PDA

View Full Version : US Airways begynner PHL-OSL i mai 2009


Pages : [1] 2

Someone
22-10-2008, 18:03
http://biz.yahoo.com/bw/081022/20081022005201.html?.v=1

Philadelphia - Oslo US788 Daily 8:35 p.m. - 10:35 a.m. May21,2009
Oslo - Philadelphia US799 Daily 1:00 p.m. - 3:45 p.m. May 22, 2009

Ruten vil bli fløyet med 757-200


PHILADELPHIA--(BUSINESS WIRE)--US Airways (NYSE: LCC - News) customers will have a new United Kingdom option and their first Norwegian offering next summer when the airline inaugurates service to Birmingham and Oslo from its international gateway at Philadelphia International Airport. These new routes complement Tel Aviv service, which was announced earlier this year. The two routes are subject to foreign government approval.

Birmingham becomes the fifth United Kingdom destination US Airways serves, while Oslo is the airline’s second Scandinavian destination after Stockholm, Sweden. The two seasonal routes will be operated with Boeing 757 ETOPS aircraft configured with 12 Envoy seats and 164 seats in the main cabin.

Ser det foreløpig er snakk om en sommerrute? Uansett, flott med en ny amerikaner på OSL.....i riktig allianse også

Thomas
22-10-2008, 18:07
MartinL vs PP ... where are you guys?

Bra nyhet på en forblåst Onsdag :nor

SQ321
22-10-2008, 18:08
Dette var meget gode nyheter, og må si jeg ikke trodde det skulle komme i disse nedgangstider.

Velkommen skal dere være.

ENGM RAMP
22-10-2008, 18:09
Den kommer iallefall på et bra tidspunkt og ikke alt for tidlig :) for daaa har jeg'ke plass te'n :D

S. Holberg
22-10-2008, 18:09
Kjempeflott!
Hvordan kan dette påvirke billettprisene da?

JetBlue
22-10-2008, 18:09
Se det!

US Airways er det første av 3 IC-selskaper som i de seneste månedene har vært i forhandlinger med OSL om nye ruter. La oss håpe de 2 andre også kommer....

Tøft satsning i disse tider.

RSL
22-10-2008, 18:15
Dette var gøy! Håper prisene blir lave! :D

SQ321
22-10-2008, 18:18
Er sommerrute: http://www.usairways.com/awa/content/aboutus/pressroom/pressreleases.aspx

Boeingflyer
22-10-2008, 18:20
Nei vi får bare fortsette å tvinge SAS kunder til CPH så går det sikkert bra ;) (ihvertfall for Kastrup en liten stund til) :(

Someone
22-10-2008, 18:24
http://seatexpert.com/_US_757_200_TATL_v1.html

http://seatexpert.com/_US_757_200_TATL_v2.html

US har forresten 2 utgaver av sine trans-atlantiske 757


....også er spørsmålet: Hvem kommer først av US og Krabi :p

Tommy777
22-10-2008, 18:37
Venta paa denne..

Hjertelig velkommen skal de vaere!

Herlov
22-10-2008, 18:38
Fantastisk! Bra jobba, OSL.

Tommy777
22-10-2008, 18:41
Vi vet at US Scareways har voldsomt billige kampanjer fra ARN hver eneste sommer. Tipper det blir det samme fra OSL. Det gjoer at CO ikke kan melke OSL like mye som foer

Envoy Class blir konge paa denne ruta, kun 12 seter lie flat

sirpjalle
22-10-2008, 18:43
Hyggelige nyheter. Så er vel det neste spm om det er marked for at dette blir en helårsrute? CO begynte jo og med kun sommerruter, men dette ble utvidet til helårsruter takket være stor oppslutning av pax. :)

Martin
22-10-2008, 18:44
Vi vet at US Scareways har voldsomt billige kampanjer fra ARN hver eneste sommer. Tipper det blir det samme fra OSL. Det gjoer at CO ikke kan melke OSL like mye som foer

Vil det bety at en kanskje kan se noen lignende kampanjer fra CO også??

Ayway, velkommen skal de være :)

SQ321
22-10-2008, 18:44
http://seatexpert.com/_US_757_200_TATL_v1.html

http://seatexpert.com/_US_757_200_TATL_v2.html

US har forresten 2 utgaver av sine trans-atlantiske 757


....også er spørsmålet: Hvem kommer først av US og Krabi :p

Kanskje både Delta og Thai kommer før Krabi også...:o

MD11
22-10-2008, 18:46
Først Krabi, så USAirways, gratulerer til OSL:D Nok en gang må vi i TRD se oss forbigått når det gjelder longhaul.....selv om Apollo sender et ekstrafly til POP i vinter:p

LN-AØR
22-10-2008, 18:51
JAAAA. Endelig!!!!

JetBlue
22-10-2008, 18:53
Kanskje både Delta og Thai kommer før Krabi også...:o

Delta kan du nok sette penger på, men Thai er trolig lenger unna....

SQ321
22-10-2008, 18:57
Delta kan du nok sette penger på, men Thai er trolig lenger unna....

Skulle Delta finne på å starte JFK eller ATL til sommeren også så blir det tøff konkurrannse over dammen.

O_K_
22-10-2008, 19:00
Først Krabi, så USAirways, gratulerer til OSL:D Nok en gang må vi i TRD se oss forbigått når det gjelder longhaul.....selv om Apollo sender et ekstrafly til POP i vinter:p

Den dagen noen åpner en vanlig direkte IC-rute fra TRD... Det er nok litt frem i tid ja, dessverre.

LN-AØR
22-10-2008, 19:02
Skulle Delta finne på å starte JFK eller ATL til sommeren også så blir det tøff konkurrannse over dammen. Hvis Delta starter så blir det nok garantert til ATL tror jeg.

jikswoboB
22-10-2008, 19:02
Hyggelige nyheter. Så er vel det neste spm om det er marked for at dette blir en helårsrute? CO begynte jo og med kun sommerruter, men dette ble utvidet til helårsruter takket være stor oppslutning av pax. :)


PHL-ARN har funnits i tre säsonger nu utan att den uppgraderats till en helårslinje. Men OSL är inte ARN så det kanske finns andra förutsättningar för att köra året runt (läs mindre konkurrens).

Nice nyhet hur som helst.

tackle55
22-10-2008, 19:14
Håper det blir en helårsrute, mener vi har ID billetter på US. Langhelg for å se Eagels på hjemmebane, Ticketor blir du med?

sail4fun
22-10-2008, 19:16
:) det gir jo muligheter , selv om jeg ser at US får mye kjeft, for hva ?

Hickok
22-10-2008, 19:18
Hadde det vært Eagles-Broncos, så hadde det vært en gladtur!

Martin
22-10-2008, 19:22
Eagles er da fra LA... (Mistenker at jeg snakker om noen andre ørner, men...)

ENGM RAMP
22-10-2008, 19:30
Tidligere ATA maskiner de bruker der jo :)

LN-KRF
22-10-2008, 19:46
Jøss!! Overraskende om jeg skal få si det selv! Jaja US Airways er velkommen til GM!

tackle55
22-10-2008, 19:49
Eagles er da fra LA... (Mistenker at jeg snakker om noen andre ørner, men...)

NFL Martin, NFL.

Tommy777
22-10-2008, 19:49
Vil det bety at en kanskje kan se noen lignende kampanjer fra CO også??

Ayway, velkommen skal de være :)

Det er billigere aa fly CO fra ARN eller CPH, saa konkurransen faar garantert foelger for prisene fra OSL

jcnorway
22-10-2008, 19:53
Alle direkteruter fra OSL til utlandet er positivt! :)

Hva kan man si om US Airways? Har aldri vært borti dette selskapet tidligere, men skjønner at de er med i *A?

Hickok
22-10-2008, 19:59
Spørsmålet nå er vel hvor land tid det går før SAS blir sur. Ny *A partner inn på deres revir. De tok vel ikke akkurat imot US med stående applaus på ARN?

Southwind
22-10-2008, 19:59
Er vel "Cactus" som er callsignet til US/America West nå. Dette blir bra!

FlightDeck
22-10-2008, 20:00
Hyggelige nyheter. Håper det blir noen bra introduksjonskampanjer med full EuroBonus-opptjening. Da blir det garantert en tur - selv om jeg nok ikke blir så lenge i Philadelphia før jeg drar videre til New York...

Billettene legges ut for salg 25. oktober.

Martin
22-10-2008, 20:00
Hvordan er PHL vs. EWR som transferflyplass?

Og PHL som reisemål i seg selv, forøvrig..

Hickok
22-10-2008, 20:01
Kan for øvrig anbefale loungen i PHL. Den var veldig bra, med svært god utsikt over rullebanen, og bra utvalg i baren.

Shadow
22-10-2008, 20:11
Og på Fredag 24 oktober starter ARN-OSL-FLL med TUIfly ... rute 6B811 ;) (ja 6B ikke BLX)

pgaa
22-10-2008, 20:11
Qlt, sheriff med ny rute ut fra OSL til den andre siden av dammen :):)
US Airways, bra greier det eller? Aldri flydd med de...

Hickok
22-10-2008, 20:13
07:40 Fort Lauderdale/Holl BLX811 TUIfly Nordic
Sakset fra osl.no

SQ 777
22-10-2008, 20:15
Har vært mye i PHL for mange år siden. Jeg trives der og byen er verd noen dager...

Shadow
22-10-2008, 20:16
07:40 Fort Lauderdale/Holl BLX811 TUIfly Nordic
Sakset fra osl.no

Men i systemet så går den under 6B da amerikanske myndigheter av en eller annen grunn ikke godtar at den har BLX prefix

Tommy777
22-10-2008, 20:22
Er vel "Cactus" som er callsignet til US/America West nå. Dette blir bra!

Kommer an paa hvem du spoer. Tidligere USAIR piloter bruker fortsatt USAIR, selv om Cactus liksom skal vaere felles callsign naa, mens tidligere America West piloter bruker Cactus for full musikk.

Disse 757ene er nykonfigurert, saa det er nok ganske saa fresht. Det er nok denne versjonen som kommer og paa papiret har den bedre plass til beina enn COs 752

http://www.seatguru.com/airlines/US_Airways/US_Airways_Boeing_757-200_B.php

AVOD light har de ogsaa (PTV med begrenset utvalg), men ikke stroemuttak.

De gamle 762ene de flyr fra ARN synger paa siste verset og disse 757ene som skal brukes paa OSL er mye mer moderne med mer plass til beina.

PHL er vanvittig mye bedre aa transfre paa enn EWR, uten tvil! Masse destinasjoner kan naas derfra og MYE mindre forsinkelser

MD11
22-10-2008, 20:30
Men i systemet så går den under 6B da amerikanske myndigheter av en eller annen grunn ikke godtar at den har BLX prefix

6B er IATA prefix for TUI Flynordic, ex Britannia Nordic.

PP
22-10-2008, 20:39
Tillykke OSL...!

Rygterne har gået et par måneder om at US ville starte PHL-OSL med 752 - så egentlig ingen overraskelse i denne nyhed.

Shadow
22-10-2008, 20:40
Stemmer det ;)

B767
22-10-2008, 20:42
hva slags marked er den ruten ment for.. turist eller business ? or both ?... eller for amerikaner som vil se Norge.. eller motsatt..

LN-AØR
22-10-2008, 20:48
hva slags marked er den ruten ment for.. turist eller business ? or both ?... eller for amerikaner som vil se Norge.. eller motsatt..
Alle de gruppene vil jeg tro.

JoeW
22-10-2008, 20:57
Den kommer iallefall på et bra tidspunkt og ikke alt for tidlig :) for daaa har jeg'ke plass te'n :D

Hvis Delta starter så blir det nok garantert til ATL tror jeg.Tror jeg og!

Men dette er jo alt i alt kjempepositivt, ikke helt uventet, men man vet jo aldri! Så får vi håpe det ikke blir noe "tull" av noe slag, og at dette blir en fin ting. Jeg ser for meg å prøve dem OSL-PHL-PHX ihvertfall!!

ThomAAs
22-10-2008, 21:36
Dette er jo bra for OSL, grattis :)

Hadde bare AA kommet nå så :D

HMWK
22-10-2008, 22:04
Veldig positivt for OSL!

A346
22-10-2008, 22:22
For ikke å snakke om veldig positivt for oss som flyr fra OSL! Flott med konkurranse når en planlegger USA tur...

view
22-10-2008, 22:39
Flotte nyheter! Håper US går hardt til verks med noen gode åpningstilbud med full opptjening, da blir det Philly.

LN-MOW
22-10-2008, 22:54
Hva kan man si om US Airways?

De er søppel. Har aldri fløyet dem transatlantisk, men de har ennå tilgode å gi meg en positiv opplevelse innenlands. Og jeg har fløyet dem en god del. Som her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=14098

Imidlertid: Kunne godt tenke meg en tur i den businessklassen - men du finner meg ikke i turist.

Trety
22-10-2008, 22:56
Velkommen til OSL, US Airways! Kan ikke fri meg fra tanken om en viss irritasjon i Frösundavik akkurat nå, men sånn er verden. Gleder meg til å se dem lande på Gardermoen, og håper virkelig ruten lykkes nok til at vi ser den hele året!

LN-MOW
22-10-2008, 22:58
Men i systemet så går den under 6B da amerikanske myndigheter av en eller annen grunn ikke godtar at den har BLX prefix

Det har nok heller med at innsjekkingssystemet de bruker ikke kan sende APIS/AQQ for ICAO-koder. CBP har ingen problemer med å motta dette.

Jörgen
22-10-2008, 23:24
Hvordan er PHL vs. EWR som transferflyplass?

Og PHL som reisemål i seg selv, forøvrig..

Tycker PHL är rätt smidig för transfer. Har flugit ett antal gånger nu genom PHL och det har altid funkat bra.
Grattis OSL ! Har ni verkligen väntat på en sån här linje ^_^

Jarlabanke Vking
23-10-2008, 00:25
FETT! men hvordan kommer SAS til å reagere på dette?

JoeW
23-10-2008, 00:27
Det var vel aldri/er vel ikke helt happy for at noen åpnet PHL-ARN uten å konferere med dem, så det er det ikke godt å vite. Kan jo bli spennende hvem som ender med handlingen, selvom de fleste alternativene har falt bort på OSL det siste året. På ARN er det vel Menzies eller Nordic Aero(?) som handler dem - ihvertfall ikke SGS.

Jarlabanke Vking
23-10-2008, 00:49
ja det spørs hvor lenge norge skal subsidiere Københavns lufthavn.

WestAir
23-10-2008, 00:55
Tøft! (jeg ble nesten ordblind da jeg oppdaget dette, og fant ikke tråden). Dette er jo spennende, la oss håpe at verdensøkonomien ikke ødelegger for denne og mange andre ruter.

EB
23-10-2008, 05:59
Velkommen til Oslo. Tviler på at jeg selv kommer til å fly US med 757 over dammen - men tilbudet er topp og stjernealliansen gir andre større konkurranse.

OEH
23-10-2008, 07:16
Dette er vel det amerikanske flyselskapet som var beryktet for en rekke ulykker og nesten-ulykker på 90-tallet?
Jeg har kun reist med dem en gang, mellom LGA og LAX via. Kansas City i en sliten 737. Men dette var i 1990, da det var full servering. Nå ser jeg de får mye pepper, bla. på Airliners .net.
Men det nye business-produktet deres skal visst være brukbart..?
Selv tar jeg ikke 757 over dammen. Har flydd CO en gang, og der fristet ikke til gjentagelse.

driver555
23-10-2008, 08:11
Veldig positivt. Håper ikke stadig økende $$$ kurs ødlegger for mye – I.o.m. at vi snakker om en sommerrute er den jo først og fremst beregnet på ”leisure markedet” Ser at de vil dytte inn 179 pax mot 175 som CO benytter. I.o.m. litt forskjell på biz konfigurasjon bør effektiv seteplass tilnærmet bli den samme. Så da venter vi i spenning på Delta...

MartinL
23-10-2008, 08:30
Flott at US Airways kommer til Osl. Denne ruten var jo allerede nevnt i sen sommer, men nå kom den altså! Fantastisk moro for 10 års jubilanten Osl!

Tenker SAS ledelsen på Frøsundavik smiler fornøyde over at en STAR partner nå kommer inn og tilbyr en rute der SAS selv ikke har kapasitet til å fly :cool2

John Dueholm har sikkert allerede ladet hagla og er på vei over til Tempe.....

sail4fun
23-10-2008, 08:35
For CO syntes sikkert det er helt OK ?

MartinL
23-10-2008, 08:40
For CO syntes sikkert det er helt OK ?

De er ikke foreløpig ikke en fullgod STAR partner!

Egil
23-10-2008, 08:43
Dette var godt nytt i høstmørket!
Får bare krysse fingre og tær for at dollarkursen ikke ødelegger for mye framover og at US Airways opplever like stor positivitet på OSL som Continental :)

Gratulerer til Gardermoen, Norge og Nordmenn ^_^

E!

sail4fun
23-10-2008, 09:11
De er ikke foreløpig ikke en fullgod STAR partner!

Så en ennå større grunn til missnøye fra konkurenten ?

Savipix
23-10-2008, 09:13
På ARN er det vel Menzies eller Nordic Aero(?) som handler dem - ihvertfall ikke SGS.


Menzies Aviation

MartinL
23-10-2008, 09:46
Så en ennå større grunn til missnøye fra konkurenten ?

Ja du får ringe å høre med Continental:)

Når det gjelder SAS så vet vi vet jo hva som skjedde da US Airways kom til ARN!

Molinari
23-10-2008, 09:49
Great news!!
Artig med nye reisemål, og at de er i riktig allianse opptjeningsmessig skader heller ikke.

Lykke til US Airways!

OJB
23-10-2008, 09:55
Spørsmålet nå er vel hvor land tid det går før SAS blir sur. Ny *A partner inn på deres revir. De tok vel ikke akkurat imot US med stående applaus på ARN?

Fungerer alliansen som den skal er SAS helt sikkert orientert om oppstart lenge før alle andre og har også uttalt seg i sakens anledning til US Airways.

OJB
23-10-2008, 10:01
FETT! men hvordan kommer SAS til å reagere på dette?

Jeg tror ikke SAS reagerer noe spesielt her.
De har jo enda ikke egnet kapasitet/fly til å ta IC ruter fra OSL til US east coast.
Mulighetene er nå forbi for en periode for SAS å starte opp noe vestover fra OSL.
Den muligheten lot de gå fra seg før CO startet opp fra OSL.

MartinL
23-10-2008, 10:11
WOW kan det virkelig stemme 600.000 amerikanere og nordmenn fra Osl til Statene?

- Vi har en trafikk på rundt 600.000 reisende hvert år som skal til ulike deler av USA. Så vi har plass til flere selskaper i tillegg til Continental og nå US Airways. Det er liten konkurranse om direkteruter det store passasjerantallet tatt i betraktning, sier Kobro

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2728548.ece

Dag Johnsen
23-10-2008, 11:28
Heisann sirpjalle!

Hyggelige nyheter. Så er vel det neste spm om det er marked for at dette blir en helårsrute? CO begynte jo og med kun sommerruter, men dette ble utvidet til helårsruter takket være stor oppslutning av pax. :)

Tror og huske at vi startet dagelig paa sommeren og tre ganger i uken paa vitnersesongen. Dette ble senere utvidet til fire og fem ganger i uken om vinteren og naa dagelig, hele aaret.

Dag

Vede
23-10-2008, 14:18
Menzies Aviation

Hvorfor handler ikke SGS US Airways siden de er med i Star Alliance?

amatør
23-10-2008, 15:02
WOW kan det virkelig stemme 600.000 amerikanere og nordmenn fra Osl til Statene?

- Vi har en trafikk på rundt 600.000 reisende hvert år som skal til ulike deler av USA. Så vi har plass til flere selskaper i tillegg til Continental og nå US Airways. Det er liten konkurranse om direkteruter det store passasjerantallet tatt i betraktning, sier Kobro

http://www.aftenposten.no/reise/nyheter/article2728548.ece

Det har da jeg skrevet på dette forumet utallige ganger..:D
Dette er veldig gledelig, regner med at SAS kommer til å mate passasjerer inn til OSL for US.:p

Hickok
23-10-2008, 15:11
Tviler jeg på. De gjør vel ikke det på ARN?

JoeW
23-10-2008, 15:25
Hvorfor handler ikke SGS US Airways siden de er med i Star Alliance?

SGS handlet jo lenge ikke AirBaltic(WF gjorde) på OSL. Tap har vel ikke vært hos SGS noen gang.

I CPH er Star-selskapene Swiss og Tap hos henholdsvis Novia og Menzies, mens Novia handler AirBaltic.

Pengene rår vel...

Tertit54
23-10-2008, 15:42
I utgangspunktet så skal alle Star Alliance medlemmer handles av en StarAlliance medlem så fremt ikke andre vektige forhold tale mot det, som det jo heter.
Tror nok at både CO og USairways havner hos SGS over litt tid.
Skal bli skikkelig hyggelig med mere IC trafikk på "jobben" og at OSL etterhvert også får IC østover (utover KAIR)

Vede
23-10-2008, 16:10
Men er airBaltic er jo ikke med i Star Alliance. Men WF er jo i SAS group så det er litt mer naturlig enn som det er på BGO og SVG der det er Norport som handler airBaltic. Men dette blir litt for mye OT så da avslutter jeg der.

sail4fun
23-10-2008, 16:14
Det har da jeg skrevet på dette forumet utallige ganger..:D
Dette er veldig gledelig, regner med at SAS kommer til å mate passasjerer inn til OSL for US.:p

Som isolert for SAS Norge ville være fint om man klarte å demme opp for lekasjer til BA, KLM og LH.

SAS IC , sorry men dere lever i en glassbolle...

Tommy777
23-10-2008, 16:27
De er søppel. Har aldri fløyet dem transatlantisk, men de har ennå tilgode å gi meg en positiv opplevelse innenlands. Og jeg har fløyet dem en god del. Som her: http://forum.scanair.no/showthread.php?t=14098

Imidlertid: Kunne godt tenke meg en tur i den businessklassen - men du finner meg ikke i turist.

Nuvel... Naa har de akkurat oppgradert disse 757ene og hver enkelt sete har personlig TV bak gardina. De har ogsaa mer plass til beina enn det CO har bak. Man kan ikke sammenligne med 762en som flyr til ARN. DET er soeppel.

Sa bortsett fra stroemuttak og at CO holder flyene sine rene, er det lite forskjell paa disse to i min bok. Skal man ikke til NYC, er PHL heeeelt klart aa foretrekke som connection punkt paa oestkysten.

Og er man medlem i BMI sitt program, eller alle amerikanske programmer, mottar man 100% Star poeng med US. Er man med i UA sitt program og har soelv, mottar man 25% ekstra, gull 100% ekstra, saa i kjipklasse faar man hele 200% poeng som UA eller US gull!

Kommer de med noen gode tilbud i biz (noe de sikkert gjoer) skal du ikke se bort fra at du finner meg opaa denne flighten. Men SAS er fortsatt aa foretrekke sfor meg iden de flyr fra Chicago og transfer skjer enten i CPH eller ARN.

JetBlue
23-10-2008, 16:33
Som isolert for SAS Norge ville være fint om man klarte å demme opp for lekasjer til BA, KLM og LH.

SAS IC , sorry men dere lever i en glassbolle...

Tja, eller kanskje et gjørmehull......

Gulboble
23-10-2008, 17:00
Nei vi får bare fortsette å tvinge SAS kunder til CPH så går det sikkert bra ;) (ihvertfall for Kastrup en liten stund til) :(

Dette var bra. Håper på lavere priser på egne og døtrenes årlige "eple" tur.
Vi skal ikke lenger finne oss i å bidra til CPH sin vekst og inntekter.
Star direkte til Amerika og Thailand/Asia, ellers bytte på FRA ute i Europa når Lufthansa overtar SAS.

Twin Otter
23-10-2008, 17:45
Hvem flyr mellom NYC og PHL da? det er vel en del flighter å velge mellom. Bare sånn for nysjerrighetens skyld. Å fly US til PHL for så transfer til New York er vel litt unødvendig...

Thomas
23-10-2008, 17:48
Freedom Airlines, Comair, Commutair, CO ExpressJet, Air Wisconsin, Piedmont Airlines...

Tommy777
23-10-2008, 18:10
Hvem flyr mellom NYC og PHL da? det er vel en del flighter å velge mellom. Bare sånn for nysjerrighetens skyld. Å fly US til PHL for så transfer til New York er vel litt unødvendig...

Hvorfor det? Det er en halvtimes flight fra PHL til LGA og frekvensen er utrolig bra. Lav hoeyde i en Dash 8 inn mot NYC er konge! ;)

Det er ogsaa meget enkelt med transfer i PHL.

Du havner ogsaa paa LGA, dit kan man ta T-banen for 2 dollar eller ta en taxi til mid town uten aa betale bompenger for 25 dollar. Saa er man fler enn 2 er det mye billigere aa komme seg til og fra flyplassen, for ikke snakke om enklere. REtt ut av LGA, inn i taxi. 15 minutter senere er du midt paa Manhattan.

Hickok
23-10-2008, 18:47
Flighten mellom LGA og PHL er helt topp i fint vær. Går rett over JFK av og til også.

FlightDeck
23-10-2008, 18:54
Å få innflygning til New York i Dash 8 og å få lande på LGA er jo bare en fordel!

Tommy777
23-10-2008, 18:57
Det er klart det er en fordel aa fly direkte til EWR, men jeg vet at US har meget aggresive priser via PHL til LGA. Og er prisen rett, er transfer i PHL en breeze og man sparer mye baade tid og penger paa aa fly inn til LGA.

Saa har man en transfer ARN, CPH eller FRA, er helt klart dette et alternativ til NYC, saerlig inntil CO er med i Star

Stian
24-10-2008, 21:03
Tragisk med alle disse 757 maskinene over dammen. Det blir jo bare mer og mer av det.

Tommy777
24-10-2008, 21:06
Joda, men er vel bedre en 757 ned business over dammen enn en 738 med FLERE seter enn disse 757ene LPA-OSL? ;-)

Martin
24-10-2008, 21:09
Fordelen med 757 er vel også at den kan fly til steder med litt mindre trafikkgrunnlag? Sånn i transatlantisk sammenheng, altså..

Stian
24-10-2008, 21:10
Sant nok, men til LPA har man ikke noe valg.

The Ticketor
24-10-2008, 21:10
Tragisk med alle disse 757 maskinene over dammen. Det blir jo bare mer og mer av det.

Tragisk? What?

Stian
24-10-2008, 21:12
Tragisk? What?

Jeg synes det er tragisk fra et comfort-synspunkt.

The Ticketor
24-10-2008, 21:13
Snakk om å devaluere ordet tragisk og om å se glasset som halvtomt.

Stian
24-10-2008, 21:15
Fordelen med 757 er vel også at den kan fly til steder med litt mindre trafikkgrunnlag? Sånn i transatlantisk sammenheng, altså..

Jeg ser jo det, men det gjør det ikke mer behagelig.

Stian
24-10-2008, 21:17
Snakk om å devaluere ordet tragisk og om å se glasset som halvtomt.

Det var ikke SÅ seriøst ment. Bare et lite hjertesukk.

Twin Otter
24-10-2008, 21:54
Hvorfor det? Det er en halvtimes flight fra PHL til LGA og frekvensen er utrolig bra. Lav hoeyde i en Dash 8 inn mot NYC er konge! ;)

Det er ogsaa meget enkelt med transfer i PHL.

Du havner ogsaa paa LGA, dit kan man ta T-banen for 2 dollar eller ta en taxi til mid town uten aa betale bompenger for 25 dollar. Saa er man fler enn 2 er det mye billigere aa komme seg til og fra flyplassen, for ikke snakke om enklere. REtt ut av LGA, inn i taxi. 15 minutter senere er du midt paa Manhattan.

Se det ja. Hadde ingen hensikt å være skeptisk i det hele tatt. Kan på alle måter tenke meg en flight fra PHL til LGA på en halv time kan være en flott måte og få sett byen fra luften.

For de som ikke er så aerofile som oss vil nok mer en en transfer være ønskelig. Men jeg hadde nok ikke hatt noe problem å ta en transfer i PHL hvis jeg skulle til NYC. Men så har vi jo da CO sin avgang OSL-EWR også da.

LN-MOW
24-10-2008, 22:00
Det gikk da fint an å krysse atlanteren med DC-8 og 707 i gamle dager .. de kabinene var da ikke noe bredere ...

Martin
24-10-2008, 22:05
Jeg skjønner strengt tatt ikke hvorfor en 757 skal være så mye verre enn f.eks. en 747, eller en 340... Setene er vel de samme (eller: det kommer vel mer an på operatøren, enn på flytypen). Har krysset Atlanteren med henholdsvis 757, 330 og 340.. Den "trangeste" turen, var med 330...

Someone
24-10-2008, 22:14
Jeg skjønner strengt tatt ikke hvorfor en 757 skal være så mye verre enn f.eks. en 747, eller en 340... Setene er vel de samme (eller: det kommer vel mer an på operatøren, enn på flytypen). Har krysset Atlanteren med henholdsvis 757, 330 og 340.. Den "trangeste" turen, var med 330...

Jeg er enig at det går greit å krysse Atlanteren i en 757 (har forsøk med 747, 757, 767, 777, 330, 340 og DC-10), men jeg foretrekker fremdeles wide-bodies da jeg synes romfølelsen er bedre og man innbiller seg at man har bedre plass. Men som sagt, jeg tar også å krysser Atlanteren i en 757 fremfor å sitte hjemme:p

Trety
24-10-2008, 22:22
757 er på mange måter en "reddende engel" for IC-ruter fra OSL, ettersom trafikkgrunnlaget er noe tynt. Ja, Continental kommer nok til å oppgradere til noe større, men hadde det ikke vært for at de hadde 757 tilgjengelig er det ikke utenkelig at vi ikke hadde hatt noen NYC-rute i det hele tatt.

Flere enn meg som krysser fingrene for at Boeing setter 757 i produksjon igjen? :lol:

Martin
24-10-2008, 23:39
men jeg foretrekker fremdeles wide-bodies da jeg synes romfølelsen er bedre og man innbiller seg at man har bedre plass.

Skjønner hva du mener, og er delvis enig.. Synes allikevel ikke det er på noen som helst måte fælt å krysse i en 757.. Men som i alt annet, har man selvsagt lov til å mene hva en vil..

En fordel mener jeg dog 757'ern har, og det er Business Class. Har aldri flydd Biz på Widebody, men har vært så heldig og fått flydd det en gang med CO.. Kan lett innbille meg at det er vel så trivelig i en liten, intim biz-kabin, enn i en større.. (Kanskje litt av samme effekten som First Class har, hos de som har tre klasser eller mer..)..

Southwind
25-10-2008, 00:06
Jeg ser jo det, men det gjør det ikke mer behagelig.

Det var ikke SÅ seriøst ment. Bare et lite hjertesukk.

Ser at du skal fly 73G til LPA, og det er en tur på 5:40. Går du ikke imot din egen overbevisning da?

Dag Viking
25-10-2008, 00:18
Jeg synes det er tragisk fra et comfort-synspunkt.

En 757 er mindre komfortabel enn en 747 fordi den er mindre?
I så fall er det rart at noen i det hele tatt orker å krysse dammen i en G-550:D

Jeg klarte ikke dy meg! Jeg har sagt det mange ganger før, men sier det gjerne igjen. Siden jeg ikke har klaus av noe slag, så er det min personlige plass som betyr noe, ikke hvor høyt det er under taket eller hvor bredt det er mellom veggene i flykroppen. Andre mener selvsagt helt andre ting;)

B767
25-10-2008, 00:30
folk har fløyet med 707 fra australia til london med qantas..... da klare me fint idag og i en 757... ;)

Speedbird
25-10-2008, 02:08
Den "trangeste" turen, var med 330...

Det var vel kanskje litt pga vi satt to stykk på 100kg+ på en toseter?
Hadde du hatt med deg en smekker blond en på 164/52/C-cup hadde det nok vært en mye hyggeligere tur.. ;)

LN-MOW
25-10-2008, 02:27
For Martin, ja ... ;)

STS får sikkert teknisk handling på kjerra, så da får Speedy sjansen til å bruke slegga på enda flere ATA-maskiner ..

Martin
25-10-2008, 02:32
Det var vel kanskje litt pga vi satt to stykk på 100kg+ på en toseter?
Hadde du hatt med deg en smekker blond en på 164/52/C-cup hadde det nok vært en mye hyggeligere tur.. ;)

Vel, poenget var, at ett sete er like trange, enten det finnes 10 eller 6 av de i bredden totalt.. Vi satt på et fly som hadde 8, men havner man ved siden av meg, skal jeg innrømme at de kan bli litt trangt.. Jeg har også flydd 757, hvor vi var to som delte en tre-seter, og hadde et ledig sete mellom oss.. Da trivdes jeg hakket bedre i den 757'ern, faktisk...

JoeW
25-10-2008, 04:06
Jeg synes 757 er et utrolig pent fly. Comfortmessig betyr det ingenting for meg om det er en eller to midtganger, og jeg har fløyet OSL-EWR en del mens jeg bodde fast i PHX. Er jo dårlig med internasjonale ruter til PHX. Pleide å være 757 på begge legs. Boarding går jo raskere med en mindre maskin, og som noen nevner - 757 må vel ses på som redningen for USA-ruter på OSL. Og USA-ruter vil vi jo for all del ha. Sånn sett vil jeg foretrekke to ruter, en til EWR og en til PHL med 757 fremfor kun en rute med 340 el. US (og DL for den sagts skyld) har jo dessuten færre seter bak enn CO, så det blir sikkert ikke så ille. Har fløyet COs BF to eller tre ganger på ruten, og synes de tilbyr et glimrende produkt. Nå har jeg kun fløyet C-klasse hos SK intercont en gang - men jeg mener BF-produktet er langt bedre.

Tipper US setter handlingen til Menzies (eller et eventuelt nytt handling agent(nå må det vel snart skje noe på OSL med kun to relle konkurenter om høykvalitetsmarkedet)) på pur. Var det ikke noen som snakket om at US var på vei ut av Star...?

B767
25-10-2008, 09:45
hmm.. hvorfor til philadelphia ? Houston da ? som er oljeby... :8:

Stian
25-10-2008, 09:54
Ser at du skal fly 73G til LPA, og det er en tur på 5:40. Går du ikke imot din egen overbevisning da?
Mulig, men hvilket valg har man?
Tror ikke det går noen widebodies fra OSL til LPA nå for tiden.

Someone
25-10-2008, 10:02
hmm.. hvorfor til philadelphia ? Houston da ? som er oljeby... :8:

Fordi US sin main-hub er PHL, en 757 har ikke nok range til å fly OSL-IAH og mye av olje-trafikken går fra SVG og for dem er det like lett å fly via FRA/AMS/LHR som eventuelt å fly via OSL


Ser forresten at OSL-PHL nå kan bestilles, selv om det ikke har dukket opp noen bra intro-tilbud ennå:(

O_K_
25-10-2008, 11:12
Jeg synes faktisk ikke widebody er et must, men jeg foretrekker fly som har seteløsninger hvor man ikke må klatre over altfor mange for å strekke bena midt på natten. Liker derfor A330/340, for der er det aldri mer enn en å klatre over.

Blackhawk
25-10-2008, 16:24
Mulig, men hvilket valg har man?
Tror ikke det går noen widebodies fra OSL til LPA nå for tiden.

Ja dersom man vil fly widebody til LPA, blir vel charter og Thomas Cook Airl.
Scand. eneste alternativet. De flyr hver lørdag fra OSL, med
A330-200 til LPA. Da kan man velge SunClass/Comfort Class mot tillegg
med 84 cm. benplass foran i kabinen. Dette er brede skinnseter, men
samme "service" forøvrig som resten i kabinen. Dog har man 30 kg.
bagasjevekt i stedet for 20 kg.

RSL
25-10-2008, 16:44
Airbus A330-200 hos DK har ikke vanlig økonomiklasse, bare SunClass og RoyalClass.

Redcap
25-10-2008, 17:15
...og da er reisen ute for salg. Ikke noe knallpriser publisert men det kan jo komme kampanjer.

Et raskt 30 dagers søk ga en t/r pris på 5.332 + servicehonorar i økonomi.
Farebasis - WLE7NY

Rimeligste pris i business t/r NOK 24.255 + servicehonorar.
Farebasis - ZX0NY

...og om noen bryr ser om farecalculation :
OSL US PHL Q163.80 1969.85ZX0NY US OSL Q163.80 1969.85ZX0NY NUC 4267.30 END ROE 5.63239 FARE NOK 24040 XT 113ZN 37YC 47XY 34XA 204US 17AY 30XF PHL4.50

LN-MOW
25-10-2008, 17:38
Det er normalt at det bare ligger 'standardpriser' inne i begynnelsen. Kampanjepriser kommer .. bare vent.

Stian
26-10-2008, 09:19
AA neste?
Jeg leste nettopp at de er i ferd med å rekonfigurere 18 stk. 757 til "internasjonalt" bruk.


"757 International Aircraft


We are moving forward with reconfiguring 18 Boeing 757 for use on international routes. The reconfiguration includes the installation of new seats, new cabin interiors and updated in-flight entertainment systems throughout the aircraft. The project is slated to begin later this year for completion by the end of 2009.

The 757 Business Class, in a 2-2 seating configuration, will feature 16 next-generation angled lie-flat seats with drop-down armrests, the ability to track forward 10 inches, interlocking tray tables that create one of the largest workspaces in the industry and in-seat entertainment system with audio and video on demand.

The economy cabin, comprised of 166 seats in a 3-3 configuration, will receive a lighter and brighter look including new seats and new sidewalls. In addition, new LCD monitors will replace CRT monitors to enhance in-flight entertainment video viewing and a digital media file server will provide better in-flight video and audio entertainment quality.


Once completed, the 757 international fleet will serve some new trans-Atlantic routes that are in the process of being finalized now. As with each refurbishment, we will keep you apprised of updates along the way and be on the lookout for the routes in Sabre."

MartinL
26-10-2008, 09:25
AA til Miami fra Osl ville blitt en brak suksess!

Vi får krysse fingrene og håpe!

Stian
26-10-2008, 09:28
Det blir vel litt i lengste laget for en 757..?
Jeg tror BOS eller JFK er mer aktuelle.

MartinL
26-10-2008, 10:13
Det blir vel litt i lengste laget for en 757..?
Jeg tror BOS eller JFK er mer aktuelle.

Flyr ikke Finnair med 757 fra HEL? Mulig kjerra mellomlander.

Stian
26-10-2008, 10:42
Det må være med mellomlanding. Den strekningen er langt over maximum range for 757.

MartinL
26-10-2008, 10:45
Det må være med mellomlanding. Den strekningen er langt over maximum range for 757.

Ja du har nok rett i det. Maskinen går vel ned i Halifax for påfyll av suppe.

JetBlue
26-10-2008, 14:36
Scand. eneste alternativet. De flyr hver lørdag fra OSL, med
A330-200 til LPA. Da kan man velge SunClass/Comfort Class mot tillegg
med 84 cm. benplass foran i kabinen.

Det er da den A330-300 som er stasjonert på OSL, er det ikke??

Tommy777
26-10-2008, 16:02
Naa har AA lenge flydd over atlanteren med 757.

Naar det gjelder komforten paa 757 er det set upen 3+3 som ikke tiltalter meg noe saerlig. Med LH, UA og SK har man 2 setere. 767 er vel kanskje det mest passasjervennlige flyet som finnes med 2+3+2 i oekonomi.

Det er mange grunner til at jeg foretrekker widebody, en av grunnene er at som top tier medlem, jo stoerre sjans har jeg for aa faa en oppgradering jo flere premiumseter som finnes. Paa COs 757 er det 16 seter, UA er det 12.. Sammenlignet med widebodies (utenom KLM) er det 40+ premiumseter.

Det er ogsaa mange flere grunner, men diskusjonen har vi hatt foer..

Men foran gardinen har jeg ingen problem med 757

EB
26-10-2008, 17:59
...eller ingen gardin på en A319!

LN-AØR
26-10-2008, 19:04
Tror heller på AA til ORD i såfall.

MartinL
26-10-2008, 19:47
Tror heller på AA til ORD i såfall.

Nja hvorfor det? Miami er jo AA sin hub i Florida, da også med en rekke andre internasjonale destinasjoner.

Someone
26-10-2008, 19:50
Nja hvorfor det? Miami er jo AA sin hub i Florida, da også med en rekke andre internasjonale destinasjoner.

Nå tror jeg uansett ikke AA kommer, men ORD har nok større potensiale som hub for nordmenn enn MIA. Dessuten vil en OSL-MIA rute slite med fylle opp foran og man kan heller ikke bruke en 757 på ruten

LN-AØR
26-10-2008, 22:43
Har prøvd å sjekke billetter i to dager nå, men får bare følgende melding:We're sorry, but we were unable to complete your request.
Here's what happened:
This portion of our website is not available at this time.
Here's how to fix it:
Please wait a moment and then try again. If you continue to receive this message, please call our 24-hour Internet Help Desk at 1-800-327-7810 so we can resolve this issue for you.
Reference Code: PDAYBXB44A5R2F55RDNKRM2K (1.0.110040.100001)
Occurred: 10/26/2008 2:42:59 PM Noen med samme problem?

LN-MOW
27-10-2008, 00:38
Går fint på wideroe.no ....

Blackhawk
27-10-2008, 18:57
Det er da den A330-300 som er stasjonert på OSL, er det ikke??

Både og! Som oftest bruker de A333 på "kortrutene" til Kanariøyene
osv, men i vinter skal de bruke kun A332 virker det som.
Sjekket ca. 10-15 avganger OSL-LPA-OSL, og da var det kun
A332 som kom opp - i tillegg til at A321-maskinen går 35 min. etter
på A332-maskinen på lørdagene (kun A321 på onsdag/fredag).
Til Tenerife er det kun A321.

Airbus 330
27-10-2008, 19:44
Både og! Som oftest bruker de A333 på "kortrutene" til Kanariøyene
osv, men i vinter skal de bruke kun A332 virker det som.
Sjekket ca. 10-15 avganger OSL-LPA-OSL, og da var det kun
A332 som kom opp - i tillegg til at A321-maskinen går 35 min. etter
på A332-maskinen på lørdagene (kun A321 på onsdag/fredag).
Til Tenerife er det kun A321.

De 3 A333 til Thomas Cook, er leid ut til Garuda fra November til starten på Februar som tidligere år. Derfor de henter inn A332 fra søsterselskapet i England.

FlightDeck
28-10-2008, 16:36
Ser at det faktisk er noe billigere å reise med US Airways Oslo-Philadelphia-New York enn bare Oslo-Philadelphia...

Dag Viking
28-10-2008, 16:54
Ser at det faktisk er noe billigere å reise med US Airways Oslo-Philadelphia-New York enn bare Oslo-Philadelphia...

Slik er det ofte!
Flere grunner til det, men den viktigste dersom de to markedene er like, er at betalingsvilligheten er større på en non-stop.

SQ 777
28-10-2008, 20:16
Vel, uansett. PHL kan anbefales, har vært på min liste over "ønsker å komme tilbake til" i snart 15 år. Husker fra 1978 at de har en BA 707 non-fan ( RR Conway ) utenfor et museum der, downtown. Noen som vet om den fortsatt står der ?

Kommer de med skikkelige tilbud som de hadde fra ARN, vil jeg vurdere dem sept. 09. Eller brenne EB points ?? Tre dager og fire netter holder.....Og jeg elsker jo 757 :colgate:

Thomas
28-10-2008, 20:29
Reidar, kan jeg få jobb i firmaet ditt? ;)

SQ 777
28-10-2008, 20:36
OK, Thomas, du er nå på reservebenken. Marian , eneste ansatte, drar til MNL i morgen.

Trenger jeg hjelp, har jeg fortsatt mobilnummeret ditt i min telefon..:exclaimation;)

Er noen kjente ute og går ankommer vi vel BA ( aner ikke hvor, eller hvem som har handling ) bagdrop ca. 06.10. Kommer begge med flytoget som går fra LST kl 05.55.

Deretter drar jeg hjem når det passer meg...

Thomas
28-10-2008, 21:47
Jeg er på OSL fra 0530, men sitter i bunkersen til RFS og prøver (dessverre) og holde oversikt over fly i de-ice kø er jeg redd.. Brr!!

Northrider
28-10-2008, 22:37
Smil og vær glad, Thomas! ;)

LN-AØR
14-11-2008, 09:14
Og snart kan billetter bestilles fra usairways.com:(vet at man kan booke andre steder)
E-mail:Dear Mr. Raaum,

Thank you for visiting usairways.com.

We do apologize for the inconvenience.

We are having a problem with the OSL to PHL and we do have the IT department looking at the problem. You will need to just keep checking on the web site.


If you have any further questions or concerns, please feel free to reply or call our Internet Support Desk at (800) 327-7810. We know that you have many choices and we thank you for choosing US Airways.

Sincerely,

Penny Williams
Internet Support Specialist
US Airways

SH 7
14-11-2008, 09:58
US Airways er det selskapet jeg har fløyet med i sommer som har den dårligste servicen.
De tar 15 dollar for hver innsjekket koffert o g ikke nok med så forlanger de 5 dollar for vann under reisen.
Hvis du sier du trenger vann til medisiner så får du det gratis.
Dette er en virkelig high cost carrier for passasjerene

jb1
14-11-2008, 10:52
Må man betale for innsjekket bagasje på internasjonale ruter, eller gjelder dette kun innenriks i USA?

LN-MOW
14-11-2008, 11:14
Kun innenriks - foreløpig.

PAS
15-11-2008, 20:08
AA til Miami fra Osl ville blitt en brak suksess!

Vi får krysse fingrene og håpe!

Kunne ikke vært mer enig :D

Stian
16-11-2008, 01:08
Hvorfor ville det blitt en braksuksess?
Det er vel ikke stort annet enn leisure trafikk dit?

LN-MOW
16-11-2008, 09:32
AA har kraftig redusert sin aktivitet i MIA og det lite annet enn lavpris-cruisetrafikk dit ..

sail4fun
16-11-2008, 12:58
Tenk for mye pæng flyselskapene hadde spart på analyser om de bare hadde lest dette forumet oftere. Og OSL/SVG hadde hatt 10-12 nye IC ruter basert på "jeg satt sammen med flere normenn til destinasjon XXX" og den rute må det være mange normenn som tar , tanta mi så flere normenn i innsjekk på XXX... ;)

Og hele tiden med kun focus på marked i ene enden...

Jarlabanke Vking
28-12-2008, 05:16
hmmmm.... jeg finner så og si ikke noen tidtabell for OSL - PHL hos US airways sine sider, og man får opp følgende beskjed; "Nonstop service on US Airways between Oslo and Philadelphia is subject to foreign government approval"

lukter det at hele greia blir kansellert?

JoeW
28-12-2008, 05:18
De trenger selvfølgelig konsesjon, men det er det slettes ingen grunn til at de ikke skulle få.

Jarlabanke Vking
28-12-2008, 05:22
jeg bare tenker på det begynner vel å drøye ut i det lengste med en rute som har oppstart om litt over 4 måneder?!?

EB
28-12-2008, 08:05
Hvordan kan folk bak gardinen elske 757 over atlanterhavet? Det klarte Icelandair å ødelegge for meg i allefall.

Hickok
28-12-2008, 10:40
Du kan i hvert fall kjøpe billetter på ruten. Jeg sjekket opp en tur til Karibien i sommer, og da var et av turforslagene bl.a. OSL-EWR med US.

Hickok
28-12-2008, 10:43
Her er f.eks. en tur i aug:


Depart: 1:00pm
Arrive: 3:45pm

Oslo, Norway (OSL)
Philadelphia, PA (PHL)


Depart: 8:35pm
Arrive: 10:35am

Philadelphia, PA (PHL)
Oslo, Norway (OSL)

Southwind
28-12-2008, 13:12
Hvordan kan folk bak gardinen elske 757 over atlanterhavet? Det klarte Icelandair å ødelegge for meg i allefall.

Nå spiller setet og Avod en stor rolle. Om det setet er i en 777, 757 eller 737 spiller vel ikke så stor rolle. Men om du vil komme hjem langt utpå formiddagen for å unngå 757, så blir det ditt valg :)

Dag Viking
28-12-2008, 13:26
Hvordan kan folk bak gardinen elske 757 over atlanterhavet? Det klarte Icelandair å ødelegge for meg i allefall.

Fordi den gir muligheten til non-stop på ruter der det ikke er grunnlag for en WB?
Dessuten gir den mulighet til å slippe den kjipe morgenflighten fra AMS, CDG, FRA eller LHR etter en tur fra junaitn. Dette alene var nok til å velge CO på brorparten av mine reiser. AVOD ol. er totalt irrelevant for meg og mange andre.

SQ321
28-12-2008, 14:15
Fordi den gir muligheten til non-stop på ruter der det ikke er grunnlag for en WB?
Dessuten gir den mulighet til å slippe den kjipe morgenflighten fra AMS, CDG, FRA eller LHR etter en tur fra junaitn. Dette alene var nok til å velge CO på brorparten av mine reiser. AVOD ol. er totalt irrelevant for meg og mange andre.

Kunne ikke vært mer ening. Har alltid flydd via LHR eller AMS på vei hjem fra US inntil i år da jeg valgte CO for første gang. Utrolig mye bedre å våkne opp litt før landing på OSL i stedet for å ankomme AMS 0530-0600, for så å vente i 2-3 timer for en ny flytur på 2 timer. At jeg ikke har tenkt på det tidligere er uforståelig. Og når CO i tillegg har AVOD på alle sine avganger så er det lite å lure på.

Southwind
28-12-2008, 14:26
AVOD ol. er totalt irrelevant for meg og mange andre.

Fint for deg! Men det er også relevant for mange...Strømuttak er også et stort pluss. Men selvfølgelig ikke for alle!

MartinL
28-12-2008, 14:35
Noen som vet hvordan ruten selger?

O_K_
28-12-2008, 15:06
Jeg ser virkelig ikke forskjellen på å sitte 3 i bredden i en 757, eller en 777 eller hvor som helst ellers. Setetype, samt laptopstrøm er det viktigste. Så lenge laptopen lever har jeg AVOD underholding som slår et hvilket som helst fastmontert system:-)

Jeg er ganske sikker på at min neste tur til New York blir med en 757, men skal jeg noe annet sted i USA så vil jeg nok helst fly fra AMS eller LHR (eller kanskje kanskje CPH, om det ikke skulle være innstillt) og komme direkte. Innenlands i USA er ikke trivelig.

EB
28-12-2008, 15:20
Nå er vel ikke 777 et valg til USA. Både SAS og Lufthansa tilbyr jo 2 setere til en haug destinasjoner...Midt på en tre-seter er ikke hyggelig!

Southwind
28-12-2008, 15:52
Nå er vel ikke 777 et valg til USA. Både SAS og Lufthansa tilbyr jo 2 setere til en haug destinasjoner...Midt på en tre-seter er ikke hyggelig!


Kanskje ikke valg for deg, men 777 til USA blir vel brukt av KLM, United, British Airways, Air France, American, Air New Zealand. Muligens CO og DL til tider. Men nå holder vel du deg til SAS og Lufthansa...

EB
28-12-2008, 15:55
Ja i utgangspunktet holder det jo mer enn nok med disse to - som jo heldigvis er i samme allianse. Men nwa (nå DL) og AF har jo også flere mulighter med Airbus over dammen - så alt er ikke så trist som man skulle tro.

O_K_
28-12-2008, 16:16
Nei, skal si meg enig i at jeg selv også helst sitter i en 2 seter når jeg skal fly, men tross alt er 757 rutene ganske korte flyturer, og å få fly direkte til og fra Oslo er en ganske stor fordel, og sammen med PC strøm kompanserer det i masser for at det er en 3-seter. Er jo bare å skaffe seg C eller D sete, utsikten er for det meste ganske kjedelig størstedelen av turen.

EB
28-12-2008, 17:08
Tja! Jeg har vel egentlig kun 3 destinasjoner i USA som er aktuelle for meg/oss å fly til. Seattle, Denver og Boston - da er SAS og Lufthansa absolutt det beste alternativet. Flybytte skjer i Europa og jeg kommer helt frem på en 2-seter over dammen. 2 x single aisle til Seattle og/eller Denver frister ikke. Kommer derimot CO og/eller US med 767-200 på OSL er det en helt annen sak - alliansen blir jo uansett den samme!

LN-MOW
28-12-2008, 17:18
/eller US med 767-200 på OSL er det en helt annen sak -

Etter en tur i en loslitt og trang US 767-200 vil du lengte etter en 757 .... har aldri skjønt din aversjon mot 757 så lenge du prater så pent om DC-8 .. på innsiden er de klin like ...

EB
28-12-2008, 17:23
Hvor har du vært de siste 30-40 årene - 8`ern er ikke lenger et alternativ som passasjer. At både DC-8 og 757 er pene å se på fra utsiden - hjelper de som sitter trangt inni fint lite.

Martin
28-12-2008, 17:34
At både DC-8 og 757 er pene å se på fra utsiden - hjelper de som sitter trangt inni fint lite.

Jeg skjønner ikke hvorfor man sitter trangere i en 757 enn i en f.eks. en 330... Ett enkelt sete er vel ikke noe smalere om det er 5 andre på samme seterad, enn om det er 7?

EB
28-12-2008, 17:45
Et sete er et sete til du sitter i midten på en tre-seter...Men tilbake til saka - det er flott at US kommer til OSL - måtte ruten bli en suksess!

EB
28-12-2008, 18:22
For at nabosetet skal være ledig tar du også forbehold om at alle andre reiser alene...

Vi har noen ganger når vi har vært to som reiser reservert A og C seter - de som kommer i midten er nok ikke like enig i din versjon. Men jeg har ikke noe i mot at tilbudet finnes - jo flere valg jo bedre.

Martin
28-12-2008, 18:26
Jeg tror at de som har gitt 757 over dammen en fair sjanse og et forsøk på objektiv vurdering av den flytypen , er like godt fornøyd som med en WB.
"Normale" folk ønsker en reise med minst mulig stress, og dermed mest mulig direkte rute, færrest mulig flybytter osv. Vi som er litt interesserte i fly, flyr gjerne en omvei for å oppleve noe vi tror er spesielt.

:up: Bra sagt, Dag.

Jeg har prøvd både 757, 330 og 340 over dammen, og må innrømme at antall seter i bredden ikke betyr noenting for min del.. Men selv om jeg ikke har noe i mot 757, og synes direkteflighter er både bra og praktisk, må jeg innrømme at det er en bakside ved å fly CO direkte: Den ene gange jeg har flydd direkte EWR-OSL, var jeg hjemme før klokken var 11 på formiddagen, og sov søtt innen klokken var 12, og det var goodbye døgnrytme (og, min døgnrytme er kanskje skeiv nok fra før, men der er hvertfall tilpasset arbeidstiden min.. Den døgnrytmen jeg fikk da, var tilpasset om jeg skulle ha jobbet nattskift..).

Med en mellomlanding, kommer man seg hjem seinere, og man trenger ikke holde seg våkn fullt så lenge. Jeg får aldri noe fornuftig ut av ankomstdagen uansett (beregner alltid uansett en ekstra dag eller to fra jeg kommer hjem, til jeg skal på jobb igjen), så jeg kan like gjerne tilbringe noen ekstra timer via en eller annen flyplass, som å være hjemme..

Og angående det å havne på midsete: Har selv havnet på et av de to setene i midten på en 330, uten at noen av de jeg reiste sammen med satt ved siden av meg.. (Han på ene siden var med på samme tur, men hadde booket/sjekket inn på egenhånd, så det var mer tilfeldig). På turen tilbake, så jeg også to jenter som reiste sammen, og de hadde også fått de to setene i midten på en fireseter.

Martin
28-12-2008, 18:27
Vi har noen ganger når vi har vært to som reiser reservert A og C seter - de som kommer i midten er nok ikke like enig i din versjon. Men jeg har ikke noe i mot at tilbudet finnes - jo flere valg jo bedre.

Da tar jo du en viss sjanse på at ingen velger setet i mellom dere - det finnes det ingen garanti for.

Airbus 330
28-12-2008, 19:10
For oss som må tenke på prisen når vi skal ut å fly, har vi ikke noe valg enkelte ganger med å sitte bak i en 757 over til USA. Har aldri prøvd det, men er det billigste alternativet så tar jeg det.
Sånn er det når det er prisen som teller, enten man vil eller ikke....

O_K_
28-12-2008, 19:52
Da tar jo du en viss sjanse på at ingen velger setet i mellom dere - det finnes det ingen garanti for.

Nei, om man er 2 stykker, velger A og C og det viser seg at flyet er fullt og noen får B-setet så er det bare å spørre pent om å bytte. Jeg kan ikke forstå at noen vil insistere på å sitte midt i en 3-seter om de får sjansen til å få vindu eller midtgang. Det eneste man derfor risikerer er at man ikke får hele 3-seteren i fred.

MartinL
28-12-2008, 19:59
Det er klart at jeg ikke gjør!

La oss ta et eksempel: En 752 har 153 seter i M, altså 51 tresetere. Belegget er fremdeles 85%. 1/3 av M-passasjerene reiser alene. 1/3 reiser sammen med en annen person, og den siste tredjedelen reiser tre i følge.
Plutselig er 17 tresetere opptatt. Vi har nå igjen 34 tresetere igjen, og 23 tomme midtseter. Vi kan anta at de som reiser sammen to og to vil sitte ved siden av hverandre, i et midtsete og et midtgang eller vindusete. Da sitter vi igjen medd 9 personer som reiser alene som må ha en person i nabosetet, mens hele 42 får et ledig nabosete.
Dette blir selvsagt noe forenklet, et par kan jo sitte på hver side av midtgangen osv. men poenget blir det samme. Dessuten går det jo selvsagt ikke at 51 personer reiser sammen med en annen person;)

ELLER forholdet SAS A330 / CO 752

Reisende foretrekker ulike sete konfigurasjoner og betrakter "favoritt sete" på forskjellig vis. (beregning ut fra antall seter ombord)

Vindusete sete 26% / 35%
Sete mot midtgang 53% / 36%
Sete der du er blokkert fra midtgangen av annen pax 62% /43%

Selv liker jeg å sitte ved vindu. Da er 757 overlegen!

Discus
28-12-2008, 20:27
Kremt. Nå handler denne tråden om USAir til OSL Kanskje vi skal spore litt tilbake til utgangspunktet?

MartinL
28-12-2008, 21:31
Hvor får du de prosentene fra?
330 har 2-4-2 om jeg husker riktig, og 4 er mot midtgang, altså 50%.
752 får 33,3% mot midtgang.
Blokkert mot midtgang av annen pax blir 50% for 330 og 66,7% for 752.
Vinduseter blir 33,3% i 752, og knapt 25% i 330.

Fra seat map hos seat guru.

Husk at både 330 og 757 har 2+2, 3+3 / 2+2+2, 2+3+2 og 2+4+2 konfigurasjon.

Jeg har selvfölgelig skrevet feil prosentandel som du skriver. Det er helt riktig 53%

Redcap
28-12-2008, 21:33
Fra seat map hos seat guru.

Husk at både 330 og 757 har 2+2, 3+3 / 2+2+2, 2+3+2 og 2+4+2 konfigurasjon.

En 757 med 2+4+2 ? Naaah, ikke engang innenriks i Japan ville de kjørt det...

LN-MOW
28-12-2008, 21:34
Tilbake til topic, eller så stenger jeg.

MartinL
28-12-2008, 21:38
En 757 med 2+4+2 ? Naaah, ikke engang innenriks i Japan ville de kjørt det...

Hvem har sagt at 757 har det? Jeg nevner de ulike konfigurasjonene som CO 757 og SAS 330 har og som ligger til grunn for beregningene. ( se slash mellom konfigurasjonene som nevnes) Men for all del, du får gjerne spikke flere fliser på det...

Uansett så tror jeg flytpen spiller svärt liten rolle. Dette er en raskt og godt tilbud for reisende fra Osl og inn i USA. Dessuten er mitt poeng at det også er svärt individuelt hva de resiende anser som "optimalt" sete.
Diskusjonen om 757 v/ 330 vil vi nok derfor aldri komme ut av :)

Lamox
29-12-2008, 01:00
Var det ikke det du skrev da...?:

Fra seat map hos seat guru.

Husk at både 330 og 757 har 2+2, 3+3 / 2+2+2, 2+3+2 og 2+4+2 konfigurasjon.

Jeg har selvfölgelig skrevet feil prosentandel som du skriver. Det er helt riktig 53%

Enig i at det viktigste nok er at det GÅR et fly, men hvis det ER alternativer så tror jeg nok at flytype KAN spille en rolle. B757 er ikke en widebody, men en stretched B737. Men for all del; en vakker sådan...!

Trety
29-12-2008, 01:35
Jeg er veldig spent på hvor mye av trafikken på denne ruta som blir lokaltrafikk inn til PHL og hvor mange som skal videre på transfer.
Når det gjelder materiell så er den neppe noen tvil om at det nok er CO som blir først ute av amerikanerne med widebodies. US har vel ikke mange flere WB'er stående og slenge de heller, og A330 blir desuten veldig stor for OSL-PHL. Har de noen 787 i bestilling forresten?

Lamox
29-12-2008, 01:59
Tviler vel på at det er så veldig mange som skal til byen PHL (hva skal en der - bortsett fra at Røkke har noen verft i byen...?), men det er jo veldig kort tur med bakketransport fra PHL hvis en skal til New York, Washington, Baltimore etc...

Ang flytype så tror jeg nok at 757/767 er det største vi kan forvente fra OSL. 340/330 var jo en flott flytype å få inn i SAS, men sett i ettertid så er vel økningen i flystørrelse en av problemene SAS nå sliter med. Hadde alternativet med 787 eksistert dengang så spørs det om Airbus hadde vært et tema...

view
29-12-2008, 04:06
Men nok som setene, finnes det noen gode fares for på US ex-OSL enda? Tipper de må komme med noen god tilbud nå hvis det skal bli noe av denne ruta. Vi er mange som er sugne på 100% opptjening etter årets skuffende julekalender fra SAS!

LN-MOW
29-12-2008, 04:43
Januar er typisk 'dumping-måned' ....

FlightDeck
29-12-2008, 09:47
Får jeg det billig, reiser jeg gjerne syv timer med US Airways og 757. Hva ligger prisene på nå? Regner med at det kommer noen bra introduksjonspriser over jul - og dessuten at de da vil begynne med markedsføring i Norge.

Jarlabanke Vking
29-12-2008, 13:04
Kremt. Nå handler denne tråden om USAir til OSL Kanskje vi skal spore litt tilbake til utgangspunktet?

ja det sporet lutselig helt av til å bli en diskusjon widebody vs single-aisle fly. mitt spørsmål som livnet opp hele debatten i en litt usaklig retning var om det i det hele tatt blir noe av denne ruta. jeg har vært inne å nerdet litt på US airways sine sider og når man ikke har denne ruten godkjent før oppstart om 5 måneder så tenker jeg i mitt stille sinn at det ikke blir noe av. En annen ting som er litt fascinerende er at det er kliss umulig (når jeg sjekket) å booke med US til de destinasjoner SAS flyr i USA. virker ikke som de er spesielt gode alliansevenner og at SK furter enda over STO-PHL

LN-MOW
29-12-2008, 17:37
Er ikke sikker på hva slags godkjennelse de venter på da de ikke trenger noen spesiell konsesjon for å fly mellom Norge og USA ... ruten er iallefall bookbar i Amadeus og hos wideroe.no ...

pgaa
29-12-2008, 17:53
Apropo booking, får man ikke booket på usairways.com?
Får hele tiden "We're sorry, but we were unable to complete your request."

LN-MOW
29-12-2008, 18:12
Det har vært slik siden annonseringen .. er vel en note om dette litt høyere i tråden ..

Velkommen til USAirways ...

LN-AØR
29-12-2008, 18:38
Apropo booking, får man ikke booket på usairways.com?
Får hele tiden "We're sorry, but we were unable to complete your request.

Dette har jeg skrevet 6 e-poster til US om, og de sier at det er tekniske problemer med bookingsoftwaren. Nå går det i hvertfall ann å booke f. eks OSL-NYC (OSL-PHL-NYC) på usairways.com. Om man bare vil booke OSL-PHL får man fremdeles error. Synes det er rart at problemet ikke har blitt løst i løpet av 2 mnd. :rolleyes:

LN-MOW
29-12-2008, 19:01
Synes det er rart at problemet ikke har blitt løst i løpet av 2 mnd. :rolleyes:

Det synes ikke jeg .....

FlightDeck
29-12-2008, 20:18
Ser at US Airways tar ca. 6000-7000 kr. for en rundreise midt på sommeren, og da får man 100 prosent bonusopptjening.

Trety
30-12-2008, 15:03
Ser at US Airways tar ca. 6000-7000 kr. for en rundreise midt på sommeren, og da får man 100 prosent bonusopptjening.

Tilbyr US fulle bonuspoeng i alle klasser på economy? Uansett så er 6-7 laken ikke særlig dyrt for å fly t/r PHL.

Hickok
30-12-2008, 15:15
Jepp, US tilbyr full opptjening, selv på de tilbudene som nok kommer i januar.

O_K_
30-12-2008, 15:25
Da er jo valget enkelt for den beviste eurobonusbruker. Tviler vel på at SAS kommer til å legge seg under 6 for biletter med det første, og i alle fall ikke i en 100% klasse. Ser ikke ut til at jeg får så mange flere reiser med SAS IC i nær fremmtid. 100% opptjening til den prisen frister veldig mye når min neste ferie skal planlegges.

FlightDeck
30-12-2008, 15:44
Hvor mange EuroBonus-poeng får man for en tur/retur reise OSL-PHL med US Airways? (Med 100 prosent opptjening)

Hickok
30-12-2008, 15:51
Hvor mange EuroBonus-poeng får man for en tur/retur reise OSL-PHL med US Airways? (Med 100 prosent opptjening)
4000 poeng.

EDIT: Woops! 8000 poeng T/R

Tommy777
30-12-2008, 16:20
US Airways tar ofte mer betalt til PHL enn til andre destinasjoner i USA.

Trety
30-12-2008, 19:02
Da er jo valget enkelt for den beviste eurobonusbruker. Tviler vel på at SAS kommer til å legge seg under 6 for biletter med det første, og i alle fall ikke i en 100% klasse. Ser ikke ut til at jeg får så mange flere reiser med SAS IC i nær fremmtid. 100% opptjening til den prisen frister veldig mye når min neste ferie skal planlegges.

Litt flåsete sagt, så er det slett ikke sikkert det er noe som får reist med SAS IC i ikke altfor fjern fremtid... Men med både CO og US i Star og begge med direkteruter over Atlanteren, så har skal det ikke mye folkeopplysning til før den allerede betydelige kundeflukten fra SAS blir ennå større. Når rutene etterhvert går såpass sjelden som de gjør, er veien veldig kort til å reise via f.eks. FRA, CDG, LHR eller AMS i stedet.

sail4fun
30-12-2008, 22:50
,men litt edrulighet i romjula kan man vel forvente,
Hvor mange ukentlige rundturer har SAS til US Eastcoast i jan-mar ?

sail4fun
05-01-2009, 20:26
Under reiselivsmessen som åpner på Lillestrøm denne uken, vil det torsdag blir orientert nærmere om US Airways’ planer for Oslo-ruten. Men selskapet ønsker øyensynlig å utnytte det markedet det registrerer i Norge. Det er bare flyselskapet Continental som i dag betjener Norge og USA med direkterute, etter at SAS-gruppen for noen år siden la ned sin direkterute mellom Oslo og New York.

http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article352009.ece

MartinL
05-01-2009, 20:33
http://www.hegnar.no/reise_livsstil/article352009.ece

Takk for linken:)

Ser i følge Hegnar at CO flyr med 273 kjøpte seter pr dag fra Osl.....
Her må de mene tur/retur.

Hickok
05-01-2009, 20:49
De sier vel 100.000 passasjerer årlig. Det står ingen ting om at de mener hver vei. Dette beskriver vel normalt 50.000 hver vei ca.

MartinL
05-01-2009, 23:11
De sier vel 100.000 passasjerer årlig. Det står ingen ting om at de mener hver vei. Dette beskriver vel normalt 50.000 hver vei ca.

Continentals daglige rute mellom Oslo og New York betjener vel 100.000 passasjerer årlig

Someone
06-01-2009, 07:51
Continentals daglige rute mellom Oslo og New York betjener vel 100.000 passasjerer årlig

Tipper det stemmer ganske bra. Antar man et snitt belegg på 80% (muligens det i realiteten er høyere) og en daglig avgang i hver rettning kommer man på 100.000. Dvs 50.000 passasjerer hver vei med CO i året.

JetBlue
06-01-2009, 13:59
Tipper det stemmer ganske bra. Antar man et snitt belegg på 80% (muligens det i realiteten er høyere) og en daglig avgang i hver rettning kommer man på 100.000. Dvs 50.000 passasjerer hver vei med CO i året.

Jepp, dette bekreftes av OSL, og det innebærer at potensialet for en større flytype absolutt er tilstede.

litt-amatør
06-01-2009, 15:49
Men dette er ikke gode nyheter, hverken for US' nye rute eller CO...

Turistbortfallet fra USA til Norge i fjor var på hele 30 prosent. Et alvorlig tilbakeslag for Norge som ferieland.
Dollarkursen får mye av skylden for at turistbesøket fra USA til Norge falt med hele 30 prosent i 2008, ifølge tall som ble presentert fra Innovasjon Norge nå i ettermiddag.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=535700

JoeW
06-01-2009, 15:51
Nå har jo dollar vs krone styrket seg en god del siden i sommer...... Det vil nok hjelpe!

MartinL
06-01-2009, 16:12
Men dette er ikke gode nyheter, hverken for US' nye rute eller CO...

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=535700

Jeg tviler på at Norge her er noe hardere rammet enn andre land. Nedgangen i turisme fra USA kommer neppe som noe sjokk.

Hickok
06-01-2009, 17:08
Dess svakere dollar, dess flere nordmenn som drar til USA. Mistenker vel at det er flere nordmenn som kommer til enn det er amerikanere som faller fra.

EB
06-01-2009, 17:30
Men nordmenn er også mer forsiktig med å bestille langreiser i 2009 enn det de var i 2008.

JoeW
06-01-2009, 17:32
Jeg tror nok faktisk amerikanerne er mer kursfølsomme enn nordmennene. VI må huske på at svært mange nordmenn reiser til USA hver sommer nærmest av tradisjon for å besøke familie etc. Jeg tror flere amerikanere kommer ved lavere kurs enn nordmenn som dropper å dra grunnet høyere kurs.

Hickok
06-01-2009, 17:38
Joda, det er sant, men det er jo det samme med amerikanerne. Uansett har ikke dette med dollarkursen å gjøre, men den generelle situasjonen i verdensøkonomien.

EDIT: Dette var svar til EB.

SQ321
12-01-2009, 15:04
Var det noen som var på reiselivsmessa og så noe til US forresten?

MartinL
12-01-2009, 15:05
Var det noen som var på reiselivsmessa og så noe til US forresten?


Var der på søndag og da var det ikke en kjeft i boden da jeg gikk forbi.

JoeW
12-01-2009, 15:17
Men de har visstnok tilbud (PHX 3900 såvidt jeg hørte) i forbindelse med messen???

SQ321
12-01-2009, 15:56
Var der på søndag og da var det ikke en kjeft i boden da jeg gikk forbi.

Har sikkert allerede så gode bookingstall at det var bortkasta å være der tenker jeg..:lol:

LN-AØR
17-02-2009, 12:39
Men de har visstnok tilbud (PHX 3900 såvidt jeg hørte) i forbindelse med messen???

Priser nede i 3.500 t/r OSL-PHL i både mai og juni. Ikke verst.

KLMfan
19-02-2009, 17:13
Hørte at det ble SGS som blir handlingagent på OSL....US og SK litt bedre venner igjen ?

JoeW
19-02-2009, 17:25
Skorter vel litt på alternativer! ;)

EDIT: Altså, for all del, du har Menzies som har CO - men det er det eneste reelle alternativet, lets face it, Røros får ikke US utenvidere - legger de i det hele tatt inn anbud?

Samtidig så er det jo absolutt en fordel for US å ha en Star-handlingagent....

KLMfan
19-02-2009, 17:27
Skorter vel litt på alternativer! ;)

Ja sant nok...

KLMfan
19-02-2009, 21:12
Kanskje det bare er meg og min pc, men jeg klarer ikke å få opp priser på www.usairways.com fra Oslo jeg. Noen som opplever det samme ?

Ser de ikke har tlf bestilling fra Norge enda heller, det er vel kanskje på tide hvis de skal fylle opp flyene sine i sommer...bare noen tanker fra en som kunne tenke seg å teste US

Someone
19-02-2009, 21:26
Kanskje det bare er meg og min pc, men jeg klarer ikke å få opp priser på www.usairways.com fra Oslo jeg. Noen som opplever det samme ?

Ser de ikke har tlf bestilling fra Norge enda heller, det er vel kanskje på tide hvis de skal fylle opp flyene sine i sommer...bare noen tanker fra en som kunne tenke seg å teste US

Gå inn på wideroe.no. Jeg bestilte mine billetter i sommer med US der (OSL-PHL-ORD//ORD-LAX(UA)//LAS-PHL-OSL). Papirbilletter får du også:p

Jörgen
19-02-2009, 22:52
Kanskje det bare er meg og min pc, men jeg klarer ikke å få opp priser på www.usairways.com fra Oslo jeg. Noen som opplever det samme ?

Ser de ikke har tlf bestilling fra Norge enda heller, det er vel kanskje på tide hvis de skal fylle opp flyene sine i sommer...bare noen tanker fra en som kunne tenke seg å teste US


US hemsida brukar inte fungera så värst bra? Har fått många felmedelanden när man ska boka biljetter. Av någon anledning får man inte bukt med problemet. Har strulat under de två säsonger man flugit till ARN.

KLMfan
20-02-2009, 07:34
jepp...så at jeg fikk opp på www.wideroe.no men virker jo ganske amatørmessig at man ikke klarer å booke billetter på deres egen nettside...

LN-AØR
20-02-2009, 14:02
jepp...så at jeg fikk opp på www.wideroe.no men virker jo ganske amatørmessig at man ikke klarer å booke billetter på deres egen nettside...

USAir skal oppdatere hele bookingsystemet i begynnelsen av mars, så da skal det funke. Jeg får i allefall opp OSL på min maskin...

KLMfan
20-02-2009, 20:55
USAir skal oppdatere hele bookingsystemet i begynnelsen av mars, så da skal det funke. Jeg får i allefall opp OSL på min maskin...

jeg får opp OSL jeg også...

men det kommer div feilmeldinger når jeg ber om en pris....

FlightDeck
21-02-2009, 16:41
Dette er jo helt håpløst! Selskapet vil jo miste en lang rekke bookinger om de ikke gjør noe med dette. Riktignok kan folk booke gjennom andre sider, men for et selskap må det da vel være et poeng at reiser blir booket gjennom deres egne sider. Holder på å bestille billetter til San Francisco til søsteren min og kjæresten, og den bookingen går nok gjennom Widerøe...

JoeW
21-02-2009, 16:43
De tjener jo mer penger på å selge billetten selv enn å betale en annen selger for det...

Merkelig at de ikke får fikset dette ASAP. Tror dog ikke de har noen grunn til å klage over booking-tallene.

SQ321
23-04-2009, 17:07
Fikk akkurat nyhetsbrevet til OSL på mail og de annonserte selvfølgelig både Thai, US, AB og Eastern. Klikket meg inn på "les mer" ift US sin oppstart og ble sendt til en norskspråkelig webside de har:

http://www.usairways.com/awa/content/international/no-NO/default.aspx

Ikke verst at de oversetter slikt. Er dette vanlig? Kanskje det er et tegn på at responsen er god (eller kanskje responsen er god blant annet pga norsk webside...).

Vi gleder oss uansett, ikke sant MartinL?! :colgate:

MartinL
23-04-2009, 19:08
Fikk akkurat nyhetsbrevet til OSL på mail og de annonserte selvfølgelig både Thai, US, AB og Eastern. Klikket meg inn på "les mer" ift US sin oppstart og ble sendt til en norskspråkelig webside de har:

http://www.usairways.com/awa/content/international/no-NO/default.aspx

Ikke verst at de oversetter slikt. Er dette vanlig? Kanskje det er et tegn på at responsen er god (eller kanskje responsen er god blant annet pga norsk webside...).

Vi gleder oss uansett, ikke sant MartinL?! :colgate:

Det skal jeg si deg uppercut:p

Makan til vår, leveren har ikke godt av dette!

FlightDeck
23-04-2009, 19:32
US Airways har lenge hatt reklame for Oslo-ruten på førstesiden sin, bl.a. med bilder av Operaen. Ellers er det fortsatt ikke mulig å bestille billetter fra Oslo på den amerikanske siden deres...

ex_trd
23-04-2009, 19:42
Dette er meget gode nyheter, synd at det ikke kunne bli UA men US dog :)

JoeW
24-04-2009, 19:09
Ser forøvrig at ICTS har fått security-kontrakten til US (de søker efter agents på boarding.no) - agentene deres begynner vel å nærme seg muligheten for fullere stillinger...

Lennart
24-04-2009, 19:36
Hva skal de fly med av flytyper ? B757wl?
Gidder ikke surfe igjennom alle 12 sidene

mikro
24-04-2009, 19:50
Det er B757WL de skal fly.

FlightDeck
24-04-2009, 20:19
Det er B757WL de skal fly.

De har neppe winglets på alle 757, men de har på noen - kanskje de 7 757-200 som de bruker på interkontinentale ruter?

Ser bra ut, hva?
http://www.airliners.net/photo/US-Airways/Boeing-757-2B7/1348045/M/

JoeW
24-04-2009, 20:23
Uten winglets når du vel ikke over dammen. :)

FlightDeck
24-04-2009, 20:25
Uten winglets når du vel ikke over dammen. :)

Continental har fløyet mye OSL-EWR med 757-200 uten winglets.

JoeW
24-04-2009, 20:26
Continental har fløyet mye OSL-EWR med 757-200 uten winglets.

Har de??? Det har ikke jeg fått med meg, merkelig nok... Jeg trodde som sagt winglets var tett knyttet til intercont-operasjon på 757. Trodde heller ikke CO hadde BF-configurerte 757 uten WL.

dc-8-63
24-04-2009, 20:29
CO startet OSL ruten foer 757 var sertifisert med winglets....og de kom seg over dammen den gang ogsaa....

JoeW
24-04-2009, 20:34
OK - jeg gir meg. Her har jeg levd i villråde!

LN-MOW
24-04-2009, 21:05
Markedsføringen til APB virker iallefall ... :lol:

JoeW
24-04-2009, 21:06
Får skylde på lett offer!