PDA

View Full Version : Artikkel om Norge i Conde Nast

Tommy777
11-06-2007, 21:52
I siste nummeret av Conde Nast sto det en lang artikkel om Norge. Nå er den på nett:

http://www.concierge.com/cntraveler/articles/detail?articleId=10834

Turbofan
12-06-2007, 00:04
Varmer godt med ros av fedrelandet, og ikke minst god pr!

Men det er ikke alle (http://www.abcnyheter.no/node/47336) som er like begeistret!:D

Enhanced
12-06-2007, 00:44
God pr. er det nok, men jeg tar meg i å undre meg over hvilket land han egentlig var i, for det høres ikke ut som Norge. :)

The Ticketor
12-06-2007, 10:52
Det jeg reagerte mest på var at han ikke kan ha vært i østre del av Karl Johan siden han ikke nevnte alle narkisene som er der. Ellers var det jo artig lesing.

AirbusTrond
12-06-2007, 11:07
"Sult" er jo utmerket lesning, og det gir jo full kontrast hvis man har tenkt å spise på Bagatelle samme dagen!

Ellers er legger jo man merke til at også denne amerikaner bemerker det høye skattenivået, så da er jo det å håpe at leserne forstår at det kan føre noe godt med seg for samfunnet..., tross alt... :rolleyes:

Someone
12-06-2007, 11:26
Originally posted by The Ticketor

Det jeg reagerte mest på var at han ikke kan ha vært i østre del av Karl Johan siden han ikke nevnte alle narkisene som er der. Ellers var det jo artig lesing.

Tydeligvis. Oslo har jo alt fra himmel til helvete å by på avhengig av hvor man går

N2630B
12-06-2007, 12:14
Det var jo fin lesning det der, men som skrevet tidligere, tror jeg nok ikke han har utforsket så veldig mye av Oslo nei.

Men selvsagt, Oslo er jo en herlig by, og ikke noe kan sies på statens høye penge bruk, selv om jeg fortsatt ikke har møtt en person (som jeg kan huske) syntes at vi "trenger" et operahus.
Men hver person for sin mening vel..

Og det er jo fint å se at noen liker det lille "horehuset" vi har også!

OJB
12-06-2007, 12:59
Fin lesning , men har dere hørt om betalt omtale;) /reklame?

The Ticketor
12-06-2007, 13:06
Det at han har snakket med dronningen kan jo tyde på at Innovasjon Norge har hatt en finger med i spillet. Og det er jo det vi har dem til!

Isbamse
12-06-2007, 13:20
Norge er et fantastisk flott land, med verdens fineste natur...og Europas mest fragmenterte, amatørmessige, respatekskafemedmuffinsiplastpakning turistnæring.

Tommy777
12-06-2007, 13:58
Originally posted by LN-RRL

Det var jo fin lesning det der, men som skrevet tidligere, tror jeg nok ikke han har utforsket så veldig mye av Oslo nei.

Men selvsagt, Oslo er jo en herlig by, og ikke noe kan sies på statens høye penge bruk, selv om jeg fortsatt ikke har møtt en person (som jeg kan huske) syntes at vi "trenger" et operahus.
Men hver person for sin mening vel..

Og det er jo fint å se at noen liker det lille "horehuset" vi har også!

At Oslo trenger et nytt operahus vet alle som har besøkt dagens opera.. Vi trenger det like mye som vi trenger en ny Holmenkollbakke

Fly high
12-06-2007, 18:02
Originally posted by Tommy777
At Oslo trenger et nytt operahus vet alle som har besøkt dagens opera.. Vi trenger det like mye som vi trenger en ny Holmenkollbakke

Og hvis LN-RRL trenger en til som mener det samme: Oslo trenger et nytt operahus! :clap

TOS
12-06-2007, 19:30
Originally posted by Fly high

Originally posted by Tommy777

Og hvis LN-RRL trenger en til som mener det samme: Oslo trenger et nytt operahus! :clap

Norge (!) trenger et nytt operahus, og det er naturlig at det ligger i Oslo....!:wink

LN-KGL
12-06-2007, 21:14
Og for g..s skyld ikke la disse trekkspillerne fra Sørlandet komme nær operahuset - de kan ta seg en tur til Drangedal i steden og mellom slagene diskutere underbukser :exclamati :drunk: :lol:

AirbusTrond
13-06-2007, 00:28
Originally posted by LN-KGL

Og for g..s skyld ikke la disse trekkspillerne fra Sørlandet komme nær operahuset - de kan ta seg en tur til Drangedal i steden og mellom slagene diskutere underbukser :exclamati :drunk: :lol:

Hallo - ja, jeg så denne harmdirrende trekkspillereren i går som framstod som "folkets representant" på Dagsrevyen...! Han burde heller hatt en skolering i Østfold (tror jeg det var), der 30 Harley-folk stilte opp i en operaforestilling. Jeg vil nå påstå at opera er bedre for "folk flest" enn trekkspill... :cool: :lol: :angry: Vi vil ikke har sørlandsk underbuksehumor her i Oslo Øst, gi oss heller Don Giovanni.

N2630B
13-06-2007, 00:44
Greit, legger meg flat for at det trengs!
Men syntes det er litt spesielt å prioritere det så uendlig som det er blitt gjort!
Og det hele med plasseringen syntes jeg er litt "tacky", om en ser på et visst annet opera bygg som har blitt et ikon for et helt land, og deretter prøver å etterligne det (virker det som).

Men for all del! Det blir en veldig fin byggning, og veldig bta til det den skal brukes til...

Det jeg heller tenkte på med mitt utsagn, er at det er flere byer i europa hvor en kan se en bedre infrastruktur osv enn her.
For å refferere til artikkelen, så skrives det om rene og fine gater osv., men vi som tråkker i dem hele året vet at det ikke er slik.
Skribenten var bare heldig med tidspunktet han var her (Dvs. kort tid etter 17. mai).

Det samme gjelder politiets tilstedeværelse.
Det er jo ikke så ille i Oslo, men alikevel ille nok!

Bare for å ta et raskt eksempel på en by som har det; Madrid.
Gatene feid og vasket hver eneste natt, og du kan ikke snu deg rundt hjørnet uten å se et par politimen/damer som står der.

Men jeg er ingen politiker, og kommer aldri til å bli det, grunnet min misstro til hvordan det fungerer/ikke gjør det.
Og det går jo greit her uansett. Kan ikke tenke meg noe annet land jeg ville slått meg ned i for lengre tid :)

Tommy777
13-06-2007, 01:48
Originally posted by LN-RRL

Greit, legger meg flat for at det trengs!
Men syntes det er litt spesielt å prioritere det så uendlig som det er blitt gjort!
Og det hele med plasseringen syntes jeg er litt "tacky", om en ser på et visst annet opera bygg som har blitt et ikon for et helt land, og deretter prøver å etterligne det (virker det som).

Men for all del! Det blir en veldig fin byggning, og veldig bta til det den skal brukes til...

Det jeg heller tenkte på med mitt utsagn, er at det er flere byer i europa hvor en kan se en bedre infrastruktur osv enn her.
For å refferere til artikkelen, så skrives det om rene og fine gater osv., men vi som tråkker i dem hele året vet at det ikke er slik.
Skribenten var bare heldig med tidspunktet han var her (Dvs. kort tid etter 17. mai).

Det samme gjelder politiets tilstedeværelse.
Det er jo ikke så ille i Oslo, men alikevel ille nok!

Bare for å ta et raskt eksempel på en by som har det; Madrid.
Gatene feid og vasket hver eneste natt, og du kan ikke snu deg rundt hjørnet uten å se et par politimen/damer som står der.

Men jeg er ingen politiker, og kommer aldri til å bli det, grunnet min misstro til hvordan det fungerer/ikke gjør det.
Og det går jo greit her uansett. Kan ikke tenke meg noe annet land jeg ville slått meg ned i for lengre tid :)

Nå synes jeg Oslo blir rimelig svartmalt.. Har selv bodd der siden jeg gikk ut av gymnaset for 15 år siden. Selv om vi har elementer som horer, søppelfolk og tiggere, har jeg aldri følt meg truet på noen som helst måte i Oslo. Til sammenligning vet jeg om 4 kompiser som alle ble ranet/frastjålet ting på gaten i Barcelona de siste 2-3 årene. Oslo kan ikke sammenlignes med Barcelona, Amsterdam, Berlin, Hamburg og diverse andre tvilsomme steder. Og for ikke snakke om her i USA. Der jeg bor nå har vel like farlige nabolag som det verste man finner på denne jordkloden..

Ting skjer i Oslo akkurat som andre steder, dog er det sikkert i byen. At Operaen er plassert der den er, gjør at man endelig har håp om å få ryddet ut rasket i kvadraturen og rundt Oslo S