PDA

View Full Version : "Boka om Fornebu"

vingtor
13-05-2007, 19:39
Følgende artikkel sto å lese i siste nummer av Bæringen, Bærum kommunes informasjonsavis.

Nils

http://home.online.no/~vingtor/Photos/Fornebubok.jpg

OJB
15-06-2007, 14:49
Jeg oppdaget at Asker og Bærum Budstikke hadde et spesial nummer om Fornebu sist uke datert 7. juni med tittel Fornebu idag og tidligere.
Ringte Budstikka og fikk tilsendt et dusin eksemplarer som er fordelt mellom interesserte her på sør-vest landet.
Noterte meg en fin artikkel der noen av forumdeltagerne var intervjuet og avbildet.
Bra!:-p

CK
19-06-2007, 11:55
du har vel ikke tilfeldigvis scannet det også??

LN-MOW
19-06-2007, 21:12
En liten pdf-kopi hadde ikke vaert aa forakte for oss her ute i Bushen ...

OJB
20-06-2007, 12:05
Originally posted by LN-MOW

Send meg adressen din igjen Andreas på PM så skal du få special service og tilsendt en egen kopi via posten. Jeg har noen ekstra på lur.
Jeg drar til EWR fredag og tar med en kopi jeg sender fra et postkontor i NY eller DC.

OJB
20-06-2007, 12:07
Originally posted by CK

du har vel ikke tilfeldigvis scannet det også??

Du vil ikke fortelle meg at du som bor her området ikke har fått tak i dette eksemplaret?!
Vel , jeg skal scanne artikkelene i Stikka og legge dem ut , men vet ikke om jeg får tid denne uka eller om det blir om noen uker etter første del av ferien.

CK
22-06-2007, 15:27
som innfødt Oslo-borger nekter jeg å abonnere på Budstikka! basta!

LN-MOW
28-06-2007, 23:04
Originally posted by OJB

Send meg adressen din igjen Andreas på PM så skal du få special service og tilsendt en egen kopi via posten. Jeg har noen ekstra på lur.
Jeg drar til EWR fredag og tar med en kopi jeg sender fra et postkontor i NY eller DC.

Takker og bukker! Blekka er akkurat i hus og kveldskosen er reddet!! Merket meg noen kjente fjes inni der ... :cool:

LN-MOW
29-06-2007, 13:48
Merket meg et par faktafeil i neskrivelsen av den siste dagen paa FBU .. for det foerste var avgangstiden feil - SK333 tok av rundt 19.40 .. og i tillegg var bildet av siste avgang feil. Det viste en 737 som steg inn i kveldssolen, men SK333 var en MD80 og i tillegg var det bekmoerkt .....

http://www.enfb.net/lastday/last_016.jpg

Dette er SK333 paa low-pass'en foer kursen ble satt mot Bergen, tatt fra taket av ekspedisjonsbygningen.

OJB
03-07-2007, 21:44
Originally posted by CK

som innfødt Oslo-borger nekter jeg å abonnere på Budstikka! basta!
Så,så CK , men du skal isteden få ditt eget Budstikka vedlegg tilsendt via post.

OJB
03-07-2007, 21:45

Originally posted by OJB

Takker og bukker! Blekka er akkurat i hus og kveldskosen er reddet!! Merket meg noen kjente fjes inni der ... :cool:

Ja , og karen helt til venstre i bilde er en tidligere klassekamerat av meg fra gymnaset.

FBU 4EVER
20-08-2007, 09:45
Originally posted by OJB
Ja , og karen helt til venstre i bilde er en tidligere klassekamerat av meg fra gymnaset.

Aka. Quartsiluni her på nettet!

OJB
13-09-2007, 12:17
Budstikka har kommet med nytt nummer om Fornebu.
Denne gang ikke så mye om flyhistorie som sist.
Har ekstra nummer for dem som er interessert å følge med FBU utviklingen.

beaver
18-10-2007, 17:04
Hei alle!

Nytt om boka om Fornebu. Jeg har vært i møte med Dinamo Forlag idag om boka og kan fortelle følgende: Den er ment å komme ut til 10-års markeringen av nedleggelsen av flyplassen (dvs okt 2008). Innholdet blir mangeartet - rød tråd skal være folk i farten med et eller annet forhold til Fornebu eller hendelser der. Kjente skuespillere, såvel som forfattere, journalister, eldre sportsstjener og andre har samtykket i å skrive litt om sine opplevelser på og rundt Fornebu. Også mennesker med yrkestilknytning til flyplassen skal fortelle; flygere, bakkefolk etc. Mange kjente navn på lista.
Men forlaget søker fortsatt etter personer som kan skrive 1 - 6 sider hvor de forteller en historie. Også billedmateriell er velkomment. Hvis noen vet noe om tidig charterturisme (før 1972) og har historier derfra er det kjærkomment. Ta gjerne kontakt med forlaget direkte - Jan Kristian Mardal på jankristian@dinamoforlag.no eller kontakt meg.
Så stå på folkens - fram med de gode historiene om gode, gamle Fornebu!

Hilsen
Knut A
:old