020304.jpg
Nærmere 1t 45m etter planlagt boarding tid begynte man så å boarde. Hvilket var litt av et kaos da man samtidig, noen få meter unna, og tok til å begynne å boarde enn 777 til Emirates. Folk havnet i feil kø og det var et eneste stort rot. Men kom meg så ombord tilslutt og begynte den lange ferden mot sete 54J, som er vindusete på den fremste av de 3 2-setere bakerst. Sidemannen var allerede på plass og jeg ble ikke i et spesielt godt humør da jeg så størrelsen hans....dette kom til å bli trangt:(
Det er ikke noe bedre benplass på toseterene bak der, men kan jeg unngå en treseter så gjør jeg da. Dessuten så han man god plass til å lagre håndbagasjen når man sitter på 54J og 55J, da det er en god glipe mellom stolen og vinduet, så jeg slapp å legge sekken i hattehyllen
http://s76.photobucket.com/albums/j4/Some83/?action=view¤t=P1020313.jpg
1t 45min sen, og vel så det, var det tid for pushback og etter å ha taxet rundt halve Texas var det tid for take-off. Såvidt jeg kunne se tok det 52 sekunder fra piloten ga gass til vi var i luften. Vel tippe belegget i økonomi var rundt 85%, mens det virket relativt fullt på business etter hva jeg kunne se
Tok utrolig lang tid innen setebeltsskiltet ble slått av så var vel på nærmere 30.000ft innen crewet kunne begynne serveringen. Først en tur med drikketralla med pretzels og en drink, og tok da en G&T som vanlig
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020306.jpg
Så tok matserveringen til, men crewet hadde såvidt fått delt ut koshermaten før det begynte å riste, fasten seatbelt kom på og der Kapten ba alle, inkludert crewet om å sette seg. Hadde da kommet et godt stykke inn i Pennsylvania. Relativt heftig turbulens og det var et par stykker som ble litt blekere om nebbet. Bak der er det jo ekstra merkbart, da man også får endel sidebevegelser, men jeg satt der mer eller mindre å koste meg. Man må jo få litt valuta for pengene også. Nå er det vanskelig å filme turbulens for å gi et inntrykk, men gjorde et forsøk. Og ja, jeg forsøket holde kameraet stille
http://www.youtube.com/watch?v=5Q-9KcVBa_Q
Etter en god stund ble det litt roligere og besetningen kunne fortsette serveringen. Valget stod mellom laks eller veggispasta, så gikk for laksen. Smakte helt greit, men ikke noe mer. Itillegg fikk man en brownie til dessert og en rar salat til forrett. Selv om det var roligere så var det fortsatt bra med turbulens, så droppet rødvinen jeg hadde planlagt og gikk for en øl istedet. Ba også kun om å få flasken, for som jeg sa til flyvetinna: Jeg tror det er det lureste under disse forholdene
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020315.jpg
Leste og hørte på litt musikk, før det ble å gjøre en innsats for å få litt søvn. Dvs, det eneste jeg kunne gjøre var å ta en dobbeldose melatonin, og dette gjorde at jeg fikk langt mer søvn enn fryktet, selv om det for det ble en laaaaang tur bok i Lufthansa sine slaveskip. Våknet endel ganger pga krampe her og der i løpet av natten, itillegg til ytterligere 2 ganger til pga kraftig turbulens, og dette var definitivt blant de mer urolige turene jeg har hatt over Atlanteren
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020308.jpg
Ble etterhvert morgen og lyst
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020319.jpg
Over Irland begynte man så på frokostserveringen. Fikk en omelett med noe røstipoteter og spinat, og omeletten var faktisk ganske OK
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020321.jpg
Ved ankomt FRA var det et kaos pga snø og vær og gaten vår var også opptatt, så da ble det bussing. Ikke veldig praktisk med en 747, men man får i det minste tatt noen nærbilder
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020324.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020325.jpg
Ankom B-piren 10 minutter før flyet mitt videre til OSL skulle gå, så hadde få forhåpninger om å rekke det. Nå visste det seg at det uansett ikke var en relevant problemstilling, da 11:15 avgangen til Lufthansa uansett var kansellert. Da ble det å stille seg i en relativt lang og treg kø i et av service sentrene. Og etter 45 minutter ble det endelig min tur. SAS avgangen 13-et-eller-annat ble det hevdet å være full, så da ble det neste LH-avgang igjen klokken 16:10. Nå spilte det uansett ingen rolle at SAS var full, for den endte opp såpass forsinket at den endte med å dra like før oss. I mangel på bedre alternativer og med veldig god god var det så like greit å finne seg en bar med utsikt og begynne å drikke
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020328.jpg
Noe av det som passerte mens jeg satt der
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020334.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020337.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020341.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020342.jpg
Nå satt jeg uansett langt ute på A-piren, så da var det ikke så farlig at flighten videre fikk gate relativt langt ute der. En liten forsinkelse før det ble tid for boarding på A320 maskinen som skulle ta meg det siste stykket. Hadde sete 7F, og heldigvis satt det ingen på E, slik at det ble litt bedre plass. Vil anta belegget var ca 70% bak, og vel fullt på de 4 første radene som var business.
Relativt hendelsesløs tur og fikk den vanlig sandwichen og valgte med kalkun denne gangen. Itillegg til en flaske Warsteiner. Landet på 01R litte grann etter rutetid, men P-vakten i tårnet var slem i dag og ga oss gate 48:angry: En tur innen tax-free og handlet litt, før det ble å stille seg ved båndet for å vente på bagasjen. Og ikke overaskende, av BOS, BWI, ORD, SEA, IAH og OSL som jeg har landet på og hentet bagasjen på under turen var OSL dessidert tregest med å få den ut. Flytoget og trikken hjem, før jeg gikk inn døren hjemme på Bislett, over 5 timer for sent.
Lufthansa crewet var strålende på begge flightene og serveringen var som forventet. Derimot er economy på deres 747 noe forbanna drit. Trangt og uten AVOD, men heldigvis er endel av de på vei ut flåten. Airbusmaskinene er som vanlig i topp stand.
Det var det var denne gang og alle var enige om at det hadde vært en fin tur
Etter 1. A Swiss Experience (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58377), 2 It's on (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58436), 3. DC-9 Safari gjennom Rustbeltet (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58453), 4. G&T-Expressen (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58522) og 5. Continental Breakfast (http://forum.scanair.no/showthread.php?t=58529) var det tid for siste turen: Houston-Frankfurt-Oslo
Men planlagt avgang fra IAH 16:25, og ingen planer for dagen tok man seg god tid om morgenen. Etter å ha sett en hysterisk versjon av Ungkaren, om Frank som bodde i kjelleren hos foreldrene ble det ut for å få seg litt frokost med LN-FHU, før vi måtte Martin og PC i resepsjonen litt før 1, hvor Martin allerede hadde bestilt transport til flyplassen. Sjekket ut og satte meg i et av "kapteinssetene" i Suburbanen som skulle ta oss ut til flyplassen.
Lite trafikk så turen gikk greit og ble satt av foran BA sitt område til resten av følge skulle reise med dem. Tuslet bort til LH innsjekk og fikk beskjed om at flyet var ca 1,5t forsinket pga sen ankomst fra FRA. Selve innsjekk tok 2 minutter, mot mer enn halvtimen for BA gjengen så ble å vente på dem før man gikk gjennom security. En liten runde for å sjekke ut hva D-piren innehold før det var på tide med en øl...en siste Shiner før man reiste er jo på sin plass
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020302.jpg
BA-gutta, som egentlig skulle reist 10 minutter etter meg gikk ombord i kjerra deres, mens jeg ruslet litt rundt og tok meg litt mat og en øl til, mens jeg ventet på boarding på LH441 skulle begynne. D-ABTC, en av LH sine 747-400, (og som vel i sin tid var en combi???,) var i ferd med å bli loaded og antok boarding snart skulle begynne
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020304.jpg
Nærmere 1t 45m etter planlagt boarding tid begynte man så å boarde. Hvilket var litt av et kaos da man samtidig, noen få meter unna, og tok til å begynne å boarde enn 777 til Emirates. Folk havnet i feil kø og det var et eneste stort rot. Men kom meg så ombord tilslutt og begynte den lange ferden mot sete 54J, som er vindusete på den fremste av de 3 2-setere bakerst. Sidemannen var allerede på plass og jeg ble ikke i et spesielt godt humør da jeg så størrelsen hans....dette kom til å bli trangt:(
Det er ikke noe bedre benplass på toseterene bak der, men kan jeg unngå en treseter så gjør jeg da. Dessuten så han man god plass til å lagre håndbagasjen når man sitter på 54J og 55J, da det er en god glipe mellom stolen og vinduet, så jeg slapp å legge sekken i hattehyllen
http://s76.photobucket.com/albums/j4/Some83/?action=view¤t=P1020313.jpg
1t 45min sen, og vel så det, var det tid for pushback og etter å ha taxet rundt halve Texas var det tid for take-off. Såvidt jeg kunne se tok det 52 sekunder fra piloten ga gass til vi var i luften. Vel tippe belegget i økonomi var rundt 85%, mens det virket relativt fullt på business etter hva jeg kunne se
Tok utrolig lang tid innen setebeltsskiltet ble slått av så var vel på nærmere 30.000ft innen crewet kunne begynne serveringen. Først en tur med drikketralla med pretzels og en drink, og tok da en G&T som vanlig
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020306.jpg
Så tok matserveringen til, men crewet hadde såvidt fått delt ut koshermaten før det begynte å riste, fasten seatbelt kom på og der Kapten ba alle, inkludert crewet om å sette seg. Hadde da kommet et godt stykke inn i Pennsylvania. Relativt heftig turbulens og det var et par stykker som ble litt blekere om nebbet. Bak der er det jo ekstra merkbart, da man også får endel sidebevegelser, men jeg satt der mer eller mindre å koste meg. Man må jo få litt valuta for pengene også. Nå er det vanskelig å filme turbulens for å gi et inntrykk, men gjorde et forsøk. Og ja, jeg forsøket holde kameraet stille
http://www.youtube.com/watch?v=5Q-9KcVBa_Q
Etter en god stund ble det litt roligere og besetningen kunne fortsette serveringen. Valget stod mellom laks eller veggispasta, så gikk for laksen. Smakte helt greit, men ikke noe mer. Itillegg fikk man en brownie til dessert og en rar salat til forrett. Selv om det var roligere så var det fortsatt bra med turbulens, så droppet rødvinen jeg hadde planlagt og gikk for en øl istedet. Ba også kun om å få flasken, for som jeg sa til flyvetinna: Jeg tror det er det lureste under disse forholdene
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020315.jpg
Leste og hørte på litt musikk, før det ble å gjøre en innsats for å få litt søvn. Dvs, det eneste jeg kunne gjøre var å ta en dobbeldose melatonin, og dette gjorde at jeg fikk langt mer søvn enn fryktet, selv om det for det ble en laaaaang tur bok i Lufthansa sine slaveskip. Våknet endel ganger pga krampe her og der i løpet av natten, itillegg til ytterligere 2 ganger til pga kraftig turbulens, og dette var definitivt blant de mer urolige turene jeg har hatt over Atlanteren
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020308.jpg
Ble etterhvert morgen og lyst
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020319.jpg
Over Irland begynte man så på frokostserveringen. Fikk en omelett med noe røstipoteter og spinat, og omeletten var faktisk ganske OK
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020321.jpg
Ved ankomt FRA var det et kaos pga snø og vær og gaten vår var også opptatt, så da ble det bussing. Ikke veldig praktisk med en 747, men man får i det minste tatt noen nærbilder
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020324.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020325.jpg
Ankom B-piren 10 minutter før flyet mitt videre til OSL skulle gå, så hadde få forhåpninger om å rekke det. Nå visste det seg at det uansett ikke var en relevant problemstilling, da 11:15 avgangen til Lufthansa uansett var kansellert. Da ble det å stille seg i en relativt lang og treg kø i et av service sentrene. Og etter 45 minutter ble det endelig min tur. SAS avgangen 13-et-eller-annat ble det hevdet å være full, så da ble det neste LH-avgang igjen klokken 16:10. Nå spilte det uansett ingen rolle at SAS var full, for den endte opp såpass forsinket at den endte med å dra like før oss. I mangel på bedre alternativer og med veldig god god var det så like greit å finne seg en bar med utsikt og begynne å drikke
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020328.jpg
Noe av det som passerte mens jeg satt der
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020334.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020337.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020341.jpg
http://i76.photobucket.com/albums/j4/Some83/P1020342.jpg
Nå satt jeg uansett langt ute på A-piren, så da var det ikke så farlig at flighten videre fikk gate relativt langt ute der. En liten forsinkelse før det ble tid for boarding på A320 maskinen som skulle ta meg det siste stykket. Hadde sete 7F, og heldigvis satt det ingen på E, slik at det ble litt bedre plass. Vil anta belegget var ca 70% bak, og vel fullt på de 4 første radene som var business.
Relativt hendelsesløs tur og fikk den vanlig sandwichen og valgte med kalkun denne gangen. Itillegg til en flaske Warsteiner. Landet på 01R litte grann etter rutetid, men P-vakten i tårnet var slem i dag og ga oss gate 48:angry: En tur innen tax-free og handlet litt, før det ble å stille seg ved båndet for å vente på bagasjen. Og ikke overaskende, av BOS, BWI, ORD, SEA, IAH og OSL som jeg har landet på og hentet bagasjen på under turen var OSL dessidert tregest med å få den ut. Flytoget og trikken hjem, før jeg gikk inn døren hjemme på Bislett, over 5 timer for sent.
Lufthansa crewet var strålende på begge flightene og serveringen var som forventet. Derimot er economy på deres 747 noe forbanna drit. Trangt og uten AVOD, men heldigvis er endel av de på vei ut flåten. Airbusmaskinene er som vanlig i topp stand.
Det var det var denne gang og alle var enige om at det hadde vært en fin tur