PDA

View Full Version : IL-76 på Sola og litt annet fra tidligere

oddi
30-09-2009, 18:13
Hei i dag var jeg og tok litt bilder av IL-76 som stod på Sola.
Jeg beklager litt dårlige bilder fordi lang avstand.

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0824.jpg

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0814.jpg

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0789.jpg

Og litt annet fra tidligere.

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0628.jpg

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0582.jpg

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0479.jpg

http://i625.photobucket.com/albums/tt336/oddi_scanair/DSC_0382.jpg

svgspotter
30-09-2009, 18:40
Pene bilder! ;)

pk772
30-09-2009, 21:11
Hvilket last kom IL-76 med?

Pene bilder:-)

Even92LN
30-09-2009, 22:43
Fine bilder av stygg russer! :D

Roxman
30-09-2009, 23:00
Hmm.. Du må virkelig fjerne støv fra brikka de. Det ser ikke bra ut. Og så må du også prøve å få bildene rett i horisonten. Ellers er motivene bra:)

oddi
01-10-2009, 08:09
Hmm.. Du må virkelig fjerne støv fra brikka de. Det ser ikke bra ut. Og så må du også prøve å få bildene rett i horisonten. Ellers er motivene bra:)

Ja det vet jeg. Men jeg gidder ikke for jeg skal snart kjøpe nytt speilrefleks.

Perks
01-10-2009, 15:39
kan godt gjøre de litt benere for det :)

Lennart
01-10-2009, 19:02
Ja det vet jeg. Men jeg gidder ikke for jeg skal snart kjøpe nytt speilrefleks.

Rart du gidder å laste opp skeive bilder :old

OJB
01-10-2009, 20:51
Rart du gidder å laste opp skeive bilder :old

Du må ha litt tålmodighet med tenåringene Lennart.:)
Gi dem 20år så skal vi se på resultatet.

Mats Danielsen
01-10-2009, 20:59
Flotte bilder!

Men jeg forstår ikke at du gidder å ta bilder av dette kommunist flyet - hadde jeg sett det hadde jeg gjemt meg i redsel.

OJB: Den kommentaren var rett og slett tåpelig, dersom du skal bedømme bildenes kvalitet på alder så tror jeg virkelig du er på bærtur.

Jeg kjenner at dette forumet begynner å bli veldig nazi mot oss yngre. Rett og slett null respekt. Respekt er likegyldig uansett alder. Vi viser dere respekt - iallefall hva jeg kan se. Så gjør det samme mot oss.
Merker en sinnssyk direkte mobbing av "svgspotter" noe som ikke er akseptabelt i det hele tatt.

OJB
01-10-2009, 21:17
Flotte bilder!

Men jeg forstår ikke at du gidder å ta bilder av dette kommunist flyet - hadde jeg sett det hadde jeg gjemt meg i redsel.

OJB: Den kommentaren var rett og slett tåpelig, dersom du skal bedømme bildenes kvalitet på alder så tror jeg virkelig du er på bærtur.

Jeg kjenner at dette forumet begynner å bli veldig nazi mot oss yngre. Rett og slett null respekt. Respekt er likegyldig uansett alder. Vi viser dere respekt - iallefall hva jeg kan se. Så gjør det samme mot oss.
Merker en sinnssyk direkte mobbing av "svgspotter" noe som ikke er akseptabelt i det hele tatt.

Unge mann, min kommentar var ment som "guttas" forsvar.
Jeg har ikke lagt merke til det du skriver om over.
En ting er vi enig om , mobbing i alle former er ikke tillatt.
Jeg tror det heller er dere som representerer den unge og fremadstormende garde som kjekler litt med hverandre her inne så kanskje dere skulle gå i tenkeboksen om dette temaet du tar opp.
Voldsom ordbruk pleier som regel å forårsake tendenser til kjefting på hverandre og tjener ikke til noe godt.
Forøvrig mener jeg det er kjekt å se så mange av dere ungdommer her på Sola som har spotter interesse for fly og flyging.
Jeg har vel sagt til mange av dere at det ikke er så viktig hva andre måtte mene om bildene dere legger ut.
Det viktigste er at dere trives med hobby'en deres og har det kjekt i hverandres selskap ute på spotterplatformen.
Appropo SVGSPOTTER , uoffesielt vil jeg utrope han til årets spotter!
Maken til interesse for sin hobby finnes ikke. Jeg vet ikke om noen som bruker som mye av sin fritid på Sola som Fredrik.
Trivelig er det å prate med han og så jeg forstår ikke og har heller ikke registrert hvem som skulle plage han.

BSSW
01-10-2009, 21:20
Maken til interesse for sin hobby finnes ikke. Jeg vet ikke om noen som bruker som mye av sin fritid på Sola som Fredrik.
Han får min stemme også!

Men det må være noe umennesklig med de øynene hans... slik som han klarer å se hva som kommer inn for landing, mens jeg fremdeles kun ser en prikk... :8:

Iberworld
01-10-2009, 21:26
Unge mann, min kommentar var ment som "guttas" forsvar.
Jeg har ikke lagt merke til det du skriver om over.
En ting er vi enig om , mobbing i alle former er ikke tillatt.
Jeg tror det heller er dere som representerer den unge og fremadstormende garde som kjekler litt med hverandre her inne så kanskje dere skulle gå i tenkeboksen om dette temaet du tar opp.
Voldsom ordbruk pleier som regel å forårsake tendenser til kjefting på hverandre og tjener ikke til noe godt.
Forøvrig mener jeg det er kjekt å se så mange av dere ungdommer her på Sola som har spotter interesse for fly og flyging.
Jeg har vel sagt til mange av dere at det ikke er så viktig hva andre måtte mene om bildene dere legger ut.
Det viktigste er at dere trives med hobby'en deres og har det kjekt i hverandres selskap ute på spotterplatformen.
Trivelig er det å prate med han og så jeg forstår ikke og har heller ikke registrert hvem som skulle plage han.

Jeg er helt ening med deg! Noe jeg har lært av dette forumet , er at missforståelser skjer veldig ofte på nettet.. Vi har jo for eksempel en situasjon her, Mats Danielsen missforstod OJB litt. Svgspotter er en veldig dyktig spotter! Så jeg er enig med deg OJB :) Det jeg føler er viktig er at også vi kan utvikle oss, og lære av våre "små" feil.

Back to topic! :)
Fine bilder oddi! :D
Jeg syns Vildanden kler ATR'en veldig godt! :)

Egenes
02-10-2009, 07:40

Mats, snakker vi selvironi her eller?

Men det må være noe umennesklig med de øynene hans... slik som han klarer å se hva som kommer inn for landing, mens jeg fremdeles kun ser en prikk... :8:

Jeg er forsatt sikker på at han har direkte sms linje til tårnet der han spør eller noe!
Enten det eller så er han en slik "Teenage mutant super hero" som har tatt over for mumi & kykkeli kokos..

Fra spøk til alvor, det må være noe spesielt med øynene til Fredrik! Så alle som tror det har godt syn, snakk med Fredrik først :colgate:

svgspotter
02-10-2009, 19:41
Mats, snakker vi selvironi her eller?

Jeg er forsatt sikker på at han har direkte sms linje til tårnet der han spør eller noe!
Enten det eller så er han en slik "Teenage mutant super hero" som har tatt over for mumi & kykkeli kokos..

Fra spøk til alvor, det må være noe spesielt med øynene til Fredrik! Så alle som tror det har godt syn, snakk med Fredrik først :colgate:

He he... :D Jeg bruker ikke noen verdens ting til å sjekke ut hvilke fly som kommer. En skummel tanke kommer over meg med at jeg er synsk!? :0 :8:
MAts :) Kan du sende meg en PM om hva de har kobbet meg med? Vet dette selv så vi holder oss til PM? :) PS OJB : Tusen takk! :D