PDA

View Full Version : Har du innspill til logo for FFF?

Falcon
13-06-2009, 18:46
Det må lages en logo for flyplasshistorisk forening. Er det noen som har forslag til hva den bør inneholde av grafiske elementer? Den bør kommunisere noe "Fornebusk", men man behøver slett ikke la seg begrense av det.

Dette er blant idéene akkurat nå:

- Veiskilt til Fornebu med flyplasspiktogram.
- Gammel type bagasjetag med "FBU" på.
- Tegning av den opprinnelige, runde, terminalen på Gamle Fornebu (evt. med tårn)
- "Papirflykasteren" som i dag står på Gardermoen
- Det trekantede "OLF"-merket til Luftfartsverket
- Flymaskiner, typisk Dakota, Caravelle, etc.

Slipp kreativiteten løs! :D

Mvh Kristian

LarspetterENFB
08-10-2009, 09:23
noe sånt kanskje?

Falcon
08-10-2009, 15:18
Veldig bra. Godt tenkt. :)

LN-KGL
08-10-2009, 22:48
Noe mer spesifikt, men bygget på LarsPetterENFBs tema?

Discus
08-10-2009, 23:05
Har ikke tilgang til noe fancy grafisk grensesnitt for tegning her og nå, men ser et par andre muligheter på det dere har.

1) Kunne eks. flyet og museumslogoen vært separert så museumslogoen var en "kondensstriper" el.l. bak flyet. Avt. at flyet var på vei "inn i logoen". (Mulig det ikke blir pent...?)

2) Og når jeg ser på Kurts forslag ser jeg noe. Museumslogoen har de fleste formene til F, B og U - kanskje de kunne vært enda tettere integrert på en måte... (Hvis F-en uthever senteret i logoen og øverste sirkel på B-en overlapper nederste høyre sirkel i logoen og Uen havner utenfor så får man FBU litt "på skrå" nedover. (Ikke enkelt å forsøke å forklare vage bilder i hodet heller...)

Forøvrig likte jeg Kurts forslag best - det andre er kanskje litt for generelt "flymuseum".

LarspetterENFB
11-10-2009, 20:47
Enig i at det blir litt for generelt flymuseum, vi bør absolutt ha noe mer "fornebusk" til selve museums logoen. tenkte vi kunne bruke mitt skilt ved avkjøringen, da mange assosierer fornebu og flyplasskilt, noe sånn kanskje:

Men har noen tenkt seg ut noe bestemt "lokale" for et evt museum?

Fredriksen
12-10-2009, 01:16
Nå er ikke jeg noe verdensmester på grafiske ting, men prøver meg på et utkast.

Nr. 1: Skiltet, samt med årstall.
http://airstord.com/images/Fornebu1.jpg

Nr. 2: Helt enkel logo.
http://airstord.com/images/fornebu2.jpg

Nr. 3: Fbu + skilt.
http://airstord.com/images/Fornebu3.jpg

edit: Ble visst tre forslag fra min side når jeg først var i gang, alle gode ting er tre. ;)

EB
12-10-2009, 18:41
Logo nr. 2 var genial - rett og slett terningkast 6

LarspetterENFB
13-10-2009, 22:10
ja de to siste var fine! :)

OJB
15-10-2009, 12:31
Enig med EB , logo nr. 2 var genial og godt beskrivende.

LN-SEK
16-10-2009, 10:49
Helt enig

Nr 2 var meget bra!

Fredriksen
04-12-2009, 04:56
;)

Hvordan går det med foreningen? Lenge til dere får nettside?

CK
04-12-2009, 10:37
Selv likte jeg nr 3

vingtor
04-12-2009, 11:05
Enig med EB , logo nr. 2 var genial og godt beskrivende.

Grafisk sett er nr.2 både stilren og elegant, og slik sett liker jeg den meget godt. De andre blir det litt for mange forstyrrense elementer i.

Men det virker merkelig at en forening hvor navnet forkortes til FFF har bokstavene FBU som logoens bærende element. Videre dekker vel begrepet FBU kun en begrenset sektor/epoke (men dog svært vesentlig) av flyplassens historie, mens FFF vel skal omfatte hele historien (også den militære delen, okkupasjonstiden osv.).

Nils

Fredriksen
11-12-2009, 07:37
Grafisk sett er nr.2 både stilren og elegant, og slik sett liker jeg den meget godt. De andre blir det litt for mange forstyrrense elementer i.

Men det virker merkelig at en forening hvor navnet forkortes til FFF har bokstavene FBU som logoens bærende element. Videre dekker vel begrepet FBU kun en begrenset sektor/epoke (men dog svært vesentlig) av flyplassens historie, mens FFF vel skal omfatte hele historien (også den militære delen, okkupasjonstiden osv.).

Nils

FFF...

http://airstord.com/images/FFF1.jpg

Concorde
11-12-2009, 07:39
Synes fremdeles ditt forrige forslag var det beste og da nr 2