PDA

View Full Version : MD-80 kaffebar i Miami


Someone
06-12-2023, 10:56
I Miami kan man nå dra på kaffebar i fronten på en MD-80

https://airlinegeeks.com/2023/12/05/new-coffee-shop-inside-an-md-80-opens/

A coffee shop inside the fuselage of a former McDonnell Douglas MD-80 just opened in Miami.

https://images.airlinegeeks.com/wp-content/uploads/2023/12/05172546/airplane-cafe-in-brickell-v0-c0e8rldrnnyb1.webp

LN-MOW
06-12-2023, 11:59
En gammel Delta MD88 ... N965DL som ble pensjonert i 2020.

https://www.planespotters.net/airframe/mcdonnell-douglas-md-88-n965dl-delta-air-lines/eykyor

SudCaravelle
06-12-2023, 12:17
Deilig.. Dett er jo midt i favoritt-distriktet, et steinkast fra 4S. Jeg kan ta en for teamet og teste den ut i februar.

KnutW
06-12-2023, 23:03
Var det kun cockpitinstrumenteringen (skjermer vs klokker) som skilte -88 fra -83, eller var det noe vekt og motorytelser også?

Og hvor ble det egentlig av -84, -85 og -86..?

dc-8-63
07-12-2023, 20:01
Var det kun cockpitinstrumenteringen (skjermer vs klokker) som skilte -88 fra -83, eller var det noe vekt og motorytelser også?

Og hvor ble det egentlig av -84, -85 og -86..?

Er litt i tvil, men jeg mener aa ha lest at MD-88, som vel var en ren Delta variant, var forberedt for en eventuell Motor Upgrade til MD-90 motorene. Muligens var det noe McMD forlot paa planleggings stadiet og aldri ble en realitet.

Men “EFIS” Cockpit ble jo levert fra fabrikken paa alle variantene etter en tid, SAS sine foerste ble levert med klokker, men ble tidlig bygget om.

Vet ikke helt om det stemmer, men de MD som ble levert med øksehale hadde vel også EFIS Cockpit.

En artig historie om runde klokker Cockpit vs EFIS var naar Reno Air leide 4 ? MD fra SAS, Pilotene som skulle hente den foerste bodde paa Park Royal hvor et ikke helt ukjent form medlem, EB, stod i resepsjonen og sjekket dem ut en tidlig morgen. En droey time kom de samme pilotene tilbake og sjekket inn igjen, de var ikke klar over at SAS hadde EFIS Cockpit og fikk opplaering ;)

LN-MOW
07-12-2023, 20:11
Det er vel at de ble sertifisert med EFIS cockpit og dermed fikk MD typebetegnelse i sertifikatet, i motsetning til -81 - -87 som ble sertifisert dom DC-9-8x ..

Midtiblinken
07-12-2023, 22:44
Det vi i dag kaller halv EFIS. Fløy aldri 80, jeg holdt meg til runde former i DC9en, men vi hadde et par 88er med glass og VNAV, resten var vel 81 og 82 ombygd til glass men uten VNAV.
90en fikk andre motorer og mer automatikk, var vel derfor SAS hadde de som egen flåte. Var på klapp der en gang ut av London, og langt unna Diesel Niern.

B747-8
08-12-2023, 09:01
Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?

Er det bare de to som er i denne artikelen?
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/new-coffee-shop-inside-an-md-80-opens/

Martin
08-12-2023, 10:31
Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?

Er det bare de to som er i denne artikelen?
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/new-coffee-shop-inside-an-md-80-opens/



Joda. Masse.


https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231208/b130c46b4c7d9d44466ff09c3d81becc.jpg

Alexp
09-12-2023, 00:54
Finnes det ikke noen flere bilder av denne kaffebaren i Miami?

Er det bare de to som er i denne artikelen?
https://airlinegeeks.com/2023/12/05/new-coffee-shop-inside-an-md-80-opens/


På instagram kan du se noen bilder og videoer av ham.

@skycoffeebuenosaires