PDA

View Full Version : SAS-billett hos andre selskaper (code-share/klasser m.v.) (2025 ->)

Discus
27-04-2025, 09:05
Jeg stoler ikke helt på informasjonen på sas.no når det gjelder codeshare og andre selskaper innenriks i USA når man booker business (de referer fremdeles til United i noe av informasjonen)

Om man booker SAS business med connection i USA/Canada med Delta (SK-flightnummer på sas.no) så står det at alt bookes i J-klasse. Noen som vet om de mapper det til Economy eller Domestic First? (Hadde en tur i fjor med Alaska-connection og da havnet jeg i domestic First)

Om man booker med Air Canada-connection så kommer det opp eks. J-klasse på SAS og P-klasse på AC (dvs economy) så den er relativt grei.

Noen som har mylig erfaring med dette? Eller kan se det en plass?

WF789
27-04-2025, 10:53
Jeg har J-klasse på en reise i sommer. Det kommer opp som First hos Delta, men får ikke valgt sete.

Fnate
27-04-2025, 17:49
Jeg har J-klasse på en reise i sommer. Det kommer opp som First hos Delta, men får ikke valgt sete.

Tilsvarende andre veien. Har Delta/SAS hjem fra JFK via KEF om en uke. Booket hos KLM.

På SAS flighten skulle det være "business", men setekartet på SAS.no er i GO. Dog får jeg ikke valgt sete i GO og mat kan ikke bestilles ettersom den er inkludert.