Flyprat >
Flyforum > Singapore Airlines markedsfører seg kraftig i Norge for tiden
View Full Version : Singapore Airlines markedsfører seg kraftig i Norge for tiden
Singapore airlines har i den siste tiden hatt helsider i de største avisene for deres Business produkt. Ingen av disse reklamene går på destinasjoner eller priser. De reklamere kun for deres generelle produkt busniess produkt.
Se i dagens Aftenpostens morgenutgave.
Her kan de ikke hatt danske pr rådgivere, for makan til sløsing med penger.
"Fra Norge flyver man lige ige business"
:drunk:
Tror ikke nordmenn flyr mindre business enn andre...
Jeg har iallefall ikke inntrykk av det.
Bizflyer
01-10-2008, 10:18
Men SQ har et godt produkt, både i biz og eco. Skulle ønske de hadde hatt avgang hver dag fra CPH i stedet for bare 3. Bestilte nettopp tur for fruen til det fjerne østen, og SQ var klart billigst!
BF:cool2
Utflyttet
01-10-2008, 12:13
Tror ikke nordmenn flyr mindre business enn andre...
Jeg har iallefall ikke inntrykk av det.
Med 1830 og 2230-flyet fra LHR til SIN pleier det å vært betydelig med norske i biz.
-A
Jeg oppfatter SQ til å være relativt dyre i biz - har i alle fall ikke funnet konkurransedyktige priser når jeg har søkt (for reiser til Thailand).
Finner dere som reiser med SQ greie biz-priser til østen, og i så fall hvor?
Utflyttet
01-10-2008, 13:09
Jeg oppfatter SQ til å være relativt dyre i biz - har i alle fall ikke funnet konkurransedyktige priser når jeg har søkt (for reiser til Thailand).
Finner dere som reiser med SQ greie biz-priser til østen, og i så fall hvor?
SQ er dyrere i biz, ja. Det er en bevisst linje fra SQ sin side og du finner ikke billige SQ-billetter noen sted i europa, selv om de selges fra norge til relativt billige priser i forhold til andre steder i Europa.
-A
Tenker de reklamer mye fordi det er stor sannsynlighet for at de kommer til å åpne OSL-SIN...:p
Utflyttet
01-10-2008, 16:52
Tenker de reklamer mye fordi det er stor sannsynlighet for at de kommer til å åpne OSL-SIN...:p
Ta to dispril og rapporter til nærmeste OSL-IC-tråd, sist sett i formasjonsflyging like til høyre for nærmeste SAS-IC-tråd. Skulle du ikke finne noen av disse ved å se maksimalt tre sider tilbake i forumets historie så se etter flyvende griser, da kan det hende noe faktisk skjer.
Evt. fly til Krabi og vent på nærmere instruks der.
:colgate:
-A
SQ er dyrere i biz, ja. Det er en bevisst linje fra SQ sin side og du finner ikke billige SQ-billetter noen sted i europa, selv om de selges fra norge til relativt billige priser i forhold til andre steder i Europa.
-A
Fløy første A-380 flighten fra LHR m. SQ i påsken, billigste bill. lå på drøye 6000,- for LHR-SIN-Djakarta (kjøpe en som kostet en liten 1000-lapp mer for å få full EB opptjening)
Virker som SQ i turistklasse er klart billigere fra London enn fra fx. København i høysesongen.
Bizz billetten kostet derimot ca. 30 lapper, ja..
Ta to dispril og rapporter til nærmeste OSL-IC-tråd, sist sett i formasjonsflyging like til høyre for nærmeste SAS-IC-tråd. Skulle du ikke finne noen av disse ved å se maksimalt tre sider tilbake i forumets historie så se etter flyvende griser, da kan det hende noe faktisk skjer.
-A
Haha. Bra svar ph-ndr! :D
-A
Dagens :thumbup
Ser at SQ fortsatt reklamerer like heftig i endel aviser om dagen. I dagen D2 har de en helside hvor de reklamerer for business class produktene i sine 380 og 773ER fly
Utflyttet
07-11-2008, 13:00
De har nettopp hatt en ny runde med å skru opp prisene på produktene og å spare og spinke på de mest utrolige ting, og det merkes seriøst fremover i kabinen. Det som før var SQ sitt kollektive skryte-kor på http://sqtalk.com er etter hvert en gjeng folk som reiser mye og knapt nok synes det er noe igjen av det som var bra... og det sier sitt. Har sett det samme selv.
-A
SudCaravelle
07-11-2008, 13:08
Jeg blir glad hver gang jeg ser reklame for Singapore i norske aviser :)
Men det jeg skulle ønske var at man kunne søke opp priser og bestille direkte på hjemmesidene deres fra OSL med tilsluttningsfly.
Hvorfor har de ikke det når de markedsfører seg her i landet?
Gulboble
07-11-2008, 15:43
Fløy A380 tur/retur LHR/SIN i høstfrerien. Litt tungvint når vi skulle til Phuket, men hva gjør man ikke for å få fly i 2. etg.
Det var i alle tilfeller rimlig. Sendte minstemann hjem fra BKK efter en uke (BKK-CPH-TRF og rett på skolen i 2. økt) med SAS og det var dyrt (og dårlig) i forhold.
Første gang med SQ og må få si at "The Singapore girl";) var en opplevelse. Selv kona syntes de var flotte. Dessuten var det alderi nei til en GT (og med godt mål).
Veldig bra !!
Utflyttet
07-11-2008, 22:19
Jeg blir glad hver gang jeg ser reklame for Singapore i norske aviser :)
Men det jeg skulle ønske var at man kunne søke opp priser og bestille direkte på hjemmesidene deres fra OSL med tilsluttningsfly.
Hvorfor har de ikke det når de markedsfører seg her i landet?
De har en god del LH codeshare fra FRA til Europa som er tilslutning. Utover dette så selges de fleste billetter i norge med tilslutning på SAS. Dette er lov via OSL eller CPH til FRA/LHR/AMS/CDG/ZRH.
-A
Twin Otter
07-11-2008, 22:28
Det hadde vært så utiolig kult! Tenk når finanskrisa er over. Da blir det mye reising igjen ja!
SudCaravelle
07-11-2008, 22:30
Vi/jeg reiser alltid med SAS til CPH/CDG eller favoritten ZRH bestilt gjennom reisebyrå. Skulle ønske man kunne planlegge og ordne reisen selv direkte på www.singaporeairlines.com (med OSL som avreisepunkt) så man kan velge de beste rutene og bestille direkte.
Skulle ønske man kunne planlegge og ordne reisen selv direkte på www.singaporeairlines.com (med OSL som avreisepunkt) så man kan velge de beste rutene og bestille direkte.
Enig, siden de markedsfører seg så sterkt her i Norge, er det noe de burde gjorde no med..
gardkarlsen
08-11-2008, 10:56
Hei
Jeg kunne godt tenkt med å benyttet Singapore Airlines når jeg skal til Kuala Lumpur snart men prisene ligger langt over det som SAS opererer med og da blir det dessverre uaktuelt. Etter det jeg har sett må man ut med minst 45.000 kroner dersom en skal fly business med Singapore Airlines fra London...men det hadde vært fantastisk å få prøve business klassen på SA A380 :lol:
Utflyttet
08-11-2008, 11:04
Hei
Jeg kunne godt tenkt med å benyttet Singapore Airlines når jeg skal til Kuala Lumpur snart men prisene ligger langt over det som SAS opererer med og da blir det dessverre uaktuelt. Etter det jeg har sett må man ut med minst 45.000 kroner dersom en skal fly business med Singapore Airlines fra London...men det hadde vært fantastisk å få prøve business klassen på SA A380 :lol:
Ikke nødvendigvis?
[KVS Availability Tool 3.3.2/Platinum - Sabre: Fares/TVN/CA] (http://www.KVSTool.com/?R)
OSL Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
KUL Kuala Lumpur Int'l MY [WMKK]
RT Nov-Oct
Carrier From To Fare Cur Expiry Min Max Fare Basis
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- ----------
SQ OSL KUL 30043 NOK 14 Aug 12M J2SQ12M
SQ OSL KUL 33223 NOK 14 Aug 12M C2SQ12M
SQ OSL KUL 36402 NOK 14 Aug 12M ZSQ12M
Pluss avgifter, etc. Så her kan du få A380 ut via LHR og nye 777-300ER via ZRH feks.
-A
gardkarlsen
08-11-2008, 11:49
Hei
Hvilke av disse er via London? Og er det mulig å bestille dette online eller via reisebyrå?
Ikke nødvendigvis?
[KVS Availability Tool 3.3.2/Platinum - Sabre: Fares/TVN/CA] (http://www.KVSTool.com/?R)
OSL Oslo Metro / Oslo Gardermoen NO = OSL TRF RYG [ENGM]
KUL Kuala Lumpur Int'l MY [WMKK]
RT Nov-Oct
Carrier From To Fare Cur Expiry Min Max Fare Basis
--------- ------ ---- --------- ---- --------- ---- ---- ----------
SQ OSL KUL 30043 NOK 14 Aug 12M J2SQ12M
SQ OSL KUL 33223 NOK 14 Aug 12M C2SQ12M
SQ OSL KUL 36402 NOK 14 Aug 12M ZSQ12M
Pluss avgifter, etc. Så her kan du få A380 ut via LHR og nye 777-300ER via ZRH feks.
-A
Utflyttet
08-11-2008, 12:37
Hei
Hvilke av disse er via London? Og er det mulig å bestille dette online eller via reisebyrå?
Disse har alle lovlig routing via LHR/CPH/AMS/FRA/ZRH/CDG, og du kan kombinere via LHR ut og FRA hjem feks. Alle reisebyrå skal kunne selge denne. Flere kjeder har også egne forhandlede priser som er noe bedre enn dette, men med i praksis samme regler. Ring Via, Travelnet eller noen og spør. Men ikke spør fra LHR, spør fra OSL (eller BGO, TRD, etc) til KUL med SQ.
Så da kan du feks bestille OSL-LHR-SIN-KUL//KUL-SIN-ZRH-OSL, og få A380 på vei ut og 77W på vei hjem.
Eneste forskjellen er hvilken klasse de booker inn i, J er billigste biz hos SQ, C er midt på treet og Z er svindyr. Tilgjengelighet på seter er også deretter for de tre klassene.
-A
Litt off tråden, MEN i dag så jeg Orkide annonserer for SAS til BKK og de sier at de har har hatt 26 år godt sammenarbeid med dem.
De siste år har de jo vært TG's bastion i Norge. Man måtte ringe dem for bill. til Thailand til en fornuftig pris. Intet på TG's norske webside .... Ring TG og de sendte deg til Orkide.
Muligens har TG forstått at de taper kunder på denne måten. Folk flest vil jo helst bestille Thai på Thai.no og ikke ringe et "gammeldags" reisebyrå...
Veldig bra reisebyrå. Sender alltid folk til dem når "gutta på tur" kontakter meg for hjelp...Disse som ikke har internet...:drunk:
Prøvde deres søkemotor på Thailand/BKK og intet TG kom opp. Prøvde de samme dager på David Reiser. Nøyaktig samme søkemotor ( Gullliver ? ) med samme flighter og datoer på David kom ut med kr. 600-kr. 1.000 billigere.
Er ikke på jakt etter Thailand, men noe må en finne på en lørdag ettermiddag..:angry:
Singapore er i kontinuerlige samtaler med OSL, så vi får se hva det innebærer på sikt.
Airbus 330
08-11-2008, 17:20
Singapore er i kontinuerlige samtaler med OSL, så vi får se hva det innebærer på sikt.
Tør vi håpe på at Singapore kommer til OSL da?
Håper med deg A330, spesielt SQ. Men når fikk vi sist en hyggelig overraskelse østover, bortsett fra PIA:drunk:.
For et øyeblikk håpet vi på Krabi, det er helt borte...:drunk: Også
Joda, men jeg kommer garantert i snakk med flere damer på byen ikveld, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis får dem med hjem:p
Joda, men jeg kommer garantert i snakk med flere damer på byen ikveld, men det betyr jo ikke at jeg nødvendigvis får dem med hjem:p
Av og til lykkes man jo;) og det bør OSL gjøre også hvis de har de rette replikkene:p
Godt sagt, Someone, men de som prøver og prøver får en gang napp. I hverfall sent på kvelden..:angry:
La oss nå hvertfall håpe folka på OSL er litt mer edru når de snakker med flyselskaper, enn Someone er når han skal prate med damer i kveld :drunk::D
AirbusTrond
08-11-2008, 20:14
Apropos annonsen i D2. Enten er personene på bildet ekstremt smale, eller så er setene "forferdelig" brede. Det så ikke spesielt behagelig å sitte på en stol, der man ikke har støtte til armene på begge sider. Man bør altså være temmelig fet for å kunne nyte turen... (?)
Skal nok helt klart komme seg en tur med SQ kommende år ja :)
Utflyttet
09-11-2008, 02:23
Apropos annonsen i D2. Enten er personene på bildet ekstremt smale, eller så er setene "forferdelig" brede. Det så ikke spesielt behagelig å sitte på en stol, der man ikke har støtte til armene på begge sider. Man bør altså være temmelig fet for å kunne nyte turen... (?)
Setene i nye Biz er veldig brede:
http://friends.grandiosa.net/~alexh/bilder/akl-sq-sete-1.jpg
Og her ser du at det er 1-2-1-layout på en 77W:
http://friends.grandiosa.net/~alexh/j-mini-cabin.jpg
De er faktisk litt kjipe for at de ikke har så mye sidestøtte, men så snart du er oppe og vipper det litt bak og skal se film, da er de bra. Og skal du sove så vippeer du ned ryggen og få en veldig brei seng.
De er uten tvil de største biz-setene i bruk i dag noen steder, og gir uten tvil den beste sengen i biz.
Skal man flisespikke litt så kommer setene faktisk i tre bredder. De som er i bruk på A380 nede er breiest, de på 77W en tomme eller to smalere og så de som er oppe på A380 er "minst". Men heller disse enn 2-3-2 i biz som de har på det gamle regional-produktet som skal fases ut til vinteren når de første A330'ene kommer.
-A
AirbusTrond
09-11-2008, 02:50
Ah ! Der ser man. Men de som satt på annonsen i D2 så ikke ut til å trives, bortsett fra at de hadde et stort asiatisk glis.. Men uansett: Designet på disse stolene er meget elegant. Enjoy!
Ah ! Der ser man. Men de som satt på annonsen i D2 så ikke ut til å trives, bortsett fra at de hadde et stort asiatisk glis.. Men uansett: Designet på disse stolene er meget elegant. Enjoy!
Å kombinere en god stol med en brukbar seng er bortimot umulig uten å inngå noen kompromisser. Så man har egentlig valget om man vil sitte i en seng eller sove i en stol:p
Var på tur i vår OSL-LHR-SIN(A380)-AKL t/r og C klasse er meget bra. Betalte vel omlag 33 000 n.kr og turen ga 54 400 EuroBonus poeng og vips nar Gullkortet sikkret! Det er mulig å få brukbare priser med SQ desrom er tidlig ute og er litt fleksibel.
gardkarlsen
09-11-2008, 10:01
På en 12-14 timers tur så skulle jeg nok klart å pine meg gjennom et par timer i sittestilling på disse setene :-) Jeg antar at når det gjøres om til en seng så blir det ganske så behagelig :-)
gardkarlsen
09-11-2008, 10:07
Var på tur i vår OSL-LHR-SIN(A380)-AKL t/r og C klasse er meget bra. Betalte vel omlag 33 000 n.kr og turen ga 54 400 EuroBonus poeng og vips nar Gullkortet sikkret! Det er mulig å få brukbare priser med SQ desrom er tidlig ute og er litt fleksibel.
Booket du billettene gjennom vanlig reisebyrå? Og hvor tidlig ute var du? ;)
Brukte travellink (avangsert søk) og var vel ca. 6.mnd før avreise.
Betalte vel omlag 33 000 n.kr og turen ga 54 400 EuroBonus poeng og vips nar Gullkortet sikkret! Det er mulig å få brukbare priser med SQ desrom er tidlig ute og er litt fleksibel.
Kan m.a.o sikre seg SAS EBG på en tur her da ? :colgate::p:colgate:
Kan m.a.o sikre seg SAS EBG på en tur her da ? :colgate::p:colgate:
Ja faktisk, men jeg tror at det finnes billigere måter å gjøre det på, men det er jo greit å gjøre det unna!:colgate:
Topp 20 destinasjoner for Norske forretningsfolk 2007/2008
Se hvor høyt Singapore troner, før New York!
http://www.boarding.no/art.asp?id=34957
1 (1) Stockholm
2 (2) København
3 (3) London
4 (4) Amsterdam
5 (6) Paris
6 (5) Helsinki
7 (8) Frankfurt
8 (7) Brussel
9 (12) München
10 (13) Zürich
11 (9) Düsseldorf
12 (10) Berlin
13 (11) Göteborg
14 (22) Singapore
15 (29) Warszawa
16 (16) Wien
17 (21) Hamburg
18 (17) New York
19 (15) Barcelona
20 (19) Praha
Kjenner mange innen shipping, og de jo borti der hele tiden. Men lurer også noen ganger på hvordan de statistikkene blir født. Hvem teller hva og hvordan?