BSSW
22-01-2008, 22:14
Da ID reisen til Seattle skar seg så bestemte jeg meg for å ta turen alikevel, da jeg fant en billig billett t/r til 5000 kr. Hadde noen dager før avreise allerede bestillt togbilletter fra Egersund til OSL så der ble det ikke noe ekstra kostnader. Og for å "hevne" meg på Speedbird og MountainDew, (de sendte en sms til meg når de var på RTW på 6 dager hvor se skrev at de ikke hadde flere billetter eller noe peng og satt fast i Mexico, hvor de så møtte opp på Maura samme kveld) så skrev jeg her på forumet at jeg ikke kom mens jeg samarbeidet med Tommy777, LN-MOW og dc-8-63 slik at de viste at jeg kom.
Dere får bare beklage bildene....er ikke noe god fotograf og kameraet er et kompaktkamera.
Fikk sjekket inn etter litt frem og tilbake, jeg måtte finne frem pcen og finne adressen til hotellet før jeg fikk lov til å sjekke inn. Gikk deretter gjennom sikkerhetskontrollen og bort til gate 41 uten problemer. Flyet var 30-45 min forsinket inn pga vær på AMS.
15193
Mens jeg ventet på å at flyet skulle bli klart oppdaget jeg noe..... var dette noe Speedbird hadde bestillt for å ta med seg??? :D:p
15194
Flyet ble enda mer forsinket ut fra OSL pga limitations på AMS.
Da vi endelig begynte å taxe ut så taxet vi forbi flyet som Thomas skulle reise med
15195
Har fått en ny respekt for Fokker 100. Vi taxet ut på RWY 19L via de-icer plattformen, og flyet stoppet, motorene ble ruset opp og piloten slapp bremsene og vi akselererte ganske bra bortover før vi tok av og steg ganske bratt. Alt dette med flap 0.
15196
Da vi kom opp på cruise så ble det servert en liten snack, rundstykker, med en blanding av ost, egg og skinke og fikk et glass med appesinjuice. Dette er det eneste bildet av flymat på denne turen. Glemte å ta bilder av maten til og fra SEA, og på flighten AMS-OSL fikk vi det samme som OSL-AMS. Det var litt turbulens når vi nærmet oss AMS, men ikke noe mer enn en er vandt med. Crewet var hyggelig og ble forklart at fly ut fra AMS var for det meste også forsinket.
15197
Landet nesten 1 time og 30 min forsinket på AMS og ble busset inn til terminalen. Sjekket første skjerm jeg fant og der stod det på KL6033/NW33 "Gate Closeing". Så da var det bare å løpe det beina klarte til gate E07 for å se om jeg rakk flyet. Brukte vel ca 7 min på det strekket, tror det var lengre enn fra gate 49 til gate 05 på OSL, måtte også gjennom passkontroll på veien. Rakk akkurat flyet, og døren ble lukket bak meg. Flyet gikk ca på tiden. Pga at jeg var anpusten, svett og sliten ble det ingen bilder fra AMS. Havnet på siden av en søt og hyggelig jente fra Seattle, som hadde vært på ferie i europa.
AVOD systemet ombord hos Northwest Airlines kunne vært bedre, men det var da et greit utvalg i filmer og annen underholding. Skjermen var av grei størrelse, så man kunne se hva som skjedde på den. Flyet til SEA var ganske fullt, vil gjette på over 90%. Det var en lang tur i en A332 selv med hyggelig selskap og AVOD system.
15198
Da jeg kom frem til SEA så fant jeg ut at kofferten jeg hadde sendt ikke var kommet med maskinen, selv om gatecrewet på AMS og crewet ombord hadde stor tiltro til KLM Ground Handling og at kofferten hadde kommet med. Så da var det bare å melde den savnet og ta med pc bagen ut og møte Andreas (LN-MOW) og Tommy (Tommy777).
Vi reiste deretter ned til BFI og kikket litt på griser der nede. Fikk et glimt av LN-NOB mens vi var der. Møtte også Finn Erik (dc-8-63) og faren hans der nede. Vi fikk med oss et par bremsetester mens vi var der, og kjente lukten av dem. Etter å ha vært der en liten stund så reiste Andreas, Tommy og jeg opp på en høyde over SeaTac slik at vi ville få med oss når gjengen på Sk937 landet.
Vi reiste bort og møtte dem der. Jeg ble sittende i bilen og vente til de kom ut etter å ha hentet tingene sine. Speedbird, MountainDew og C172 ble overrasket over at jeg var der. Fikk også møtt FedEx-Martin på flyplassen.
Etter dette reiste Andreas, Boys'R'us, Martin og jeg til Sheraton hvor vi møtte på resten av gjengen som hadde kommet med Sk937 som hadde kommet sammen med Tommy som hadde rekvirert enda en bil. Vi fikk sjekket inn og noen reiste ut til Bainbridge og Finn Erik mens noen av oss ble igjen for å få oss noe å spise før vi la oss for å sove.
To be continued.....
Dere får bare beklage bildene....er ikke noe god fotograf og kameraet er et kompaktkamera.
Fikk sjekket inn etter litt frem og tilbake, jeg måtte finne frem pcen og finne adressen til hotellet før jeg fikk lov til å sjekke inn. Gikk deretter gjennom sikkerhetskontrollen og bort til gate 41 uten problemer. Flyet var 30-45 min forsinket inn pga vær på AMS.
15193
Mens jeg ventet på å at flyet skulle bli klart oppdaget jeg noe..... var dette noe Speedbird hadde bestillt for å ta med seg??? :D:p
15194
Flyet ble enda mer forsinket ut fra OSL pga limitations på AMS.
Da vi endelig begynte å taxe ut så taxet vi forbi flyet som Thomas skulle reise med
15195
Har fått en ny respekt for Fokker 100. Vi taxet ut på RWY 19L via de-icer plattformen, og flyet stoppet, motorene ble ruset opp og piloten slapp bremsene og vi akselererte ganske bra bortover før vi tok av og steg ganske bratt. Alt dette med flap 0.
15196
Da vi kom opp på cruise så ble det servert en liten snack, rundstykker, med en blanding av ost, egg og skinke og fikk et glass med appesinjuice. Dette er det eneste bildet av flymat på denne turen. Glemte å ta bilder av maten til og fra SEA, og på flighten AMS-OSL fikk vi det samme som OSL-AMS. Det var litt turbulens når vi nærmet oss AMS, men ikke noe mer enn en er vandt med. Crewet var hyggelig og ble forklart at fly ut fra AMS var for det meste også forsinket.
15197
Landet nesten 1 time og 30 min forsinket på AMS og ble busset inn til terminalen. Sjekket første skjerm jeg fant og der stod det på KL6033/NW33 "Gate Closeing". Så da var det bare å løpe det beina klarte til gate E07 for å se om jeg rakk flyet. Brukte vel ca 7 min på det strekket, tror det var lengre enn fra gate 49 til gate 05 på OSL, måtte også gjennom passkontroll på veien. Rakk akkurat flyet, og døren ble lukket bak meg. Flyet gikk ca på tiden. Pga at jeg var anpusten, svett og sliten ble det ingen bilder fra AMS. Havnet på siden av en søt og hyggelig jente fra Seattle, som hadde vært på ferie i europa.
AVOD systemet ombord hos Northwest Airlines kunne vært bedre, men det var da et greit utvalg i filmer og annen underholding. Skjermen var av grei størrelse, så man kunne se hva som skjedde på den. Flyet til SEA var ganske fullt, vil gjette på over 90%. Det var en lang tur i en A332 selv med hyggelig selskap og AVOD system.
15198
Da jeg kom frem til SEA så fant jeg ut at kofferten jeg hadde sendt ikke var kommet med maskinen, selv om gatecrewet på AMS og crewet ombord hadde stor tiltro til KLM Ground Handling og at kofferten hadde kommet med. Så da var det bare å melde den savnet og ta med pc bagen ut og møte Andreas (LN-MOW) og Tommy (Tommy777).
Vi reiste deretter ned til BFI og kikket litt på griser der nede. Fikk et glimt av LN-NOB mens vi var der. Møtte også Finn Erik (dc-8-63) og faren hans der nede. Vi fikk med oss et par bremsetester mens vi var der, og kjente lukten av dem. Etter å ha vært der en liten stund så reiste Andreas, Tommy og jeg opp på en høyde over SeaTac slik at vi ville få med oss når gjengen på Sk937 landet.
Vi reiste bort og møtte dem der. Jeg ble sittende i bilen og vente til de kom ut etter å ha hentet tingene sine. Speedbird, MountainDew og C172 ble overrasket over at jeg var der. Fikk også møtt FedEx-Martin på flyplassen.
Etter dette reiste Andreas, Boys'R'us, Martin og jeg til Sheraton hvor vi møtte på resten av gjengen som hadde kommet med Sk937 som hadde kommet sammen med Tommy som hadde rekvirert enda en bil. Vi fikk sjekket inn og noen reiste ut til Bainbridge og Finn Erik mens noen av oss ble igjen for å få oss noe å spise før vi la oss for å sove.
To be continued.....