PDA

View Full Version : God torsdag morgen!

Utflyttet
04-12-2008, 04:59
Da er en lang natt snart over håper jeg. Vi har sittet og byttet ut http://www.bt.no og ordnet og styrt. Ser ut som vi ahr kontrol på de fleste tingene og ytelsen er noe lunde der den skalk være, med andre ord jeg får lov å sove snart... men de finner vel garantert en showstopper 10 minutter etter jeg sover dypt.

-A

EB
04-12-2008, 06:18
Morgenstund i Helsinki. Byen, gaten utenfor hotellet og lobbyen er beleiret av politi. Toppmöte innen EU om sikkerhet i dag - gir noen utfordringer mht å komme seg rundt i byen og ikke minst ut til flyplassen i ettermiddag. Nå venter frokost og et laaaaangt möte.

Egil
04-12-2008, 06:22
God morgen fra MJF!

3 nydelige minusgrader i dag og perfekt vintervær. Måtte det bare vare til langt utti mars.
Flytrafikken går som den skal, ingen slottider å forholde seg til sånn midt i natta og kaffen varmer kropp og holder skjelen våken.
Lang dag på jobb etter kort natt med lite søvn, men sånn blir det når husene er fulle av kakespisende bursdagsgjester til langt på "natt" ^_^

Ha en bedre dag!!

E!

Twin Otter
04-12-2008, 06:30
Deilig morgen i stavanger. Snart settes kursen hjemover fra jobb og syv dager med fri ligger klare til fri bruk. Mon tro hva jeg skal finne på?

zico77
04-12-2008, 07:32
God morgon frå FBU :)

Heimreisedag. Blir nok like hektisk i dag også, så her er det bare å brette opp ;)

Ha ein flott dag alle saman!

Discus
04-12-2008, 07:46
God morgen fra hovedstaden. Hjemme var det julestemning, her på jobben er kaffen klar. I kveld er første dag med julebordaktige aktiviteter, så blir det to dager til på strak arm og et par dager neste uke. Blir nesten lei julemat bare jeg tenker på det.

Apropos vinter - fikk fornyet førerkort i posten i går. Nå har jeg plutselig fått ny bokstav "S", så de mener sånn plutselig at jeg er kvalifisert til å kjøre snøscooter (realiteten er at jeg aldri tatt på en slik doning.....), men det er vel noen nye regler da.

oddi
04-12-2008, 07:52
hei

her på sola er det Sørøst bris, økende til frisk bris 10 m/s utsatte steder. Utrygt for enkelte sluddbyger ytterst på kysten, forøvrig stort sett pent vær. Fra i ettermiddag sørøst liten kuling 12, i kveld dreiende østlig, med til dels stiv kuling 15 i sør. Tilskyende, i kveld litt snø i sørlige strøk, regn på kysten. 3° grader

I dag skal jeg ha tentamen i engelsk :(
men eller så blir det en hapopy day :):)

oddi

Someone
04-12-2008, 08:00
Mornings fra Oslo. Trøtt, men er ihvertfall på plass på kontoret. Siden hele avdelingen enten er på kurs, reise eller ferie så utroper jeg meg selv til sjef idag:) Ellers blir det å forsøke å jobbe på 4 rapporter på en gang uten å blande dem i hverandre. Ha en fin dag

Utflyttet
04-12-2008, 08:03
Apropos vinter - fikk fornyet førerkort i posten i går. Nå har jeg plutselig fått ny bokstav "S", så de mener sånn plutselig at jeg er kvalifisert til å kjøre snøscooter (realiteten er at jeg aldri tatt på en slik doning.....), men det er vel noen nye regler da.

I motsetning til vikeplikt når du kjører bil så har du vikeplikt for rein fra både høyre og venstre... ;)

-A

sirpjalle
04-12-2008, 08:11
God morgen fra Forus. En hektisk start på dagen. Forsov meg, irriterte meg over sakte trafikk og måtte fikse kjappt noen ting på morgenenen ifb. med besøk fra en leverandør.....

Får ta meg 5 minutt før jeg fortsetter! Ha en fin dag alle! :)

jcnorway
04-12-2008, 08:26
Da har man installert seg på kontoret. Blir en tur til optiker i ettermiddag, ellers ingen store planer for dagen.

I morgen slippes GET Filmleie der jeg bor så det blir nok litt testing av tjenesten i løpet av morgendagen.

Ha en fin dag alle sammen!

Bizflyer
04-12-2008, 09:52
God morgen fra KRS.

Klarte å forsove meg litt i dag morges. Men da er jeg vel kanskje litt mer våken enn vanlig? Måtte stoppe på veien til jobb for å fylle tanken på bilen. Bensinprisen i dag var på 8.99 for literen! Kan ikke huske sist jeg så bensinpris så lavt her på berget!

Går og lurer på å ta fri i morgen. Kunne vel være like greit det?

BF:cool2

JoeW
04-12-2008, 12:14

Jeg har lov til å kjøre bil med manuelt gir i Norge, til tross for at det er noe jeg aldri har gjort. Tror noen glemte å legge inn en restriksjon i førekortet mitt... (I USA er det jo ingen forskjell...).

Ellers har jeg startet dagen i Oslo Tingrett hos Notary Public - eller Publicus Notarius som det tydeligvis heter på norsk(vi som har bodd i USA tror jo man kan finne en notary public hvorsomhelst på et forværelse, i Oslo finnes EN - i tingretten), og sendt mors bil avgårde til FedEx-mennene på Bryn eller noe i den duren for Overnight til PHX. FedEx skal visst gå raskere enn UPS som firmaet vårt egentlig har avtale med...

Hjemmeeksamen har jeg såvidt fått startet på.... nå settes kursen til Rikshospitalet for noen kutt i kjevebenet.

Martin
04-12-2008, 12:33
og sendt mors bil avgårde til FedEx-mennene på Bryn eller noe i den duren for Overnight til PHX.

Ikke har vi noen "menn" på Bryn, annet enn når sjåførene våre henter der, men de kan også hente overalt i Oslo.. Overnight til PHX har vi heller ikke..

JoeW
04-12-2008, 12:50
Jeg legger meg flat, Martin! Vi bruker UPS som vanlig, skjønner dog ikke hvorfor vi måtte levere den på Bryn. Det hele heter "far har ansatt ny sekretær i halv stilling" og hun bare "UPS Fedex, er itte det samma a?" Det kalles vel opplæring.

Og UPS kan visst love pakken der enten lørdag eller mandag by 1030...

Men jeg la dokumentene i en FedEx envelope så det blir nok UPS riktig glade for...

LN-MOW
04-12-2008, 12:56
G'morgen her vestfra. Det er moerkt. Ytterligere info foelger naar jeg kan se noe.

Martin
04-12-2008, 13:18
Jeg legger meg flat, Martin! Vi bruker UPS som vanlig, skjønner dog ikke hvorfor vi måtte levere den på Bryn. Det hele heter "far har ansatt ny sekretær i halv stilling" og hun bare "UPS Fedex, er itte det samma a?" Det kalles vel opplæring.

Og UPS kan visst love pakken der enten lørdag eller mandag by 1030...

Men jeg la dokumentene i en FedEx envelope så det blir nok UPS riktig glade for...

Da skjønner jeg... Ser at UPS kan levere halvannen time tidligere enn oss.. Til Phoenix (Altså, Phoenix som by, ingen spesiell Zip), har vi innen noon på mandag, evt. 1:30 PM på lørdag, om man ber om det (og betaler noen kroner ekstra..).

Eneste FedEx-kontor her i Norge, er nok der jeg sitter nå (Gardermoen), så om det var FedEx du skulle levert til på Bryn, så hadde du nok blitt lurt av noen :D

JoeW
04-12-2008, 13:26
Den skal rent teknisk noen timer opp i fjellet utenfor PHX også, og UPS har faktisk et veldig godt nettverk med biler der. Ikke for det, FedEx kjører rundt de og... UPS kan også garantere pakken alt på lørdag, mens FedEx tydeligvis ikke får til noe før mandag in any case. Jeg skjønner bare ikke hvordan det var mulig å styre så mye som den kjære damen gjorde, men henne om det. Stakkars, hun kommer vel inn i shipping-to-Az-rutinene etterhvert... Men har ikke FedEx noen agentkontorer i Norge i det hele tatt???

Det skal virkelig ikke være lett. Men ups( ^_^ ), her skal det foretas surgery. Får håpe jeg lever etterpå, i stor nok grad til å fullføre hjemmeeksamen!

Martin
04-12-2008, 13:35
Den skal rent teknisk noen timer opp i fjellet utenfor PHX også, og UPS har faktisk et veldig godt nettverk med biler der. Ikke for det, FedEx kjører rundt de og... UPS kan også garantere pakken alt på lørdag, mens FedEx tydeligvis ikke får til noe før mandag in any case. etterhvert... Men har ikke FedEx noen agentkontorer i Norge i det hele tatt???

Jo, om en krysser av på Saturday Delivery på fraktbrevet, så kan vi garantere det.. Har du zip-coden den skal til, så kan jeg sjekke (sånn for moro skyld..)

Vi har ett eget kobntor, her på OSL.. Vi har et agentfirma som leverer og henter for oss i Oslo, og mesteparten av AKershus mellom OSL og Oslo, samt underagenter av de igjen, som tar Øst- og Vestfold.. Resten av landet, betjenes av posten.. Vi har også en agent som henter pakker for oss i BGO, SVG og TRD, men de leverer ingenting for oss.. Vet også at kunder i de byene kan levere på kontoret hos agenten.. Ellers finnes et firma som heter Mailboxes, som har (minst ett) kontor i Oslo Sentrum, som sender en del med oss, på vegne av sine kunder.. Men vet at de bruker både UPS og DHL også.. Men det er vel mer sånn at de bruker oss, enn at vi bruker de, om du skjønner...

JoeW
04-12-2008, 13:39
85929, Pinetop-Lakeside (nearest airport SOW ;) )

Martin
04-12-2008, 13:42
Takk.. Da hadde det nok ikke vært mulig før på mandag med FedEx - og ikke før 4:30 PM heller...

Martin
04-12-2008, 13:49
Det hele heter "far har ansatt ny sekretær i halv stilling" ...

Var hun pen da? :D

og hun bare "UPS Fedex, er itte det samma a?" Det kalles vel opplæring.

Tror jeg har pratet med noen hun evt. er i slekt med en gang.. "Er dere det samme som DHL??"

Også har du gjengangeren:
-"Hei, jeg ringer fra FedEx"
-"Fretex, sa du??" :D

Discus
04-12-2008, 13:51
85929, Pinetop-Lakeside (nearest airport SOW ;) )

Been there, done that (almost....). Var noe kjent med "Show Low", sikkert sett det på et skilt når jeg har kjørt forbi på I-40. Lykke til med skjæringen. :)

LN-MOW
04-12-2008, 15:29
Da er det lyst og jeg kan fastslå at det er skyet. Nå begynner det å bli litt mørkere, så da kommer det vel no drittvær, tenker jeg ...

Men her inne er det lunt og fint, kaffen er varm og julekalenderen er åpnet.

OJB
04-12-2008, 15:53
God ettermiddag fra Lilleaker,
Da er snart arbeidsdagen over her . Travel dag som startet som vanlig 05.15 hjemme i Tananger.
Igjen en kald og fin vintermorgen med -4 grader i sørvest. Det er 9 grader under normalen for årstiden.
SK4002 og LN-RCU gikk på tiden og etter en kjapp avisning tok vi av på bane 18 med "left turn" etter takeoff som ikke var SID. En flott utsikt over nord-Rogaland i vintermørket.
En fin tur igjen over fjellet i morges, catering tralla med frokosten kom på egenhånd ned midtgangen fra fwd galley og traff andre stolrekke med et solid brak.
Braket vekket de som allerede hadde sovnet og det var flere lettere forfjamsete ansikter å se rundt seg.
Kostnadskuttene gjør sitt inntog. Den lille sjokoladen som vanligvis ligger i frokostboksen er rasjonalisert bort.:-( Den savnes til kaffen.
På den andre siden så blir det ikke behov for å pusse tenner etterpå.
Vel , det er straks tid for månedens teambuilding og middag på en gård i Asker.
I morgen er det ABZ som står på programmet før det blir helg.
Hei hvor det går.
Ha en fortsatt fin dag alle forumister.
Snart snur sola :)

Tommy777
04-12-2008, 17:19
Grynt fra Chicago... Kjerringa hadde glemt aa sette paa klokka etter hun forsvant ut i otta i morges saa man kom seg 20 min sent paa jobb i dag og er passe lang i trynet.

17F og sol, tilsvarer noen minusgrader det og kaldere blir det i kveld.

Heldigvis kun 6 kontordager, 4 reisedager foer man starter juleferien med SAS Business til CPH den 18. desember.

En bedre dag oenskes alle forumister

AirbusTrond
04-12-2008, 17:51
God kveld fra Lilletorget. Litt dystre tider om dagen, både ute og inne på jobben. Største morsomhet på jobben i dag var å lese denne, send til alle ansatte:

"Nå må dere sannelig skjerpe dere folkens. Dere har fått beskjed om tidligere at
Asjetter , kopper, spisebestikk som dere tar med ned fra kantina skal bæres opp
Igjen for oppvask. Dere har også fått beskjed om at oppvaskmaskinen her i 3. er
I stykker. Noe dere også bør ha sett. Dere har blitt bedt om å vaske deres egen kopp
I påvente av ny maskin ( som kommer fredag) Blir det gjort Å NEI DA!
I dag har det kommet til ytterligere flere asjetter og annet skittent utstyr.
Tidligere har jeg fått høre at ”dere ikke er en barnehage heller” når slike ting har
Blitt påpekt. Jeg tror jamen at en barnehage har litt mer orden enn her."

Tommy777
04-12-2008, 18:09
God kveld fra Lilletorget. Litt dystre tider om dagen, både ute og inne på jobben. Største morsomhet på jobben i dag var å lese denne, send til alle ansatte:

"Nå må dere sannelig skjerpe dere folkens. Dere har fått beskjed om tidligere at
Asjetter , kopper, spisebestikk som dere tar med ned fra kantina skal bæres opp
Igjen for oppvask. Dere har også fått beskjed om at oppvaskmaskinen her i 3. er
I stykker. Noe dere også bør ha sett. Dere har blitt bedt om å vaske deres egen kopp
I påvente av ny maskin ( som kommer fredag) Blir det gjort Å NEI DA!
I dag har det kommet til ytterligere flere asjetter og annet skittent utstyr.
Tidligere har jeg fått høre at ”dere ikke er en barnehage heller” når slike ting har
Blitt påpekt. Jeg tror jamen at en barnehage har litt mer orden enn her."

He he.. Denne var fin. Den vanlige klassikeren at "mordi jobber ikke her" holdt vel ikke for denne frustrerte kollegaen

Martin
04-12-2008, 18:11
I kantina på en skole jeg gikk på en gang, hang det et skilt om at "Mora di jobber ikke her".. Unntaket må ha vært han ene i klassen min - mora hans var vaskedame på den skolen...

JoeW
04-12-2008, 18:30
Been there, done that (almost....). Var noe kjent med "Show Low", sikkert sett det på et skilt når jeg har kjørt forbi på I-40. Lykke til med skjæringen. :)

Show Low har Wallmarten! Haha... Men Pinetop er et hyggelig sted og dra opp til når man må escape varmen i PHX... Og så har det seg slik at min mor fikk bygget "drømmehuset" sitt der oppe - så hun foretrekker å pendle(fra Phoenix) til en viss grad. Det er liksom et lite hyttestrøk for PHX og Tuscon-beboere...

Utflyttet
04-12-2008, 18:45
God morgen og god natt! Nye bt.no er i hovedsak en sukess og det har vært fikset et par mindre bugs her og der, men for min del er det ikke mye gale utestående. Nå har jeg satt til livs to raspeballer, en halv sau og et lass kålrabistappe. Nå skal jeg nyte to episoder Deadwood, og så er det i køy.

-A

Egil
05-12-2008, 08:43
Grynt fra Chicago... Kjerringa hadde glemt aa sette paa klokka etter hun forsvant ut i otta i morges saa man kom seg 20 min sent paa jobb i dag og er passe lang i trynet.

Tommy da, er det ikke på tide at du får deg egen vekkeklokke/klokkeradio nå? Du er da halvvoksen ^_^

Skriv det på ønskelista :lol:

E!

Hickok
05-12-2008, 17:12
Da er en lang natt snart over håper jeg. Vi har sittet og byttet ut http://www.bt.no og ordnet og styrt. Ser ut som vi ahr kontrol på de fleste tingene og ytelsen er noe lunde der den skalk være, med andre ord jeg får lov å sove snart... men de finner vel garantert en showstopper 10 minutter etter jeg sover dypt.

-A
Det varte visst ikke evig. Nå får jeg bare opp <html><head><title>The request contains an illegal URL.</title></head>
<body> osv. når jeg prøver www.bt.no :)

Utflyttet
05-12-2008, 20:13
Det varte visst ikke evig. Nå får jeg bare opp <html><head><title>The request contains an illegal URL.</title></head>
<body> osv. når jeg prøver www.bt.no :)

Det er som vanlig med å bytte ut så mye gammel leamikk noe knirk første dagen i produksjon, men det var langt mindre enn ventet. Alt i alt er det meste av problemer borte nå, så det ble mindre smerte enn forventet. :)

-A