PDA

View Full Version : Har du en skrue løs ???


sk931
24-08-2009, 10:41
Nej vel...men det har denne JAT B737....hvad sker der egentlig hvis en hel
alu plade forsvinder op i den blå luft ???

Læs h fra A.net

http://www.blic.rs/infocus.php?id=5039

Hilsen
Ole

Ltech
24-08-2009, 18:01
hehe, den der er egentlig litt skummel... skruene er løse/borte i Framkant av plata..dvs når den er løs nok, vil vinden ta tak og røske den av, og den kan ende opp med å ødelegge horisontal stab/elevator(høyderoret) bak på flyet.

Sånn bortsett fra skaden som vil skje om den løsner, er det ikke stort..sitter en stor og tykk hoved-bjelke inni der.
MEn klart...det SKAL jo ikke skje, og det der er sløvhet fra han som tar inspeksjonen.

Martin
24-08-2009, 19:40
Er ikke bare JAT som mister skruer. Har selv opplevd det med et selskap som har en hub der jeg sitter nå..

Canopy
24-08-2009, 23:13
Er et problem det der med disse classicene. Skal sjekkes hver S-check

Martin
24-08-2009, 23:24
Er et problem det der med disse classicene. Skal sjekkes hver S-check

Kan stemme at det var en classic jeg opplevde dette med. Hvor ofte foretas forresten en S-sjekk?

steel
24-08-2009, 23:55
Kan stemme at det var en classic jeg opplevde dette med. Hvor ofte foretas forresten en S-sjekk?

Ca 70 timer tror jeg :)

Canopy
25-08-2009, 09:16
72 timer:)

Martin
25-08-2009, 12:13
Jeg lurer mer: Er det hver 72. time, eller hver 72 flytime?

Canopy
25-08-2009, 12:37
Klokketime, hvert 3. døgn

Martin
25-08-2009, 13:27
Takker :)

*filler*

steel
25-08-2009, 16:16
Innenfor 72 timer. Så sjekkene blir jo tatt før det har gått 72 timer siden sist. Må bare passe på at en S-sjekk fks ikke "går ut" midt på dagen, når flyet er i rute. Da er det smartere å ta den sjekken kvelden før :)